WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Rasistowska okładka „Gazety Polskiej”? „Krytykujący jak ciemnota w średniowieczu”

Marka Dove przeprosiła za rasistowską reklamę w social media

2017-10-10 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Koncern Unilever niemal natychmiast, bo w kilka godzin po pojawieniu się krytycznych komentarzy pod adresem marki Dove usunął z internetu reklamę, którą internauci określili jako rasistowską. Marketer zapowiada, że w przyszłości będzie się kierować opiniami konsumentów w tworzeniu komunikacji w social media.

Marka Dove przeprosiła za rasistowską reklamę w social media

Reklama, która wzburzyła internautów pojawiła się na Facebooku w ub. tygodniu. Promowała markę kosmetyków Dove. Przedstawiono na niej zdjęcia kobiet. Na pierwszym pokazano czarnoskórą kobietę w ciemnej koszulce. Kobieta na kolejnych fotografiach zdejmuje bluzkę. Wówczas oczom widzów ukazuje się kobieta w jasnym t-shircie i o jasnej karnacji. W kolejnej odsłonie pokazano natomiast, jak biała kobieta „zmienia się” w kobietę o azjatyckim pochodzeniu.

Reklama ta niemal natychmiast wywołała falę krytyki w mediach społecznościowych, głównie na Twitterze. Krytyka ta dotyczyła „zmiany” kobiety „czarnoskórej” w „białą”.

Internauci odebrali ten obraz jako przekaz, który głosi, że „brudna czarna osoba została oczyszczona po użyciu myjących kosmetyków Dove”.

Właściciel marki Dove, koncern Unilever szybko ją usunął w miniony weekend i zamieścił przeprosiny m.in. na Facebooku i Twitterze. Firma stwierdziła, że żałuję, iż doszło do takiego naruszenia. Zapowiedziała też, że wykorzysta opinie internautów w przyszłości przy tworzeniu komunikacji w social mediach.

Marissa Solan, rzeczniczka Dove powiedziała, że reklama miała promować Dove Body Wash jako produkt, który jest przeznaczony dla każdej kobiety, celebrujący różnorodność. - Ale się pomyliliśmy i obraziliśmy wiele osób - powiedziała Solan.

Autor: bg

Wiecej informacji: Dove, rasizm

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia