„Gazeta Wyborcza” tworzy dział kultury i multimediów, kieruje nim Joanna Parczyńska

Joanna Parczyńska, dotychczasowa szefowa działu wideo serwisu Wyborcza.pl, od 1 stycznia zostanie wydawcą nowo utworzonego działu wewnątrz redakcji „Gazety Wyborczej” - kultura i multimedia.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” tworzy dział kultury i multimediów, kieruje nim Joanna Parczyńska
Joanna Parczyńska

Nowy obszar obejmie markę CoJestGrane24, dział Kultura w „Gazecie Wyborczej”, a także działalność Centrum Premier Czerska 8/10. Obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej” obejmuje dział Kultura „Gazety Wyborczej”, „Książki. Magazyn do czytania”, „Gazetę Telewizyjną” i „Duży Format”. Natomiast Centrum Premier Czerska 8/10 to miejsce spotkań poświęconych twórcom i dziełom z dziedziny literatury, filmu, teatru, muzyki, gier komputerowych lub mody.

Joanna Parczyńska wciąż też będzie szefowała działaniami wideo dziennika. Natomiast dotychczasowi wydawcy jednoczonych obszarów (CoJestGrane24 - Beata Jaworowska, Kultura - Barbara Piegdoń, Centrum Premier - Anna Kołtunowicz) będą raportowali bezpośrednio do Parczyńskiej.

- Kultura i multimedia to obszar bardzo dynamicznie rozwijający się w „Gazecie Wyborczej”. W 2018 r. specjalnie dla czytelników będziemy m.in. częściej wydawać „Książki. Magazyn do czytania”, organizować więcej spotkań i wydarzeń kulturalnych - nie tylko w Centrum Premier Czerska 8/10, a także tworzyć kolejne atrakcyjne materiały wideo i projekty specjalne, jak choćby plebiscyt na Płytę Roku „Gazety Wyborczej”. Jestem przekonany, że połączenie tych wszystkich działań w ramach nowego obszaru pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać wszystkie szanse rozwoju w tym zakresie - przekonuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Joanna Parczyńska kieruje działem wideo Wyborcza.pl od sierpnia 2016 r. Odpowiadała za wprowadzenie na Wyborcza.pl od września 2016 roku stałej ramówki wideo, w której znalazły się autorskie programy m.in. Dominiki Wielowieyskiej, Wojciecha Maziarskiego, Bartosza Wielińskiego i Agnieszki Kublik.

Z Agorą związana jest (z przerwami) od 1995 roku. Karierę menedżerską zaczynała w dziale sprzedaży „Gazety Wyborczej”. W 2011 roku została szefową pionu prasy bezpłatnej, wprowadziła też na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik „Metro”.

W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 roku zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA. W latach 2011 oraz 2013-2015 pracowała w Polska Press, gdzie nadzorowała rebranding gazety „Nasze Miasto” oraz integrowanie serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl.

Z danych ZKDP wynika, że w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 102 127 egz. W tym samym miesiącu - jak wynika z badania Gemius/PBI - serwis Wyborcza.pl odwiedziło 6,1 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 58,66 mln odsłon.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online