SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

GG Network zamyka Blip.pl. "Jest niszowy, wymaga inwestycji i ma silną konkurencję"

Serwis mikroblogowy Blip.pl będzie działał jeszcze tylko przez dwa miesiące. GG Network jego zamknięcie uzasadnia tym, że pozostał witryną niszową, ma bardzo silnych konkurentów globalnych oraz wymaga dużych nakładów inwestycyjnych.

GG Network zamyka Blip.pl.

W poniedziałek na stronie głównej Blip.pl pojawił się komunikat dla użytkowników: „Z dniem 31 sierpnia 2013 r. Blip.pl zostanie zamknięty. Po zalogowaniu się zachęcamy do migracji Waszych kont do Mikroblogów na Wykop.pl”. - Dzisiaj wyłączyliśmy możliwość zakładania kont i umieszczania postów poprzez zewnętrzne źródła, serwisy. Nadal istnieje możliwość umieszczania wpisów na Blip.pl - uzupełnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jarosław Rybus, rzecznik GG Network. - Obecni, dotychczasowi użytkownicy Blipa, będą mogli dokonać łatwej migracji swoich kont do serwisu Wykop.pl, z zachowaniem dotychczasowych wpisów i nazwy użytkownika, jeśli tylko będzie ona wolna. Migracja jest oczywiście dobrowolna - dodaje.

Przypomnijmy, że właścicielem Wykop.pl od jesieni ub.r. jest Grupa Allegro, która w maju br. formalnie przejęła kontrolę nad GG Network (obie firmy należą do funduszu Naspers).

Jarosław Rybus wyjaśnia GG Network z kilku powodów. - Po pierwsze, mikroblogi w Polsce nie stały się masową usługą, a sam Blip jest serwisem niszowym. Po drugie, Blip zmaga się z bardzo silną międzynarodową konkurencją. Po trzecie, aby dalej prowadzić ten serwis konieczna byłaby decyzja o poważnych nakładach inwestycyjnych. Po czwarte, do dzisiaj nie pojawił się efektywny model biznesowy dla tego typu usług - wylicza Rybus. - Każdy z tych problemów samoistnie jest możliwy do rozwiązania. Ich kombinacja jest przyczyną decyzji o nie kontynuowaniu prowadzenia usługi Blip. Koncentrujemy się na rozwijaniu naszej kluczowej usługi - GG - dodaje.

W styczniu br. Blip.pl odwiedziło 123 tys. użytkowników, w lutym - 87 tys., a w marcu i kwietniu tak niewielu, że nie zostało to określone w badaniu Megapanel PBI/Gemius (zobacz jego szczegółowe wyniki z kwietnia). Tymczasem w styczniu ub.r. serwis zanotował 238 tys. real users.

Dla porównania, w kwietniu br. Twitter miał 2,25 mln real users, a Pinger.pl (należący do Grupy o2) - 1,06 mln. Zwłaszcza ten pierwszy serwis zanotował w ostatnim roku duży wzrost popularności (w kwietniu ub.r. miał 1,26 mln real users), co na Wirtualnemedia.pl analizowaliśmy już przed kilkoma miesiącami (przeczytaj ten tekst).

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ

Najnowsze wydanie: Z dnia 2018.04.19

Wydania archiwalne: Zobacz

Zamów reklamę w newsletterze 60.000 osób

Dołącz do dyskusji: GG Network zamyka Blip.pl. "Jest niszowy, wymaga inwestycji i ma silną konkurencję"

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Julek
A co z portalami w GG Network? Bo podobno też je zamykają. Czy to prawda?
3 0
odpowiedź
User
siekiera
"Julek" napisał(a): A co z portalami w GG Network? Bo podobno też je zamykają. Czy to prawda?


Prawda to. Zamykają.
2 0
odpowiedź
User
Julek
To pewnie zwolnią pare osób jeszcze. Szkoda. Bo na rynku pracy nie wesoło.
1 0
odpowiedź
User
pks_rulez
Oni w ogóle konkurowali z twitterem? Hahaha, dobre sobie. Oni olewali w ogóle prośby klientów o rozwijanie tego projektu. Ile ja im mejli wysyłałem, żeby coś zrobili z generatorem kodu do wklejenia z możliwością koloryzowania okienkiem pod swoją stronę tak jak na twitterze. Odpowiedzią było: "Nie, w przyszłości planujemy możliwość koloryzowania okienek za pomocą CSS.". I tyle na ten temat. Użytkowników tego portalu było sporo, ja sam miałem tam kilka kont, każde dla swoich projektów. Projekt dobry, użytkowników dużo, tylko właściciel miał wszystko i wszystkich w dupie. Niech nie myślą, że przejdę na wykop, takiego wała. Za olewanie klientów.
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry