Google dodaje oferty pracy do wyników w wyszukiwarce

Google dodał do swojej wyszukiwarki oparty na sztucznej inteligencji mechanizm ułatwiający internautom znalezienie pracy. Oferty zatrudnienia zamieszczane w sieci przez pracodawców pojawiają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich haseł.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google dodaje oferty pracy do wyników w wyszukiwarce

Dodanie ogłoszeń poszukujących pracowników w wynikach wyszukiwarki Google zapowiedział już w maju br. Teraz koncern poinformował, że mechanizm jest już dostępny dla użytkowników, jednak na razie funkcjonuje jedynie w Stanach Zjednoczonych.

Wprowadzone przez Google rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do zaprezentowania użytkownikowi gotowych ogłoszeń o pracę po wpisaniu przez niego w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy, np. „jobs near me” czy „writing jobs”.

Według zapowiedzi internauta może dowolnie zmodyfikować wyniki wyszukiwania poprzez dodanie do niego odpowiednich filtrów, takich jak konkretny pracodawca, miasto, branża czy wymiar czasu pracy.

Nowa funkcjonalność została stworzona we współpracy Google’a z największymi serwisami zajmującymi się rekrutacją pracowników, wśród nich są LinkedIn, Monster, WayUp, DirectEmployers czy CareerBuilder. Oferty pracy są jednak wyświetlane także w przypadku gdy pojawiają się bezpośrednio na stronie pracodawcy.

Po kliknięciu na konkretny wynik w wyszukiwarce internauta ma zostać przeniesiony na witrynę z wybranym ogłoszeniem i tam może odpowiedzieć na ofertę. Google na razie nie ujawnia czy w przyszłości wyszukiwarka ogłoszeń o pracę pojawi się także w innych lokalnych wersjach.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej