Wirtualnemedia.pl dotarły do e-maila wysłanego do pracowników Agory. Marcin Kowalczyk podziękował w nim współpracownikom za digitalizację marek w Grupie Eurozet.
"Okres naszej współpracy zapamiętam jako czas tworzenia ważnych i ciekawych projektów ze świetnymi ludźmi. Dziękuję też Zarządowi Grupy Eurozet – Adamowi, Pawłowi i Maćkowi – za umożliwienie i codzienne wsparcie realizacji naszej strategii pod hasłem Analog Big – Digital First. Wasz wkład w ten proces jest bezcenny" – dodał Marcin Kowalczyk.
Wypowiada się także Adam Fijałkowski, prezes Grupy Eurozet. Na początku zwraca uwagę na sukcesy Marcina Kowalczyka, do których należy wzrost zasięgów audio-wideo, wdrożenie rozwiązań AI czy podwojenie subskrypcji TOK FM Premium do liczby 55 tysięcy subskrybentów.
"Te trzy i pół roku, kiedy Marcin był częścią Radia, to czas intensywnej pracy i wielu sukcesów. Wśród nich trzeba wspomnieć m. in. połączenie i zbudowanie silnego zespołu, integrację procesów i technologii Grupy Radiowej Agory i Eurozetu, ułożenie współpracy anten radiowych z zespołami online, dzięki czemu m. in. Radio ZET FM i w digital stało się jednością, wdrożenie technologii programatycznego audio, skokowy rozwój portfolio i zasięgów treści audio-wideo oraz streamingów radiowych, wprowadzenie rozwiązań AI, a przede wszystkim podwojenie liczby subskrypcji TOK FM Premium, które przekroczyło imponującą liczbę 55 tysięcy subskrybentów – podkreślił Adam Fijałkowski.

Marcin Kowalczyk zabrał też głos w poście na LinkedIn. Wymienił 5 najważniejszych swoich sukcesów. "Skutecznie połączyliśmy dwa organizmy (Agorę i Eurozet), tworząc multimodalny newsroom i skoordynowany, zwinny ekosystem wzrostu" – napisał.
"W tym roku dodajemy do biznesu ok. 20 proc. (czyli kilkukrotnie więcej niż rósł rynek digitalu) a w ciągu trzech lat przeskalowaliśmy go o ok. 50 proc." – dodał.
"Radio Zet to największy digitalowy kanał wśród głównych stacji radiowych na YouTube (700k+ subskrybentów), na TikToku (809k obserwujących) czy Instagramie (371k obserwujących). Zetka jest też liderem wzrostu zaangażowania (wzrost czasu na stronie, ilość PV/RU - IX25 YtY)" – napisał.

Wspomniał o "rekordzie subskrypcyjnym": "Podwoiliśmy bazę TOK FM Premium, przekraczając 55 tys. subskrybentów".
Jako sukces wymienił też wprowadzenie GenAI (prompt, który za pomocą poleceń pozwala użytkownikom tworzyć nowe treści. do redakcji). Przeszkolonych zostało ponad 100 dziennikarzy. Stworzony został dedykowany asystent AI Eurozetu.
Kowalczyk wspomniał o skali oferty streamingowej wydawnictwa ("ponad 5 mln słuchaczy miesięcznie"). "Dziś Eurozet to katalog 200+ podcastowych i wideocastowych serii, generujący 32 mln godzin zaangażowania miesięcznie" – wyliczyl.

Z treści maila w Agorze wynika, że od początku 2026 roku osoby dotychczas współpracujące z Marcinem Kowalczykiem mają raportować bezpośrednio do członków zarządu, czyli: w sprawach subskrypcyjnych i redakcyjnych – do Adama Fijałkowskiego, w kwestiach technologicznych – do Pawła Majorczyka, w obszarze sprzedaży – do Maćka Moszczyńskiego.
Marcin Kowalczyk wcześniej pracował w wydawnictwie PWN jako dyrektor ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu.
Od 2018 roku był VP media sector Deep.BI, spółki, która dostarczała rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencj. Brał udział w projektach rozwoju modeli subskrypcyjnych dla polskich i europejskich wydawców. Odpowiadał też za strategię cyfrową Gremi Media, był członkiem zarządu, a potem prezesem E-Kiosku.

Eurozet w Agorze od 2026 roku
Przypomnijmy, że od początku nowego roku Eurozet przeniesie się z siedziby przy ulicy Żurawiej do biurowca Agory przy ulicy Czerskiej w Warszawie.
Jak informowaliśmy w czerwcu, z początkiem lipca stanowisko prezesa grupy Eurozet, należącej do Agory, objął Adam Fijałkowski, poprzednio wiceprezes i dyrektor programowy spółki. Do jej zarządu dołączył wtedy natomiast Maciej Moszczyński.










