WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

H&M, BBC, McDonald’s, John Lewis, Aldi i Apple z najlepszymi reklamami na Boże Narodzenie (opinie)

H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem w bluzie z napisem „Coolest Monkey In The Jungle”

2018-01-09 A A A KOMENTARZE: 12 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Firma odzieżowa H&M znalazła się w ogniu krytyki internautów po tym, jak wypuściła reklamę w której czarnoskóry chłopiec ubrany jest w zieloną bluzę z kapturem, opatrzoną napisem „Coolest Monkey In The Jungle” (red: „najfajniejsza małpka w dżungli”).

H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem w bluzie z napisem „Coolest Monkey In The Jungle”

Reklama ta pojawiła się w internetowych kanałach komunikacji H&M w Wielkiej Brytanii w niedzielę. Natychmiast wychwycili ją użytkownicy Twittera. Niektórzy stwierdzili, że to „przypadkowy rasizm”, a zdaniem innych to zachowanie jest nieodpowiednie, obraźliwe i rasistowskie”.

Ich opinie podkręcał jeszcze fakt, że w sąsiedztwie tego zdjęcia zamieszczono fotografie „białych dzieci”, które miały bluzy z tej samej linii, ale w innych kolorach i z innymi hasłami, np. „Mangrove Jungle Survival Expert”, a jeszcze inne bluzy przedstawiały nazwy innych zwierząt znanych z dżungli.

Kolejni komentujący - wśród nich celebryci i eksperci - podpowiadali, by do nazwy H&M dodać odpowiednio litery S, A i E, dzięki czemu nazwa H&M zmieni się w słowo „Shame” (red: wstyd).

Firma H&M w wydanym oświadczeniu przeprosiła wszystkich urażonych tą reklamą z czarnoskórym chłopcem.

 - Jest nam przykro, że taki wydruk został wykorzystany. Przepraszamy, że ubrania z nim weszły do produkcji. Nie tylko usuniemy zdjęcie z jakichkolwiek stron internetowych H&M, ale także usuniemy ubrania ze sklepów - napisano.

Firma oświadczyła, że po incydencie przeprowadzi w tej sprawie dochodzenie.

Kanadyjski muzyk R&B "The Weekend", który projektował męską kolekcję H&M na rynek kanadyjski, ogłosił, że zrywa współpracę.

Kilka miesięcy temu o rasizm oskarżono firmę Unilever za reklamę kosmetyków marki Dove. Reklama, która wzburzyła internautów, pojawiła się na Facebooku. Przedstawiono na niej zdjęcia kobiet. Na pierwszym pokazano czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce. Kobieta na kolejnych fotografiach zdejmuje bluzkę. Wówczas oczom widzów ukazuje się kobieta w jasnym t-shircie i o jasnej karnacji. W kolejnej odsłonie pokazano natomiast, jak biała kobieta „zmienia się” w kobietę o azjatyckim pochodzeniu.

Autor: bg

Wiecej informacji: H&M, Coolest Monkey In The jungle, czarnoskóry, murzyn, rasizm

Komentarze (12) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia