WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Google testuje z wydawcami subskrypcje z poziomu wyszukiwarki

Gorący temat

Dorosz i Majchrowski tak jak Sołtys wracają do Polskiego Radia. Sobala: dobrze, że konflikt został zakończony

0

Czy Google płaci Apple 3 mld dolarów rocznie za domyślną wyszukiwarkę w iOS? Analitycy Bernstein Bank twierdzą, że tak

2017-08-22 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według nieoficjalnych informacji i analiz Bernstein Bank koncern Google może wnosić rocznie do kasy Apple nawet 3 miliardy dolarów w zamian za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki w systemie iOS. Jednak według analityków przychody reklamowe wynikające z ruchu generowanego przez użytkowników iPhone’ów oraz iPadów czynią tę wysoką opłatę opłacalną.

Czy Google płaci Apple 3 mld dolarów rocznie za domyślną wyszukiwarkę w iOS? Analitycy Bernstein Bank twierdzą, że tak

Doniesienia na temat wysokich opłat wnoszonych do Apple przez Google rozpowszechniły zachodnie serwisy (m.in. CNBC) opierając się na analizach banku inwestycyjnego Bernstein Bank.

Z wyliczeń dokonanych przez analityków na podstawie dokumentów finansowych wynika, że w 2014 r. Google płacił rocznie kwotę miliarda dolarów za to, że Apple traktował jego wyszukiwarkę jako domyślną w mobilnym systemie operacyjnym iOS.

Według analiz ekspertów Bernstein Bank sytuacja od tamtej pory mogła ulec znaczącej zmianie w związku z rosnącą sprzedażą urządzeń pracujących pod kontrolą iOS (Apple kontroluje dzisiaj ok. 18 proc. rynku smartfonów) oraz zwiększającym się ruchem internetowym generowanym przez użytkowników iPhone’ów oraz iPadów.

W efekcie kwota corocznej opłaty wnoszonej przez Google w zamian za utrzymywanie dominującej pozycji jego wyszukiwarki w iOS może sięgać kwoty 3 mld dol.

Szacowana danina płacona przez Google robi wrażenie, jednak analitycy Bernstein Bank podchodzą do niej racjonalnie i są dalecy od zdziwienia. W ich opinii dzięki ruchowi internetowemu w wyszukiwarce generowanemu przez użytkowników iOS roczne przychody reklamowe Google z tego źródła prawdopodobnie uzasadniają biznesowo wspomniany wydatek. W dodatku Google musi godzić się na warunki dyktowane przez koncern kierowany przez Tima Cooka, bowiem Apple w łatwy sposób (za pomocą kolejnej aktualizacji systemu) może pozbawić wyszukiwarkę Google uprzywilejowanej pozycji w iOS stawiając na tej samej pozycji jej konkurentów - należącą do Microsoftu wyszukiwarkę Bing czy podobną platformę prowadzoną przez Yahoo.

 

Autor: ps

Wiecej informacji: Google, Apple, wyszukiwarka, iOS

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia