SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IQS kupiła platformę do monitoringu social media BrandSpy, Mediacap ze spadkiem wpływów i zysku

Firma badawcza IQS (należąca do holdingu Medicap) przejęła platformę do monitoringu mediów społecznościowych BrandSpy wraz z jej dotychczasowymi klientami. Medicap zamierza zintegrować ją ze swoim serwisem Opinie.pl.

IQS kupiła autorskie prawa majątkowe do technologii (m.in. know-how, oprogramowana, baz danych) oraz marki BrandSpy, a także przejmuje obsługę jej dotychczasowych klientów. Nie podano wartości tej transakcji

BrandSpy jest rozwiązaniem podobnym do Brand24 czy Newspoint. Oferuje monitorowanie mediów społecznościowych (portali i forów), pozwala zbierać w czasie rzeczywistym dane na temat preferencji i zachowań użytkowników w social media.

- Integrując BrandSpy z naszą główną platformą do zbierania danych o konsumentach Opinie.pl, skokowo zwiększymy jej zakres i skalę, co przełoży się na przyśpieszenie wzrostu sprzedaży produktów przez IQS. To zaś ma kluczowe znaczenie pod kątem jej transformacji w spółkę technologiczną - uzasadnia to przejęcie Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.

Jest to kolejna akwizycja zrealizowana w br. przez spółkę należącą do tego holdingu. W marcu agencja The Digitals kupiła za 2,78 mln zł (plus ewentualne premie) 51,11 proc. udziałów sieci partnerskiej TalentMedia skupiającej kanały youtube’owe.

Mediacap zapowiada, że zamierza dalej rozwijać się w branży technologicznej i poszerzać zakres świadczonych usług. W bieżącym kwartale firma zamierza ogłosić nową strategię rozwoju.

Mediacap ze spadkiem wpływów i zysku,  w górę segment badawczy

W ub.r. Mediacap zanotował 67,27 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 6 proc. mniej niż w 2015 roku (71,54 mln zł) oraz 4,37 mln zł zysku netto (wobec 5 mln zł rok wcześniej).

Przychody firmy ze sprzedaży w segmencie badawczym (Data) wzrosły w skali roku z 24,66 do 27,22 mln zł, a zysk netto - z 1,71 do 3,2 mln zł. Natomiast w segmencie marketingowym firma zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży z 46,88 do 40,05 mln zł i zysku netto z 3,29 do 1,61 mln zł.


Dołącz do dyskusji: IQS kupiła platformę do monitoringu social media BrandSpy, Mediacap ze spadkiem wpływów i zysku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mordo ty moja
PO padło, profesjonaliści bez koneksji i nie związani z układami również.
Trzeba będzie zacisnąć pasa, i przestawić się z Porsche na skromną Teslę.
7 lat tłustych, 7 lat chudych...
odpowiedź