SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internet pokonał telewizję na rynku reklamowym w USA

W 2013 roku amerykańscy reklamodawcy po raz pierwszy w historii wydali więcej pieniędzy na promocję w internecie niż w na reklamę w telewizjach nadawanych naziemnie - wynika z raportu IAB i PwC.

Nakłady na reklamę internetową w USA sięgnęły w 2013 roku 42,8 miliarda dolarów. To rekordowy wynik, o 17 proc. lepszy niż w roku 2012 (36,6 mld USD).

>>> 2,4 mld zł na polską reklamę internetową w 2013 r., mocno w górę mobile, social media i wideo

Dzięki temu internet po raz pierwszy pokonał na rynku reklamowym telewizję nadawaną naziemnie (nie uwzględniając telewizji kablowej, którą wyprzedził już w 2011 roku), w przypadku której wydatki na reklamę wyniosły w ub.r. 40,1 miliarda dolarów.

Największym segmentem rynku internetowej reklamy w USA był w zeszłym roku marketing w wyszukiwarkach (43 proc. udziału), który wyprzedził reklamy graficzne (19 proc.), mobilne (17 proc.) oraz wideo (7 proc.). Dwa pierwsze formaty w skali roku zanotowały niewielkie spadki udziałów, za to reklama mobilna osiągnęła duży wzrost (z 9 do 17 proc.).

Dołącz do dyskusji: Internet pokonał telewizję na rynku reklamowym w USA

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
it
To chyba jednak intetnet nie pokonal tv..
odpowiedź
User
qq
...no nie dość, że nie pokonał to TV ma prawie 2x tyle przychodu co inter...
odpowiedź
User
pawel
Hej, wylukałem stronke dzięki której można prawdopodobne określić położenie wszystkich po ich numerze telefonu: http://www.muc.pl/aee wystarczy aby poszukiwany telefon był włączony. Mi się udało odnaleźć znajomego i był ostro zdziwiony gdy do niego zadzwoniłem i powiedziałem gdzie jest :D
odpowiedź