Golden Drum 2011: 9 razy złoto i 4 Grand Prix dla Polaków

Na festiwalu reklamowym Golden Drum 2011 polskie agencje zdobyły osiem Złotych Bębnów, po cztery Grand Prix i Srebrne Bębny oraz Złoty Zegarek. Najwięcej wyróżnień otrzymała Leo Burnett (foto i wideo).

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Wśród polskich kampanii wyróżnionych podczas tegorocznego festiwalu Golden Drum najwięcej nagród zdobyła akcja „Tajemnice ukryte w obrazach”, którą agencja Leo Burnett, wspólnie z firmami Opus Film i K2, przygotowała dla Muzeum Narodowego w Krakowie. W ramach projektu opracowano aplikację mobilną „Nowy wymiar Sukiennic” pozwalającą użytkownikom iPhone’ów 3GS podczas zwiedzania Sukiennic oglądać m.in. trójwymiarowe obrazy nawiązujące do najciekawszych dzieł malarskich z wystawy (zobacz szczegółowy opis tej akcji).

Kampanii przyznano Złoty Bęben i Grand Prix w kategorii kampanii bezpośrednich, Złoty Bęben w kategorii kampanii innowacyjnych, Srebrny Bęben w kategorii kampanii cyfrowych oraz Złoty Zegarek w kategorii kampanii zintegrowanych. Przy akcji w Leo Burnett pracowali art directorzy Paweł Heinze i Krzysztof Iwiński oraz head of digital Sebastian Oszczepaliński.

Polski oddział Leo Burnett dostał też kilka nagród za reklamy prasowe. I tak layoutom o roboczym tytule „Kolor” promującym płyn do prania i płukania Dreft (z portfolio Procter&Gamble) przyznano Złoty Bęben i Grand Prix.  

grafika

Inne reklamy prasowe tego produktu - zatytułowane roboczo „Kształt” - wyróżniono Srebrnym Bębnem. Wszystkie reklamy Drefta przygotowali z ramienia Leo Burnett art director Sylwia Rękawek, copywriter Justyna Nakielska i duet dyrektorów kreatywnych Heinze-Iwiński. Nad layoutami „Kolor” pracowała też ilustrator Anna Halarewicz, a nad layoutami „Kształt” – art director Robert Chudzik i fotograf Łukasz Murgrabia.

grafika

Leo Burnett Warszawa otrzymała także Srebrny Bęben za reklamę prasową „Mapa” promującą proszek do prania Bonux produkowany przez Procter&Gamble. Layout przygotowali art director Yigit Unan, copywriter Anna Gadecka, duet dyrektorów kreatywnych Heinze-Iwiński i fotograf Łukasz Murgrabia. 

grafika

Złoty Bęben i Grand Prix w kategorii „Nowe i innowacyjne” oraz Złoty Bęben w kategorii komunikacji bezpośredniej otrzymała Euro RSCG Warszawa za kampanię „Co człowiek przegapi, znajdzie maszyna” zrealizowaną dla Stowarzyszenia Amazonki. W ramach akcji każdą kobietę, która w sklepie H&M w centrum Warszawy kupiła bieliznę, zatrzymywał przy bramce dźwięk klipsa z hasłem „To, co człowiek przegapi, znajdzie maszyna. Wczesny sygnał ratuje życie. Umów się na mammografię”.

Przypomnijmy, że tej kampanii przyznano w Brązowego Lwa na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes (przeczytaj o tym więcej). W Euro RSCG Warszawa przy tym projekcie pracowali art director Rafał Ryś, copywriter Magdalena Banasik, dyrektor kreatywny Jacek Szulecki i project manager Agnieszka Wichracka.

Czwarte polskie Grand Prix w Golden Drum 2011 - a także Złoty Bęben - zdobyła Grey Worldwide Warszawa w kategorii materiałów korporacyjnych. Agencja przygotowała dla producenta prezerwatyw Taboo żartobliwy „Kalendarz na 365 nocy”. Na projektem pracowali w Grey art director Zofia Nowak, copywriter Piotr Zygmunt oraz dyrektorzy kreatywni Katarzyna Sośnierz i Grzegorz Waliczek.

Dwie nagrody - Złoty Bęben w kategorii eventów i Srebrny Bęben w kategorii public relations - przyznano DDB Warszawa za kampanię „Sztuka nigdy nie widziana” przeprowadzoną na zlecenie Fundacji Audiodeskrypcja. W ramach akcji zorganizowano wystawę i licytację, na której zamiast obrazów prezentowane były zestawy pozwalające wysłuchać opisów prac. W ten sposób zwracano uwagę na potrzebę instalowania w muzeach zestawów audio dla niewidomych. Projekt z ramienia DDB przygotowali art director Magdalena Drozdowska, copywriter Mateusz Książek, creative directorzy Zuzanna Duchniewska i Maciej Waligora oraz project managerzy Kasia Seyfried, Natalia Wolska i Marta Macke.

Złoty Bęben - w kategorii kampanii cyfrowych - zdobyła również Scholz&Friends Warszawa za interaktywny baner dla Polskiej Akcji Humanitarnej, która wiosną br. organizowała pomoc Japonii dotkniętej trzęsieniem ziemi i tsunami. Przesuwając suwak banera, można było obejrzeć satelitarny obraz tego samego miejsca w Japonii przed nastąpieniem kataklizmem i po jego przejściu oraz poznać szacowany koszt naprawy wszystkich szkód. W agencji nad reklamą pracowali dyrektorzy artystyczni i kreatywni Józef Dutkiewicz i Jarosław Wiewiórski, designer i programista Aleksander Frydrych oraz project manager Bertrand Łastowiecki.

grafika

Ponadto w pozakonkursowej kategorii Piran Portoroż Poster Award nagrodę otrzymali Mateusz Gaca i Aleksandra Marchocka z agencji Netizens za serię prac „Edward Nożycoręki”.

W tegorocznym Golden Drum nagrodę Złota Sieć dla najlepszej sieciowej agencją otrzymała Leo Burnett. Złotą Różę przyznano rumuńskiemu oddziałowi McCann Erickson, a tytuł Brand Grand Prix - brytyjskiej sieci komórkowej. W klasyfikacji do tej drugiej nagrody kolejne miejsce zajął polski oddział Leo Burnett, a do tej ostatniej - Muzeum Narodowe w Krakowie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max