Globalny rynek reklamy mobilnej wart 37 mld euro, motorem wzrostu display (analiza)

Według raportu IAB Europe oraz HIS w 2015 roku segment reklamy mobilnej na świecie zanotował wzrost o ponad 68 proc. Najbardziej dynamicznie rośnie reklama graficzna pozostawiając w tyle sektor wyszukiwarek oraz reklamy w komunikatorach mobilnych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Raport IAB Europe i HIS wskazuje, że dynamika wzrostu nie traci impetu - w 2015 r. rynek reklamy mobilnej powiększył się o 68,2 proc. osiągając wartość 37 mld euro w porównaniu z rokiem 2014, gdy jego wartość wynosiła 22 mld euro.

Zdaniem analityków tak duże wzrosty były możliwe głównie dzięki nadaniu priorytetu rozwiązaniom mobilnym w strategii biznesowej większości firm oraz rozwojowi mobilnych technologii marketingowych.

grafika

Największy wzrost zanotowała mobilna reklama graficzna (92,6 proc.), wyprzedzając sektor reklamy w wyszukiwarkach, który powiększył się o 51,8 proc. Sektor reklamy w komunikatorach mobilnych wzrósł relatywnie słabiej - o 20 proc., głównie ze względu na postępującą migrację użytkowników z platform komunikacyjnych operatorów do komunikatorów opartych na aplikacjach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-polsce-reklama-internetowa-za-cztery-lata-wyprzedzi-telewizyjna-najszybciej-rosnie-wideo-i-mobile ##

grafika

Pod względem wartości reklama graficzna odpowiada obecnie za 52,3 proc. globalnych wydatków na reklamę mobilną zgarniając 19 mld euro. Wyszukiwarki zadowoliły się 42,8 proc. udziałem w rynku (16 mld euro), zaś sektor reklamy w komunikatorach mobilnych skurczył się do 5 proc. (2,4 mld euro).

grafika

Regionalnie największe przychody z reklamy mobilnej osiągnęła w ub.r. Ameryka Północna (16,7 mld euro) wyprzedzając region Azji i Pacyfiku (12,6 mld euro) oraz Europę (7 mld euro).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-reklamie-mobilnej-najskuteczniejsze-duze-formaty-i-wiele-produktow-na-jednym-banerze ##

grafika

W wiodącym sektorze mobilnej reklamy display największe przychody zanotowała Ameryka Północna (8,9 mld euro), na kolejnych miejscach uplasowały się Azja i Pacyfik (7 mld euro) oraz Europa (3,1 mld euro).

grafika

Podobny układ, choć z innymi rezultatami w wysokości przychodów zarysował się w segmentach reklamy w wyszukiwarkach oraz w komunikatorach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-w-wyszukiwarkach-przechodzi-z-desktopu-do-mobile-u-szesc-kluczowych-trendow ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP