IAB Europe zajmie się reklamą natywną, w grupie roboczej siedmioro Polaków

Siedmioro przedstawicieli polskiej branży marketingu online będzie współtworzyć nową grupę roboczą wewnątrz IAB Europe, która ma zająć się problemami reklamy natywnej. Chodzi o jasne wytyczenie ram biznesowych i legislacyjnych stojących przed tą formą komunikacji z klientami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Nowy zespół powołany przez IAB Europe ma pomóc w rozwiązaniu problemów stojących przed podmiotami zaangażowanymi w tworzenie i emisję reklamy natywnej.

Według IAB Europe temat reklamy natywnej jest tym bardziej aktualny, że Komisja Europejska jest obecnie w trakcie prac nad uregulowaniem zasad rządzących tym kanałem komunikacji z klientami. Chodzi m.in. o aktualizację wytycznych Dyrektywy o Nieuczciwych Praktykach Handlowych, które mają zapobiegać wprowadzaniu w błąd użytkowników stykających się w internecie z reklamą natywną. O tym, że jest to problem może świadczyć np. fakt, że większość Amerykanów napotykając na artykuły sponsorowane i reklamę natywną myli je z redakcyjnymi materiałami pozbawionymi przekazu reklamowego (więcej na ten temat).

- Reklama natywna jest dynamicznie rozwijającą się formą komunikacji z klientem. Dlatego tak istotne jest wypracowanie i promowanie dobrych praktyk i standardów rynkowych, przy jednoczesnym zadbaniu, aby ten ważny kanał komunikacji nie został zbytnio lub niewłaściwie uregulowany - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

W składzie nowej grupy roboczej IAB Europe znaleźli się Artur Banach (netsprint.pl), Łukasz Ciechanek (netsprint.pl), Beata Cymerkiewicz (Gremi Businesss Communications), Anna Gumkowska (Agora), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Łukasz Szymański (Grupa WP) i Beata Tarnowska (Media Impact).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online