SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Wyborcza” o wyłączeniu opcji komentowania dla niepłacących: tworzymy jakościową przestrzeń do dyskusji

Menedżerowie „Gazety Wyborczej” (Agora) uzasadniają, że wprowadzenie w jej serwisach internetowych możliwości zamieszczania komentarzy tylko przez użytkowników płatnej oferty cyfrowej dziennika zapewni im właściwą przestrzeń do jakościowych dyskusji. - Teksty w „Gazecie Wyborczej”, a tym samym na Wyborcza.pl piszą prawdziwi, profesjonalni dziennikarze dla prawdziwych czytelników, którzy płacą za treści prawdziwymi pieniędzmi. To zobowiązuje nas do dbałości o jakość i prawdziwość samych tekstów dziennikarskich, ale także komentarzy pod tymi tekstami - podkreśla Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „GW”.

Article

Od kilku dni w serwisach Wyborcza.pl i Wyborcza.biz wprowadzana jest stopniowo opcja, w ramach której komentarze pod tekstami i innymi materiałami redakcyjnymi mogą pisać tylko użytkowników płatnej oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Na koniec ub.r. z tej oferty korzystało prawie 100 tys. osób, a na koniec br. ma być ich 110 tys.

Danuta Breguła, dyrektor strategii online Wyborcza.pl, w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl podkreśla, że użytkownicy płatnej oferty internetowej „GW” są z kilku przyczyn bardzo ważną grupą odbiorców.

- Prenumeratorzy są dla nas bardzo ważną grupą odbiorców z kilku powodów. Czytają oni średnio kilkadziesiąt artykułów więcej niż pozostali użytkownicy serwisu. Do tego czytają je w całości dużo częściej niż reszta czytelników, stąd ich komentarze wnoszą dużą wartość merytoryczną, inicjują ciekawe dyskusje oraz bywają inspiracją dla redakcji. Ich zaangażowanie i duża liczba przeczytanych artykułów pozwala również na lepsze wykorzystanie potencjału reklamowego serwisu - wylicza Breguła. - Prenumeratorzy treści Wyborcza.pl lubią wypowiadać się w komentarzach, dlatego chcemy zapewnić im właściwą przestrzeń do jakościowych dyskusji, w których biorą udział. Dzięki informacjom, jakie uzyskujemy obserwując ich preferencje czytelnicze lepiej planujemy kolejne działania redakcyjne i promocyjne - dodaje.

Szefowa strategii Wyborcza.pl zaznacza, że w serwisie wprowadzono też inne ciekawe opcje dla subskrybentów. - Aby ułatwić im czytanie treści dostępnych w serwisie, przygotowaliśmy przydatną funkcję „zapisywania na później” wybranych artykułów. To ważna i doceniana przez nich opcja w serwisie, w którym codzienne publikowane jest kilkaset nowych artykułów. Intensywnie rozwijamy również system tematycznych newsletterów redakcyjnych, aby nie ominęły ich informacje o ważnych śledztwach, ciekawych opiniach czy wywiadach - opisuje.

Z kolei według Jerzego Bogdana Wójcika, wydawcy „Gazety Wyborczej”, nowy mechanizm dotyczący komentarzy można rozpatrywać w szerszym kontekście walki części wydawców internetowych z treściami niesprawdzonymi i niskiej jakości.

- Od dawna wszyscy z oburzeniem dyskutują o fake newsach, fałszywych kontach w mediach społecznościowych oraz jakości komentarzy pod tekstami. Niestety z tych dyskusji niewiele wynika. Większość wydawców toleruje takie praktyki z przyczyn finansowych - zasięgi poszczególnych serwisów przekładają się na przychody reklamowe. Dopóki reklamodawcy finansują serwisy nikt nie dba o jakość komentarzy i oto, czy pisze je człowiek czy bot.  System działa o ile serwisy są zasilane treściami, które zwiększają ich zasięg - ocenia Wójcik.

- My postanowiliśmy to zmienić. Teksty w „Gazecie Wyborczej”, a tym samym na Wyborcza.pl piszą prawdziwi, profesjonalni dziennikarze dla prawdziwych czytelników, którzy płacą za treści prawdziwymi pieniędzmi. To zobowiązuje nas do dbałości o jakość i prawdziwość samych tekstów dziennikarskich, ale także komentarzy pod tymi tekstami - dodaje wydawca „GW”.

- Co ciekawe, coraz większa liczba reklamodawców docenia fakt, że reklamy ich produktów pojawiają się w kontekście, który nikogo nie obraża - zauważa Jerzy Bogdan Wójcik.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Wyborcza.pl miała 5,61 mln realnych użytkowników i 58,19 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 817,2 tys. użytkowników i 1,9 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” o wyłączeniu opcji komentowania dla niepłacących: tworzymy jakościową przestrzeń do dyskusji

67 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
Widać, że ten kram się zwija.
odpowiedź
User
Marek
Czyli wyłączenie dla wszystkich spoza fanklubu Peło, forum dla swoich, czyli miód na serce i wirtualna rzeczywistość ;-) Pluralizm mediów najwyższej próby, hehehe .... Nie jestem fanem PiS ;-)
odpowiedź
User
mimi
Przecież większość subskrypcji to nie są osoby prywatne (dziś nikt nie idzie do kiosku i nie kupuje gazet by dowiedzieć się jaki opiniotwórcze gazety mają przekaz dnia) tylko instytucje sympatyzujące z Agorą.
Gdyby odjąć warszawski Ratusz to już parę setek albo i tysięcy prenumeratorów byłoby mniej:)
Nie trudno się dziwić, że opinie będą 1)pochlebne linii GW 2)zawierały reklamy/ukrytą promocję/popierały bohaterów artykułów sponsorowanych. Bo skoro komentować mogą tylko prenumeratorzy to ci co płacą za większość artykułów w GW nakupią loginów by pisać "obiektywne" komentarze pod artykułami na swój temat. Przeciętny czytelnik ani nie zamierza płacić na GW ani nie skomentuje artykułu.
To kolejna świetna rewolucja w Agorze, kolejny przełom który pcha tę spółkę do bankructwa.
odpowiedź
User
Gość
Jakie to polskie. arcypolskie! W Radiu Maryja jest tak właściwie od zawsze. Liberalizm w naszym kraju nie ma żadnych szans. Stare hasło: "Od Rydzyka do Michnika" - ciągle aktualne.
33 71
odpowiedź
User
xawery
Jakość i prawdziwość Gazety Wyborczej była na początku lat 90, gdy publikowali w niej publicyści wszystkich stron sceny politycznej, prowadząc dyskusje o budowie Polski pokomunistycznej: relacjach władz, wolnościach obywatelskich, gospodarce, rozliczaniu przeszłości. Gazeta zaczęła się kończyć, gdy zaczęła nachalnie bronić interesów żydowskich, kreować obronę drugiej, trzeciej (i czwartej?) generacji praw człowieka i ograniczać wolność wypowiedzi (m.in. zmieniając format swojego, najlepszego ówcześnie, forum w Internecie i wprowadzając wymów logowania). Aktualnie prestiż Gazety znajduje się w okolicach prestiżu TVP.
98 31
odpowiedź
User
Jarek
Ciekawe jaką oni chcą mieć dyskusje w swoich komentarzach jak wszyscy ci komentujący grają do własnej bramki
94 14
odpowiedź
User
Littlefinger
W koncu. Dobra decyzja - popieram.
46 64
odpowiedź
User
prawdziwa cnota krytyk się nie boi
ble ble ble... Wystarczyło poczytać komentarze i od razu było wiadomo, ze prawdziwe dziennikarstwo a la GW po prostu wq... ludzi. Teraz zwykli ludzie nie będą mieli dostępu do forum, zostanie towarzystwo wzajemnej adoracji i wszystko będzie git!
99 22
odpowiedź
User
:D
Biedne trolle, teraz będą musiały płacić by zarobić od wpisu albo trollować gdzie indziej, ajajajajaj, jak mi was żal.
56 60
odpowiedź
User
cukier
JAKICH ?????? "o wyłączeniu opcji komentowania dla !!!!! niepłących !!!!!: to i chyba dla NIECZYTĄCYCH :)

Czytaj więcej na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ga ... umeratorow
23 5
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry