Google inwestuje 120 mln dolarów w Chushou - chiński odpowiednik Twitcha

Google zainwestował kwotę 120 milionów dolarów w Chushou, chiński serwis streamingowy poświęcony grom wideo. Platforma posiadająca 8 milionów aktywnych użytkowników jest chińskim odpowiednikiem serwisu Twitch, który Google bezskutecznie próbował kupić w 2014 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google inwestuje 120 mln dolarów w Chushou - chiński odpowiednik Twitcha

Serwis Chushou poinformował o zakończeniu rundy D finansowania. Wzięło w niej udział kilku różnych inwestorów, m.in. Qiming Venture, Shunwei Capital i Alpha X Capital, którzy już wcześniej wsparli finansowo rozwój Chushou.

Wśród inwestorów biorących udział w rundzie D jest także koncern Google, który przeznaczył na to 120 mln dol. Chushou nie ujawniło, jaka jest łączna kwota pozyskana obecnie przez spółkę. W poprzednich rundach finansowania serwis otrzymał m.in. 58 i 20 mln dol.

Chushou jest działającym w Chinach od 2015 r. serwisem pozwalającym użytkownikom na publikowanie transmisji z gier wideo i oglądanie ich zarówno na żywo, jak i w formie zapisanych filmików. Chushou podaje, że obecnie ma 8 mln aktywnych użytkowników publikujących treści, a każdego dnia na platformie pojawia się 250 tys. nowych transmisji. Z kolei 90 mln to liczba zarejestrowanych internautów, z których każdy obejrzał ponad tysiąc filmów i relacji.

120 mln dol. na rozwój Chushou to ostatnio niejedyna inwestycja Google w Azji. Koncern przeznaczył wcześniej środki na rozwój m.in. chińskiego startupu Mobvoi zajmującego się AI, indyjskiej firmy outsourcingowej Dunzo czy tajwańskiego HTC, producenta smartfonów.

Google w przeszłości interesował się jako inwestor segmentem gamingowym, prowadził rozmowy w sprawie przejęcia platformy Twitch. Ostatecznie jednak została ona kupiona w 2014 r. przez Amazona za kwotę 970 mln dol.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały