Google ukarany grzywną 2 mln euro za nadużycia handlowe

Amerykański koncern Google został ukarał grzywną w wysokości 2 mln euro za nadużycia handlowe wobec programistów tworzących aplikacje mobilne.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Google ukarany grzywną 2 mln euro za nadużycia handlowe
fot. Shutterstock.com

Po ponad trzech latach postępowania sądowego, firma wchodząca w skład holdingu Alphabet została skazana przez paryski Sąd Handlowy na tzw. grzywę cywilną w wysokości 2 mln euro za nadużycia handlowe wobec twórców aplikacji mobilnych.

Producent m.in. mobilnego systemu operacyjnego Android i operator platformy sprzedaży Google Play ma trzy miesiące na zmodyfikowanie siedmiu klauzul swoich umów dystrybucyjnych. Za każdy dzień zwłoki spółki ma płacić 10 tys. euro kary.

„Żałujemy decyzji Sądu Handlowego w Paryżu i przyjmujemy ją do wiadomości. Android i Google Play dają programistom większy wybór niż jakakolwiek inna platforma i możliwość dotarcia do coraz szerszej publiczności” – skomentował Google w oświadczeniu przesłanym dziennikowi "Le Figaro".

Google został pozwany w 2018 r. przez Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji, Konsumentów i Zapobiegania Nadużyciom (DGCCRF) po decyzji ministra gospodarki i finansów Francji Bruno Le Maire’a.

W obliczu napięć na linii Francja-USA w kwestii opodatkowania gigantów internetowych oraz importu stali i aluminium, Le Maire ogłosił, że państwo francuskie zamierza pozwać Google i Apple za "nadużycia handlowe".

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska