SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa RMF podnosi ceny reklam

Grupa RMF ogłosiła cennik reklamowy na okres jesienny. Ceny spotów w poszczególnych stacjach wzrosły o ok. 4 proc.

W jesiennym cenniku reklamowym RMF FM stawki są średnio o 3,8 proc. wyższe niż w wiosennej ofercie. Grupa RMF uzasadnia, że stacja ta dociera codziennie do 31proc. Polaków, a jej udział w czasie słuchania jest o 56 proc. wyższy niż kolejnej rozgłośni. Najwięcej - 21,5 tys. zł trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowej reklamy w środę, czwartek lub piątek w godzinach 8-10. W wiosennym cenniku taki spot kosztował 20,5 tys. zł.

W przypadku sieci RMF Maxxx wzrost cen reklam wynosi 3,9 proc., a w przypadku RMF Classic - 4,1 proc. Przy czym cennikach obu sieci wprowadzono podział dni powszednich na poniedziałek-wtorek i środa-piątek, podobnie jak jest to od dawna w ofercie RMF FM. Zdaniem nadawcy takie rozróżnienie wynika z wyraźnie wyższej słuchalności tych stacji w drugiej w drugiej połowie tygodnia (nie licząc weekendu), a także większego popytu na czas reklamowy.

I tak w sieci RMF Maxxx reklamy w paśmie porannym 7-9 kosztują obecnie 3,2-3,3 tys. zł, podczas wiosną ich cena wynosiła 3,1 tys. zł. Natomiast za reklamę w RMF Classic w godzinach 7-10 trzeba teraz zapłacić 1,42-1,46 tys. zł (we wiosennym cenniku taki spot kosztował 1,36 tys. zł).

>>> Trójka, Radio Maryja i Classic najwięcej zyskały w I płr. 2011

Jeśli chodzi o pakiety reklamowe, to koszty w RMF 3D są średnio o 10 proc. niższe niż suma cenników stacji wchodzących w jego skład. W przypadku RMF na Maxxxa taka zniżka wynosi 8 proc., a w przypadku RMF z Klasą - 2 proc. W pakietach też wzrosły ceny, które - podobnie jak w RMF FM - najwyższe są od środy do piątku w paśmie porannym od 8 do 10. I tak w RMF 3D taka reklama kosztuje 23,64 tys. zł (wiosną było to 22,47 tys. zł), w  RMF na Maxxxa - 22,82 tys. zł (wiosną - 21,72 tys. zł), a w RMF z Klasą - 22,51 tys. zł (wiosną -20,99 tys. zł).

Jesienny cennik reklamowy Grupy RMF dotyczy okresu od 29 sierpnia br. do 1 stycznia 2012 roku.

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF podnosi ceny reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grupa RMF
Poniżej nasz wczorajszy komunikat, zamieszczam, bo jakoś w nim nie widze zdania z tekstu WMediow: "Grupa RMF uzasadnia to rosnącym udziałem tej stacji w ogólnym czasie słuchania radia przez Polaków."...

Zgodnie z oficjalnymi zasadami sprzedaży, na 6 tygodni przed wprowadzeniem, Grupa RMF ogłasza cenniki swoich produktów na okres jesienny.
Aktualne cenniki Grupy RMF, zwyczajowo z preferencyjnymi cenami ze względu na okres wakacyjny (w tym roku dla RMF FM), przestaną obowiązywać 28 sierpnia, nowe będą stosowane od 29.08.2011 do 1.01.2012.
W stosunku do cennika wiosennego ceny RMF FM będą wyższe średnio o 3,8%. Stacja, jako lider rynku pozwala na dotarcia do 31% Polaków każdego dnia, a jej udział w czasie słuchania jest o 56% wyższy niż kolejnej rozgłośni w rankingu.
W cenniku sieciowym RMF MAXXX i RMF Classic wprowadzono rozróżnienie dni powszednich na poniedziałek-wtorek i środa-piątek, podobnie jak w RMF FM. Jest to następstwem wyraźnie wyższej słuchalności tych stacji w drugiej w drugiej połowie tygodnia (nie licząc weekendu), a także większego popytu na czas reklamowy. Średnio ceny w sieci RMF MAXXX wzrosną o 3,9%, w sieci RMF Classic o 4,1%. Nowa forma cennika daje większą elastyczność planowania kampanii.

Cennik pakietu RMF 3D będzie średnio o 10% niższy niż suma cenników stacji wchodzących w jego skład, w przypadku RMF na MAXXXa będzie to 8%, a dla RMF z Klasą 2%.

Wszystkie produkty radiowe Grupy RMF mają atrakcyjne koszty dotarcia. Wśród stacji ogólnopolskich, RMF FM ma najbardziej korzystny koszt dotarcia w grupie komercyjnej 16-49 lat (pasmo 6-20). Stacja zapewnia reklamodawcom możliwość dotarcia do największej liczby odbiorców, w otoczeniu wysokiej jakości programu, bez konieczności wykorzystania zestawów stacji o często niespójnych formatach i różnych profilach słuchaczy.

odpowiedź
User
PRECEPTOR
Ceny kosmiczne, tak jak ceny reklam w telewizji i w "najlepszych portalach internetowych". Reklamodawcy powinni zbojkotować większość mediów i nie umieszczać tam reklam. Jest wiele innych możliwość reklamowania i dotarcia do potencjalnych klientów i to za zdecydowanie mniejsze pieniądze. Z cenami reklam jest u nas tak samo jak z "artystami", także mają kosmiczne ceny za godzinny występ... no i jeszcze kosmiczne wymagania odnośnie sceny, nagłośnienia, garderoby... hotel LUX dla 20 osób (z czego 15 to ekipka i znajomki). Zejdźcie na ziemię, bo tylko potem klienci płacą te kosmiczne ceny reklam w droższym produkcie! Organizatorzy imprez muszą doić od sponsorów większą kasę, bo "gwiazdeczka" typu Rodowicz lub Golec uOrkiestra chcą 65 000 zł netto za swoje "wybitne" wycie! Ehhhh... może kiedyś napiszę o tym mini artykuł ;-)
odpowiedź
User
mjk
A jakież to możliwości masz na myśli Preceptor?

Co do "artystów" pełna zgoda.
odpowiedź