„Gazeta Wyborcza” o wyłączeniu opcji komentowania dla niepłacących: tworzymy jakościową przestrzeń do dyskusji

Menedżerowie „Gazety Wyborczej” (Agora) uzasadniają, że wprowadzenie w jej serwisach internetowych możliwości zamieszczania komentarzy tylko przez użytkowników płatnej oferty cyfrowej dziennika zapewni im właściwą przestrzeń do jakościowych dyskusji. - Teksty w „Gazecie Wyborczej”, a tym samym na Wyborcza.pl piszą prawdziwi, profesjonalni dziennikarze dla prawdziwych czytelników, którzy płacą za treści prawdziwymi pieniędzmi. To zobowiązuje nas do dbałości o jakość i prawdziwość samych tekstów dziennikarskich, ale także komentarzy pod tymi tekstami - podkreśla Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca „GW”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Od kilku dni w serwisach Wyborcza.pl i Wyborcza.biz wprowadzana jest stopniowo opcja, w ramach której komentarze pod tekstami i innymi materiałami redakcyjnymi mogą pisać tylko użytkowników płatnej oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Na koniec ub.r. z tej oferty korzystało prawie 100 tys. osób, a na koniec br. ma być ich 110 tys.

Danuta Breguła, dyrektor strategii online Wyborcza.pl, w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl podkreśla, że użytkownicy płatnej oferty internetowej „GW” są z kilku przyczyn bardzo ważną grupą odbiorców.

- Prenumeratorzy są dla nas bardzo ważną grupą odbiorców z kilku powodów. Czytają oni średnio kilkadziesiąt artykułów więcej niż pozostali użytkownicy serwisu. Do tego czytają je w całości dużo częściej niż reszta czytelników, stąd ich komentarze wnoszą dużą wartość merytoryczną, inicjują ciekawe dyskusje oraz bywają inspiracją dla redakcji. Ich zaangażowanie i duża liczba przeczytanych artykułów pozwala również na lepsze wykorzystanie potencjału reklamowego serwisu - wylicza Breguła. - Prenumeratorzy treści Wyborcza.pl lubią wypowiadać się w komentarzach, dlatego chcemy zapewnić im właściwą przestrzeń do jakościowych dyskusji, w których biorą udział. Dzięki informacjom, jakie uzyskujemy obserwując ich preferencje czytelnicze lepiej planujemy kolejne działania redakcyjne i promocyjne - dodaje.

Szefowa strategii Wyborcza.pl zaznacza, że w serwisie wprowadzono też inne ciekawe opcje dla subskrybentów. - Aby ułatwić im czytanie treści dostępnych w serwisie, przygotowaliśmy przydatną funkcję „zapisywania na później” wybranych artykułów. To ważna i doceniana przez nich opcja w serwisie, w którym codzienne publikowane jest kilkaset nowych artykułów. Intensywnie rozwijamy również system tematycznych newsletterów redakcyjnych, aby nie ominęły ich informacje o ważnych śledztwach, ciekawych opiniach czy wywiadach - opisuje.

Z kolei według Jerzego Bogdana Wójcika, wydawcy „Gazety Wyborczej”, nowy mechanizm dotyczący komentarzy można rozpatrywać w szerszym kontekście walki części wydawców internetowych z treściami niesprawdzonymi i niskiej jakości.

- Od dawna wszyscy z oburzeniem dyskutują o fake newsach, fałszywych kontach w mediach społecznościowych oraz jakości komentarzy pod tekstami. Niestety z tych dyskusji niewiele wynika. Większość wydawców toleruje takie praktyki z przyczyn finansowych - zasięgi poszczególnych serwisów przekładają się na przychody reklamowe. Dopóki reklamodawcy finansują serwisy nikt nie dba o jakość komentarzy i oto, czy pisze je człowiek czy bot.  System działa o ile serwisy są zasilane treściami, które zwiększają ich zasięg - ocenia Wójcik.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-ograniczyla-inwestycje-w-prase-wplywy-z-niej-zmalaly-o-polowe-w-gore-kina-i-outdoor-analiza ##

- My postanowiliśmy to zmienić. Teksty w „Gazecie Wyborczej”, a tym samym na Wyborcza.pl piszą prawdziwi, profesjonalni dziennikarze dla prawdziwych czytelników, którzy płacą za treści prawdziwymi pieniędzmi. To zobowiązuje nas do dbałości o jakość i prawdziwość samych tekstów dziennikarskich, ale także komentarzy pod tymi tekstami - dodaje wydawca „GW”.

- Co ciekawe, coraz większa liczba reklamodawców docenia fakt, że reklamy ich produktów pojawiają się w kontekście, który nikogo nie obraża - zauważa Jerzy Bogdan Wójcik.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"