Google będzie automatycznie przenosił do stron w AMP w mobilnej wyszukiwarce

Google zapowiedział, że w mobilnych wynikach wyszukiwania po kliknięciu na link przeniesie użytkownika automatycznie do stron wykorzystujących technologię Accelerated Mobile Pages (AMP). Niebieskie linki będą dodatkowo oznaczone symbolem podświetlonej śrubki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google będzie automatycznie przenosił do stron w AMP w mobilnej wyszukiwarce

Do tej pory, aby wypromować wydawców biorących udział w projekcie AMP Google w mobilnej wyszukiwarce wyróżniał je w postaci karuzeli przy wynikach wyszukiwania.

Teraz koncern zapowiedział, że korzystanie z treści zbudowanych w AMP stanie się bardziej naturalne. Wkrótce w wyszukiwarce na urządzeniach przenośnych po kliknięciu na konkretny link użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony do strony wykorzystującej AMP, jeśli tylko będzie ona dostępna w takiej właśnie wersji. Jeśli nie to otworzy się wolniejsza witryna z konkretną treścią nie korzystająca z AMP.

Dodatkowo wydawcy stron zbudowanych w AMP mogą zdecydować, by przy konkretnym linku pojawił się dodatkowy znaczek w postaci podświetlonej śruby informujący o stronie ładującej się szybciej dzięki Accelerated Mobile Pages.

grafika

Google podkreśla, że planowane i testowane obecnie rozwiązanie (ma zostać wprowadzone powszechnie do końca br.) przynosi korzyści wszystkim uczestnikom rynku - internautom, reklamodawcom i wydawcom.

Jednak niektórzy eksperci wyrażają swoje wątpliwości podkreślając, że utożsamiając strony AMP z innymi wynikami wyszukiwania Google działa na rzecz fragmentacji internetu, co na dłuższą metę może mieć znaczące i niepożądane konsekwencje.

W rozmowie z serwisem The Verge Dave Besbris, wiceprezes Google nadzorujący projekt AMP odrzucił te obawy podkreślając, że budowa stron w AMP jest wyborem, a nie obowiązkiem wydawców i ci, którzy decydują się na AMP w imię większej wygody użytkowników powinni być w odpowiedni sposób wspierani przez wyszukiwarkę.

Google ostatnio wprowadza sporo zmian w związku z technologią AMP. Oprócz zapowiedzianych właśnie nowości w wynikach wyszukiwania koncern w lipcu br. poinformował o wprowadzeniu platformy reklamowej AMP for Ads, która jest chwalona przez ekspertów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska