Wyniki korzystania z treści wideo i audio będą podawane osobno dla internetu stacjonarnego i mobilnego, uwzględnione zostaną playery w serwisach www oraz aplikacje desktopowe i mobilne. Dane będą opisywane takimi wskaźnikami jak m.in. liczba użytkowników oraz liczba i czas odtworzeń, będzie też można analizować profile demograficzne użytkowników tych treści.
Gemius i PBI udostępniły wydawcom dokumentację implementacji pomiaru. Zawiera ona informacje, jak poprawnie oskryptować playery, treści audio i wideo oraz jak je skategoryzować. Pełna dokumentacja dla wydawców znajduje się w odpowiedniej zakładce na stronie PBI.org.pl.
Pierwszy raz dane dotyczące treści audio i wideo zostanę podane w wynikach badania Gemius/PBI z października br. Aby treści danego wydawcy były widoczne w wynikach październikowych, jego odtwarzacze powinny zostać prawidłowo oskryptowane i przetestowane do końca sierpnia.

W wynikach badania Gemius/PBI z października br. pierwszy raz zostanie również uwzględniony pomiar aplikacji mobilnych.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-youtube-slabo-w-mobile-u-dane-pbi-gemius-z-czerwca ##
W badaniu Megapanel, realizowanym przez Gemiusa na zlecenie PBI do końca br., trzy lata temu również został wprowadzony pomiar treści audio i wideo, jednak brało w nim udział jedynie kilku z największych wydawców.











