SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem w bluzie z napisem „Coolest Monkey In The Jungle”

Firma odzieżowa H&M znalazła się w ogniu krytyki internautów po tym, jak wypuściła reklamę w której czarnoskóry chłopiec ubrany jest w zieloną bluzę z kapturem, opatrzoną napisem „Coolest Monkey In The Jungle” (red: „najfajniejsza małpka w dżungli”).

Article

Reklama ta pojawiła się w internetowych kanałach komunikacji H&M w Wielkiej Brytanii w niedzielę. Natychmiast wychwycili ją użytkownicy Twittera. Niektórzy stwierdzili, że to „przypadkowy rasizm”, a zdaniem innych to zachowanie jest nieodpowiednie, obraźliwe i rasistowskie”.

Ich opinie podkręcał jeszcze fakt, że w sąsiedztwie tego zdjęcia zamieszczono fotografie „białych dzieci”, które miały bluzy z tej samej linii, ale w innych kolorach i z innymi hasłami, np. „Mangrove Jungle Survival Expert”, a jeszcze inne bluzy przedstawiały nazwy innych zwierząt znanych z dżungli.

Kolejni komentujący - wśród nich celebryci i eksperci - podpowiadali, by do nazwy H&M dodać odpowiednio litery S, A i E, dzięki czemu nazwa H&M zmieni się w słowo „Shame” (red: wstyd).

Firma H&M w wydanym oświadczeniu przeprosiła wszystkich urażonych tą reklamą z czarnoskórym chłopcem.

 - Jest nam przykro, że taki wydruk został wykorzystany. Przepraszamy, że ubrania z nim weszły do produkcji. Nie tylko usuniemy zdjęcie z jakichkolwiek stron internetowych H&M, ale także usuniemy ubrania ze sklepów - napisano.

Firma oświadczyła, że po incydencie przeprowadzi w tej sprawie dochodzenie.

Kanadyjski muzyk R&B "The Weekend", który projektował męską kolekcję H&M na rynek kanadyjski, ogłosił, że zrywa współpracę.

Kilka miesięcy temu o rasizm oskarżono firmę Unilever za reklamę kosmetyków marki Dove. Reklama, która wzburzyła internautów, pojawiła się na Facebooku. Przedstawiono na niej zdjęcia kobiet. Na pierwszym pokazano czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce. Kobieta na kolejnych fotografiach zdejmuje bluzkę. Wówczas oczom widzów ukazuje się kobieta w jasnym t-shircie i o jasnej karnacji. W kolejnej odsłonie pokazano natomiast, jak biała kobieta „zmienia się” w kobietę o azjatyckim pochodzeniu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: H&M przeprasza za reklamę z czarnoskórym chłopcem w bluzie z napisem „Coolest Monkey In The Jungle”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sdaf
i co w tym rasistowskiego? sama prawda.
36 11
odpowiedź
User
cjalis
A czy to nie jest rasizm, że biały może mieć taką bluzę, a czarny nie?
38 5
odpowiedź
User
G...burza
Produkt niedostępny w Polsce, wyprodukowany celowo, żeby gadali o HM i jeszcze rozdmuchiwany przez agencję, żeby nikt nie przeoczył. W następnym sezonie "wyprzedaży" wywołają identyczną aferę.
11 5
odpowiedź
User
Gosc
Szczerze przepraszamy za obrażanie ludzi tym obrazem z nadrukowanym topem z kapturem" - napisano w oświadczeniu.

A redacja obraża czytelników tym tłumaczeniem.
13 3
odpowiedź
User
Konrad
Szczytem rasizmu jest przeproszenie za to.
Zdecydowanie powinni isc w strone "ale o co wam chodzi?"
25 0
odpowiedź
User
gość
Czy ci, co krzyczą, że to rasizm, nie są właśnie największymi rasistami? Jakby to był biały chłopiec, sprawy by nie było. Więc znaczy to, że pierwsze na co oni patrzą, to kolor skóry. Tak jakby były ubrania, których czarni nie mogą nosić.
27 1
odpowiedź
User
andrzej
Dlaczego oburzeni (lewica, tzw. postępowcy) tkwią nadal w takim umysłowym średniowieczu. Dlaczego? Takie to smutne, że pierwsze na co patrzą, widząc człowieka, to kolor jego skóry. Nie dzieciaka w fajnej, zielonej bluzie, tylko to, że jest czarny.
19 2
odpowiedź
User
wic
a pamiętacie film Clerks 2 i walkę o hasło "porch monkey" ;-)
1 0
odpowiedź
User
jak
casual racism to nie znaczy przypadkowy rasizm.
0 2
odpowiedź
User
Don Pedro z La Manczy
No a gdyby tą reklamę nosiło białe dziecko . ?
12 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing