SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

InPost sponsorem strategicznym reprezentacji Polski, logo firmy na strojach treningowych piłkarzy

W ramach zawartej właśnie umowy operator logistyczny InPost przez minimum dwa lata będzie sponsorem strategicznym reprezentacji Polski piłkarzy i piłkarek we wszystkich kategoriach wiekowych. PZPN podkreśla, że to jego rekordowa umowa sponsorska z firmą prywatną.

Konferencja na temat umowy sponsorskiej InPostu z PZPN, z mikrofonem Rafał BrzoskaKonferencja na temat umowy sponsorskiej InPostu z PZPN, z mikrofonem Rafał Brzoska

Zawarta właśnie umowa zakłada, że logo InPostu będzie widoczne na bandach reklamowych, ściankach konferencyjnych, ekranach, autobusie reprezentacji, zaproszeniach, biletach, plakatach, a także na doskonale widocznych w telewizji dywanach 3D obok bramek. Będzie znajdowało się także na strojach treningowych reprezentacji Polski.

Ponadto od meczów zaplanowanych na wrzesień InPost będzie odpowiadał za dostarczanie kibicom wszystkich drukowanych biletów na spotkania reprezentacji.

Umowa została podpisana do lipca 2024 roku (na czerwiec i lipiec 2024 roku zaplanowano piłkarskie Euro), z możliwością przedłużenia o dwa lata.

- Tak, jak na co dzień towarzyszymy milionom Polaków w codziennych zakupach, tak dziś chcemy razem z nimi wspólnie świętować kolejne sukcesy polskich piłkarzy. W InPost wierzymy, że kluczem do sukcesu jest innowacyjność i zaangażowanie, przede wszystkim zaś zgrany zespół i silny, odpowiedzialny leadership. Taką polską reprezentację, pod wodzą Roberta Lewandowskiego, chcemy oglądać i wspierać! W taką też inwestujemy - podkreśla w komunikacie prasowym Rafał Brzoska, prezes i mniejszościowy akcjonariusz InPostu.

- Jako największa organizacja sportowa chcemy współpracować z najlepszymi na rynku. Kluczowymi graczami, którzy wiedzą jak profesjonalnie działać, by osiągać sukces. Polska firma InPost idealnie spełnia nasze oczekiwania i jesteśmy przekonani, że kooperacja będzie pozytywnie wpływać na oba biznesy - komentuje Cezary Kulesza, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

InPost największym sponsorem prywatnym PZPN

Sponsor strategiczny to nowa kategoria w piramidzie sponsorskiej Polskiego Związku Piłki Nożnej. Od 2015 roku głównym sponsorem reprezentacji piłkarskiej jest Grupa Lotos, na początku 2018 roku przedłużyła umowę do końca 2022 roku (z uwzględnieniem wszystkich premii kontrakt 4-letni kontrakt był warty ok. 100 mln zł).

Oficjalnymi sponsorami drużyny narodowej są natomiast STS, Biedronka, Oshee, Leroy Merlin i T-Mobile Polska (ta ostatnia firma podpisała umowę wiosną 2020 roku), a oficjalnymi partnerami są AliorBank, rent99, Fakro i Ustronianka.

Większość sponsorów oprócz pierwszej reprezentacji piłkarzy wspiera też drużyny narodowe kobiet i młodsze reprezentacje męskie.

- Nawiązanie współpracy z firmą InPost i jej założenia są elementem szerszej zmiany strategii w podejściu do bazy sponsoringowej Polskiego Związku Piłki Nożnej. Poza klasycznymi świadczeniami sponsorskimi otwieramy przed nowym sponsorem strategicznym nasze kanały social media oraz tworzymy plany działań niestandardowych, jak np. lokowanie produktu w materiałach wideo. W tym kierunku chcemy podążać w najbliższych latach - mówi Grzegorz Stańczuk, dyrektor marketingu i sponsoringu w PZPN.

W komunikacie o współpracy z InPostem nie podano wartości umowy, podkreślono natomiast, że firma została największym sponsorem reprezentacji spośród firm prywatnych (Grupa Lotos jest kontrolowana przez Skarb Państwa). - Słyszę o kwocie ok. 8-10 mln zł rocznie - napisał w zeszły czwartek Sebastian Staszewski, dziennikarz piłkarski Interii.

Reprezentacja zagra na mundialu, w Lidze Narodów i eliminacjach do Euro 2024

Po tym jak w marcu reprezentacja dzięki wygranej w barażach ze Szwecją zakwalifikowała się na mundial w Katarze, pytani przez Wirtualnemedia.pl menedżerowie z agenci marketingu sportowego oceniali, że PZPN z łatwością odnowi na lepszych warunkach kończące się umowy sponsorskie. Na kontrakty reklamowe może też liczyć selekcjoner Czesław Michniewicz, przy czym dawne kontakty z szefem piłkarskiej mafii nadal są dla niego obciążeniem wizerunkowym.

Tegoroczne mistrzostwa świata odbędą się w Katarze od 21 listopada do 18 grudnia, nasza reprezentacja w fazie grupowej zagra z Argentyną, Arabią Saudyjską i Meksykiem.

W październiku br. rozlosowane zostaną grupy eliminacyjne do Euro 2024, które zaplanowano od 14 czerwca do 14 lipca 2024 roku w Niemczech. Natomiast w tym tygodniu rusza kolejna edycja Ligi Narodów, w fazie grupowej nasza reprezentacja zagra z Holandią, Belgią i Walią. W najbliższych tygodniach drużyna narodowa zmierzy się z Walią u siebie (1 czerwca), z Belgią na wyjeździe (8 czerwca), z Holandią na wyjeździe (11 czerwca) i z Belgią u siebie (14 czerwca).

W pierwszym kwartale br. InPost osiągnął wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro. W Polsce zanotowała niższy wzrost obrotów niż w ostatnich dwóch latach, na koniec marca miała 17 357 Paczkomatów.

Od 2010 roku InPost jest sponsorem InPost Sport Team, do którego należą m.in. lekkoatleci Robert Urbanek, Wojciech Nowicki, Konrad Bukowiecki i Marcin Krukowski, tenisistka młodego pokolenia Magda Świerczyńska czy himalaistka Magda Gorzkowska, która podjęła próbę zimowego zdobycia K2.

Dołącz do dyskusji: InPost sponsorem strategicznym reprezentacji Polski, logo firmy na strojach treningowych piłkarzy

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciasny Wiesiek
A klienci otrzymaja podwyzki cen nadania przesylek . .
odpowiedź
User
Fr
Wspaniała autopromocja prezesa Brzoski bo nie sądzę, żeby miało to jakieś znaczenie dla reprezentacji. A czy ja dobrze widzę, że redaktor z TVP prowadził konferencję?
odpowiedź
User
M.
Trochę żena ale skoro że policzyli że im się opłaca, to ok. Na Kanale Sportowym napewno będą wzmianki o sponsorze w przeciwieństwie do telewizji, która unika informacji jak morze.
odpowiedź