Grupa TVN uruchamia TVN Ventures. Będzie wspierać startupy

Inwestowanie w innowacyjne, młode firmy z perspektywami na rynkowy sukces - to główne założenie projektu o nazwie TVN Ventures uruchomionego przez Grupę TVN. - Stawiamy na dwa modele biznesowe: zasoby mediowe w zamian za udziały w firmie oraz zasoby mediowe w zamian za udziały w zyskach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Christian Anting, dyrektor ds. strategii TVN.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Uruchamiając projekt TVN Ventures Grupa TVN wchodzi w dotąd obcy dla siebie segment rynku - venture capital.  Nowy podmiot ma się zajmować wspieraniem zarówno już funkcjonujących na rynku startupów poszukujących dróg rozwoju, jak i inwestowaniem w nowe koncepcje na biznes.

W założeniach TVN Ventures będzie się skupiać na segmencie B2C, czyli firmach kierujących swoje produkty i usługi do indywidualnych użytkowników. Szczególną uwagę ma przykładać do internetowego obszaru rynku i takich dziedzin ja turystyka, motoryzacja, gry, aplikacje, wideo czy muzyka.

Wśród ekspertów z branży startupów, z którymi rozmawiały Wirtualnemedia.pl panuje opinia, że w Polsce funkcjonuje sporo funduszy venture capital oraz instytucji gotowych do inwestowania w młode firmy (więcej informacji tutaj). Jednak Christian Anting, dyrektor ds. strategii oraz departamentu digital i e-commerce w Grupie TVN, pytany przez Wirtualnemedia.pl o potrzebę powstania kolejnego podmiotu wspierającego polskie startupy zwraca uwagę na unikalne wartości, które TVN Ventures może zaoferować młodym przedsiębiorcom.

- Nasze główne modele inwestycyjne to: zasoby mediowe w zamian za udziały w firmie (media for equity) oraz zasoby mediowe w zamian za udziały w zyskach  (media for revenue) - wymienia Christian Anting. - Firmy korzystają z doświadczenia i know-how jednej z wiodących firm medialnych w Polsce. Ponadto korzystając z tylko jednego źródła firmy otrzymują pomoc w dziedzinie planowania i analizy mediów,  budowania marki i kreowania jej pozycji na rynku oraz marketingu cyfrowego – zaznacza Anting. Spośród kryteriów inwestycyjnych, którymi kieruje się TVN Ventures, zwraca uwagę na innowacyjność projektu lub usługi, modele biznesowe, w których marketing i branding są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu na rynku, jasną politykę marketingową dopasowaną do kanałów TVN i grupy docelowej tego nadawcy, a także zrównoważony model biznesowy.

Na unikalność oferty TVN Ventures na polskim rynku zwraca też uwagę w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, prezes Brand24. - Wartość TVN Ventures to nie tylko pieniądze - podkreśla Michał Sadowski.

- To także łatwy dostęp do popularnych mediów, które potrafią przenieść firmę/startup do kolejnego poziomu w bardzo krótkim czasie. Szczególnie w przypadku produktów B2C. Mocną stroną nowego funduszu wydaje się być również sieć mentorów, którzy w różnym stopniu będą zapewne wspierać podmioty z portfolio TVN Ventures. To model z powodzeniem stosowany przez popularne programy akceleracji na całym świecie, więc jestem przekonany, że sprawdzi się także w tym przedsięwzięciu - zaznacza Sadowski.

Według Antinga TVN Ventures proponuje jeszcze jeden dodatkowy element, który może przyciągnąć do projektu polskie startupy i pomóc im w międzynarodowej karierze. - Firmy uzyskują unikalny dostęp do ponadnarodowego porozumienia „European Media Alliance”, umożliwiającego dotarcie na wiele europejskich rynków we współpracy z największymi koncernami medialnymi na kontynencie: Modern Times Group, ProSiebenSat1, Grupa Antena, Channel 4, TF1 , Antena, Mediaset, Telecinco - podkreśla Anting.

O szansie na ponadnarodową promocję startupów mówi także Sadowski. - Trzeba podkreślić łatwy dostęp do mediów - w dodatku nie tylko polskich, bo przez paneuropejskie porozumienie koncernów medialnych podmioty z portfolio TVN Ventures będą mieć najpewniej także dostęp do wartościowej powierzchni reklamowej za granicą - zaznacza prezes Brand24.

- To naturalnie premiuje podmioty B2C, które najlepiej nadają się do tego typu promocji. Tego typu fundusz może być też wartościowy z perspektywy projektów realizujących narzędzia do analizy mediów - myślę, że w najbliższym czasie zobaczymy pierwsze inwestycje w tej przestrzeni - podsumowuje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online