Reklama, która wzburzyła internautów pojawiła się na Facebooku w ub. tygodniu. Promowała markę kosmetyków Dove. Przedstawiono na niej zdjęcia kobiet. Na pierwszym pokazano czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce. Kobieta na kolejnych fotografiach zdejmuje bluzkę. Wówczas oczom widzów ukazuje się kobieta w jasnym t-shircie i o jasnej karnacji. W kolejnej odsłonie pokazano natomiast, jak biała kobieta „zmienia się” w kobietę o azjatyckim pochodzeniu.
Reklama ta niemal natychmiast wywołała falę krytyki w mediach społecznościowych, głównie na Twitterze. Krytyka ta dotyczyła „zmiany” kobiety „czarnoskórej” w „białą”.
Internauci odebrali ten obraz jako przekaz, który głosi, że „brudna czarna osoba została oczyszczona po użyciu myjących kosmetyków Dove”.
Właściciel marki Dove, koncern Unilever szybko ją usunął w miniony weekend i zamieścił przeprosiny m.in. na Facebooku i Twitterze. Firma stwierdziła, że żałuję, iż doszło do takiego naruszenia. Zapowiedziała też, że wykorzysta opinie internautów w przyszłości przy tworzeniu komunikacji w social mediach.

Marissa Solan, rzeczniczka Dove powiedziała, że reklama miała promować Dove Body Wash jako produkt, który jest przeznaczony dla każdej kobiety, celebrujący różnorodność. - Ale się pomyliliśmy i obraziliśmy wiele osób - powiedziała Solan.











