SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Wyborcza” zamiast TVP wraz z niemiecką telewizją Rundfunk Berlin-Brandenburg tworzą program „Kowalski&Schmidt“

„Gazeta Wyborcza“ rozpoczęła współpracę z Rundfunk Berlin-Brandenburg (rbb) w ramach której współtworzy program telewizyjny „Kowalski&Schmidt“. Program prowadzą Daniel Finger i Adriana Rozwadowska. Można go oglądać co dwa tygodnie w telewizji rbb i wkrótce na Wyborcza.pl.

Article

„Kowalski&Schmidt“ to program stacji Rundfunk Berlin-Brandenburg, pokazujący Polskę i Niemcy z perspektywy zwykłych obywateli. Jest nadawany co dwa tygodnie, w sobotę o 17:25.

Pierwszy odcinek programu z dziennikarką działu gospodarczego „Gazety Wyborczej” Adrianą Rozwadowską w roli współprowadzącej został wyemitowany 9 września.

- Nie tylko chcemy informować o Polsce, ale też czujemy się zobowiązani do prowadzenia dialogu między Polakami a Niemcami. Ponieważ nasz wieloletni partner TVP wycofał się z powodów finansowych, szukaliśmy kompetentnego partnera do współpracy i znaleźliśmy go w „Gazecie Wyborczej“ - powiedział Christoph Singelnstein, redaktor naczelny telewizji rbb.

Celem współpracy „GW” i rbb jest wspieranie polsko-niemieckiego porozumienia poprzez obiektywne informowanie o politycznych, społecznych i kulturalnych tematach z obydwu krajów. Oprócz programu telewizyjnego, w serwisie Wyborcza.pl będą publikowane felietony dotyczące sąsiedztwa polsko-niemieckiego.

- Bardzo się cieszę ze współpracy „Gazety Wyborczej" z niemiecką rbb. Pojednanie polsko-niemieckie zapoczątkowane przez polskich biskupów listem "Przebaczamy i prosimy o przebaczenie", a potwierdzone uściskiem w Krzyżowej dwóch mężów stanu - kanclerza Kohla i premiera Mazowieckiego, to wartość, której nie można zmarnować. Tylko wzajemne poznanie i bliskość obu społeczeństw może uchronić je przed polityką opartą na stereotypach i resentymentach - powiedział o współpracy Adam Michnik, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej".

Ostatni odcinek „Kowalski&Schmidt“ na stronie TVP Wrocław jest z lutego 2017 roku.

W lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 107,8 tys. egzemplarzy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zamiast TVP wraz z niemiecką telewizją Rundfunk Berlin-Brandenburg tworzą program „Kowalski&Schmidt“

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maks
Kolorystyka czołówki kojarzy mi się z flagą ZSRR. Ale skoro GW bierze w tym udział, to nic dziwnego.
33 49
odpowiedź
User
dociekliwa
Kolorystyka czołówki kojarzy mi się z flagą ZSRR. Ale skoro GW bierze w tym udział, to nic dziwnego.

Wszystko ci się kojarzy z GW jak widzę. Wystarczyło wejść na stronę RBB, aby się przekonać, że to ich barwy, ale ch... z tym. Grunt, że za wtręt o GW kasa będzie.
48 24
odpowiedź
User
Koza
Program z dwudziestoletnią tradycją, istota telewizji misyjnej i regionalnej, ogromny żal, że TVP "z przyczyn ekonomicznych zrezygnowała"...
Za program i Kingę trzymam kciuki bo warto.
43 16
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Przykre też to, że prywatny wydawca przejmuje kompetencję tv finansowanej przez wszystkich. Ale misyjność rozumiana przez kÓrskiego to zapewne disco poolo i dziadzio pzperowiec Pietrzak.
26 11
odpowiedź
User
wms
Gazeta Wyborcza i ... obiektywne informowanie... bez komentarza.
15 28
odpowiedź
User
wlad
a nie powinno być: „Ozajasz & Schmidt“?
11 29
odpowiedź
User
jak
Co mnie obchodzi jaka była średnia sprzedaż Wyborczej w lipcu skoro to w internecie ma być.
5 2
odpowiedź
User
Monika
a nie powinno być: „Ozajasz & Schmidt“?
A z jakiego powodu? Ozajasz to imię, Schmidt to nazwisko. Kowalski w Polsce (podobnie, jak Schmidt w Niemczech), to nazwisko bardzo popularne, Ozajasz nawet imieniem popularnym nie jest. Cos mi się wydaje, ze szanowny Pan chciał zabłysnąć, ale wyszło z tego.. no, to co zawsze.
21 2
odpowiedź
User
witam
a nie powinno być: „Ozajasz & Schmidt“?
A z jakiego powodu? Ozajasz to imię, Schmidt to nazwisko. Kowalski w Polsce (podobnie, jak Schmidt w Niemczech), to nazwisko bardzo popularne, Ozajasz nawet imieniem popularnym nie jest. Cos mi się wydaje, ze szanowny Pan chciał zabłysnąć, ale wyszło z tego.. no, to co zawsze.
Szechter & Schmidt. Pasuje? A nawet lepiej brzmi.
6 16
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing