WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

“Twist” z największym wzrostem, “13 Magazyn Nastolatki” w dół o 47 proc.

“Gość Niedzielny” liderem, “Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

2011-12-21 A A A KOMENTARZE: 29 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W październiku br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był  - tak jak rok wcześniej - “Gość Niedzielny”, który znalazł się przed “Polityką” i “Uważam Rze”. Najwięcej stracił “Przekrój”, którego sprzedaż ogółem spadła już poniżej 30 tys. egz.

“Gość Niedzielny” liderem, “Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 143 517 egz. i była o 0,46 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymała się “Polityka”, której sprzedaż ogółem względem października ub.r. spadła o 4,21 proc. do 133 844 egz.

Trzecią lokatę zajął wydawany od lutego br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego wynik uplasował się na poziomie 133 561 egz.

>>> Kolejne zwolnienia w “Przekroju”

Największy wzrost sprzedaży zanotował zajmująca szóste miejsce “Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem wzrosła o 4,63 proc. do 66 309 egz.

Najwięcej stracił natomiast plasujący się oczko niżej tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik sprzedażowy zmalał aż o 31,16 proc. do 28 237 egz.

ZKDP październik
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 203 930 143 838 143 517 200 494 143 359 142 860
Polityka 186 625 134 469 133 844 190 866 139 727 139 727
Uważam Rze inaczej pisane 265 155 133 858 133 561 - - -
Newsweek Polska 165 859 118 840 104 110 201 135 125 421 116 248
Wprost 176 283 127 225 100 933 178 777 117 922 97 172
Gazeta Polska 139 268 67 322 66 309 116 859 64 298 63 376
Przekrój 73 000 34 087 28 237 85 000 46 827 41 017
Przegląd 60 930 20 487 20 487 63 100 21 546 21 546
Tygodnik Powszechny 38 032 21 198 16 400 40 477 21 345 17 771
Przewodnik Katolicki 39 204 26 101 3 132 40 012 27 442 3 233


Porównując dane z października br. do danych z września br. widać, że największy spadek wynoszący 10,44 proc. zanotował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), a najwięcej zyskał “Gość Niedzielny” (6,16 proc.). 

ZKDP 2011
październik wrzesień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 203 930 143 838 143 517 199 319 135 483 135 195
Polityka 186 625 134 469 133 844 187 818 131 814 131 814
Uważam Rze inaczej pisane 265 155 133 858 133 561 262 042 141 694 141 433
Newsweek Polska 165 859 118 840 104 110 193 852 129 847 116 249
Wprost 176 283 127 225 100 933 178 750 121 453 97 270
Gazeta Polska 139 268 67 322 66 309 144 677 71 316 70 275
Przekrój 73 000 34 087 28 237 73 750 36 980 31 170
Przegląd 60 930 20 487 20 487 60 900 21 341 21 341
Tygodnik Powszechny 38 032 21 198 16 400 37 875 20 544 16 046
Przewodnik Katolicki 39 204 26 101 3 132 39 948 25 200 3 089


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zarówno “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) jak i “Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zanotowały w październiku spadki sprzedaży. Najwięcej stracił ten drugi tytuł (3,45 proc.).

ZKDP październik
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 548 557 367 204 367 204 541 809 370 282 370 282
Forum 30 654 16 064 16 064 29 934 16 638 16 638
 
ZKDP 2011
październik wrzesień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 548 557 367 204 367 204 557 072 373 222 373 222
Forum 30 654 16 064 16 064 30 000 15 524 15 524


 

Autor: pp

Wiecej informacji: zkdp, tygodnik opinii

Komentarze (29) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia