Google testuje AMP stories, platformę do publikacji treści dla wydawców

Google rozpoczął próby nowego rozwiązania dla wydawców o nazwie AMP stories, które ma pozwalać mediom na tworzenie angażujących treści przeznaczonych dla użytkowników mobilnych. Platforma będzie przypominać Snapchat Discovery, a w testach uczestniczą między innymi Vox Media, Condé Nast, Meredith i CNN.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google testuje AMP stories, platformę do publikacji treści dla wydawców

O rozpoczęciu testów platformy AMP stories Google poinformował na swoim blogu zaznaczając, że na razie w projekcie uczestniczy tylko kilku wybranych wydawców.

Nowe rozwiązanie jest oparte na technologii Accelerated Mobile Pages (AMP) wprowadzonej w 2015 r., która ma przyspieszać otwieranie w urządzeniach mobilnych stron internetowych bogatych w treści multimedialne.

Obecnie Google oddał partnerom w ramach testów narzędzia deweloperskie, które pozwalają na budowanie przez wydawców specjalnych wersji ich materiałów przeznaczonych dla użytkowników urządzeń przenośnych. Tego typu treści mogą zawierać tekst, zdjęcia, grafiki oraz filmy wideo, a odbiorca może je swobodnie przewijać na ekranie swojego smartfona czy tabletu.

AMP stories są wzorowane na platformie Discovery, uruchomionej kilka lat temu przez serwis Snapchat, na której media zamieszczają własne materiały interaktywne i multimedialne.

Google zapowiada, że w przyszłości dostęp do treści zbudowanych w AMP Stories będzie możliwy bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki mobilnej, dzięki czemu odbiorcy szybko dotrą do interesujących ich artykułów.

Na razie nie wiadomo kiedy AMP stories mogłoby trafić szeroko do wydawców i w konsekwencji do odbiorców. W obecnych testach uczestniczą m.in. Vox Media, Condé Nast, Meredith i CNN. Google nie ujawnił też na razie szczegółów dotyczących współpracy reklamodawców i obecności reklam przy treściach publikowanych przy pomocy AMP stories.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style