WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Google generuje wzrosty dla Alphabet, strata na pozostałych markach

Google+ w pół roku straciło połowę polskich użytkowników

2016-02-02 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W drugiej połowie ub.r. liczba polskich użytkowników Google+ gwałtownie zmalała z ponad 4 mln do 2,2-2,7 mln. Wynika to m.in. z oddzielenia portalu od kilku innych usług i serwisów Google’a.

Google+ w pół roku straciło połowę polskich użytkowników

W grudniu ub.r. desktopową wersję Google+ odwiedziło 2,22 mln polskich użytkowników, czyli 9,08 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Było to o 1,91 mln mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 46,3 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W 2014 roku serwis miał w Polsce 4-4,5 mln odwiedzających miesięcznie, natomiast w pierwszej połowie ub.r. liczba użytkowników jeszcze wzrosła - w styczniu i marcu wynosiła ok. 4,8 mln, natomiast w maju (kiedy po raz pierwszy wyniki Megapanelu oparto na wyższej ogólnej liczbie polskich internautów, więc większość stron zanotowała kilkunastoprocentowe wzrosty liczby odwiedzających) - rekordowe 5,23 mln.

Jednak od lipca do września odwiedzalność Google+ mocno zmalała - z 4,55 mln do 2,69 mln użytkowników.

Ten spadek można wiązać z ogłoszonymi w połowie ub.r. zmianami w funkcjonowaniu portalu. Przede wszystkim zapowiedziano, że konto na Google+ nie będzie już niezbędne do korzystania z innych stron i usług oferowany przez Google. Natomiast w listopadzie udostępniono nową wersję Google+, w której położono nacisk na sekcje Społeczności i Kolekcje.


W 2014 roku z Google+ korzystało 18-21 proc. wszystkich polskich internautów, a w styczniu i marcu ub.r. ten wskaźnik osiągnął rekordową wartość ponad 22 proc. W czerwcu i lipcu wynosił 18-19 proc., we wrześniu i październiku - 10,8-10,9 proc., a w listopadzie i grudniu - już tylko 9-10 proc.

Uruchomione w połowie 2011 roku Google+ w pierwszych trzech latach działania osiągało systematyczne wzrosty liczby polskich internautów. Jednak już wtedy pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji marketingu społecznościowego oceniali, że wynika to główne z silnej integracji portalu z innymi stronami Google’a, a na samym Google+ polska społeczność jest mało aktywna.

Autor: tw

Wiecej informacji: Google, Google+, Megapanel

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia