WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

"Bad Vibrations" - nowy album A Day To Remember

Jak kakao DecoMorreno stało się w internecie najpopularniejszą książką tygodnia

2016-06-10 A A A KOMENTARZE: 12 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Jedna z internautek w opakowaniu kakao DecoMorreno dopatrzyła się okładki książki i postanowiła na ten temat zażartować - na zamkniętej grupie na Facebooku. O tym, w jaki sposób wspomniany żart wiralowo rozprzestrzenił się w internecie, a tym samym jak skorzystały na nim niezależne od siebie podmioty, w tym wspomniana grupa, serwis lubimyczytać.pl, czy marka DecoMorreno analizuje Aneta Głowacka, content manager z Brand24.

Jak kakao DecoMorreno stało się w internecie najpopularniejszą książką tygodnia

Powiedzcie sami, czy kiedykolwiek zawiedliście się na pomysłowości internautów? Albo, czy kiedykolwiek ich kreatywność dotarła do jakiejś magicznej granicy, kiedy stwierdziliście, że już nic Was nie zaskoczy? Jeśli tak, to ostatnia akcja z kakao DecoMoreno powinna Was skłonić do zrewidowania swoichpoglądów:) Ponieważ okazało się, że kiedy ktoś w opakowaniu znanego kakao dopatrzył się okładki książki Internauci nie przeszli obok tego obojętnie. Zobaczcie, jak kakao-książka DecoMorreno stało się hitem polskiego Internetu w ostatnich dniach.

Na początku był niewinny post

Codziennie na portalach społecznościowych pojawiają się miliony postów, wśród nich 6 czerwca pojawił się jeden z pozoru niewinny wpis. Został on zamieszczony na zamkniętej grupie na Facebooku 500+, Becikowe, MOPS, Alimenty – Pytania i Odpowiedzi. Jego autorka szukała innych książek pewnego pisarza o włosko-brzmiącym nazwisku DecoMorreno. A to dlatego, że opakowanie popularnego kakao do złudzenia przypomina okładkę książki.

Na post zareagowało prawie 900 osób, pojawiło się pod nim prawie 100 komentarzy, jednak to nie wszystko. Wpis dość szybko opuścił zamkniętą grupę, a print screen z żartem rozprzestrzeniał się wiralowo i zdobywał coraz większą popularność w sieci.


DecoMorreno „Najwyższa jakość”

Wpis krążył po internecie i już można to było uznać za duży sukces – w końcu wymknął się z zamkniętej grupy. Jednak żart został przeniesiony na wyższy (dużo wyższy!) lewel, kiedy na portalu Lubimyczytać.pl pojawiło się streszczenie kakao! O przepraszam, powiedziałam kakao? Miałam oczywiście na myśli powieść „Najwyższa jakość„ autorstwa Cacao DecoMorreno, opowiadającą o pracowniku supermarketu, który postanawia podjęć niełatwą próbę uwolnienia się z osiedla, na którym otaczają go wrogowie. Jak można przeczytać na portalu, książkę wydało małe wydawnictwo „Extra ciemne”.

Aktywność internautów

Użytkownicy serwisu szybko podchwycili żart i jego kontynuację można zobaczyć w liczbie gwiazdek i ocen pod tą pozycją. Sprawiły one,  że w chwili, kiedy to piszę „Najwyższa jakość” znajduje się na czwartym miejscu w rankingu Top 100 książek lubimyczytać.pl! Internauci także świetnie się bawią zamieszczając recenzje, w których odwołują się zarówno to treści „książki”, jak i do jej „autora”. Wszystkim recenzentom przybijam wirtualne hi-five – sami też zechcecie to zrobić po przeczytaniu chociażby niektórych opinii:



Wpis serwisu lubimyczytać.pl spopularyzował ASZdzienniki oraz Wykop, a także sami Internauci. Jak pokazują dane zebrane przez Brand24 najwięcej o DecoMorreno i „Najwyższej jakości” mówiło się na Facebooku i Twitterze.


Duża popularność wpisu przyczyniła się do tego, że na lubimyczytać.pl dość szybko pojawiły się inne książki tego autora…

A na Facebooku powstało nawet dość szczególne wydarzenie…

Serwery nie wytrzymały

To rewelacyjne zagranie serwisu lubimyczytać.pl wywołało takie zamieszanie w sieci, że w środę przez wiele godzin nie można było się do niego dostać – serwery nie wytrzymały szturmu użytkowników. A to pokazuje, że ten portal stał się pierwszym wygranym tego dowcipu.

Co na to główny zainteresowany?

Czy marka DecoMorreno zostanie kolejnym wygranym tej akcji? Powoli już się nim staje, a wszystko dzięki jej rewelacyjnej reakcji. Marka zrobiła najlepszą rzecz, jaką mogła zrobić w tej sytuacji -  weszła w konwencję żartu, nie odcina się od wątku książki, a wręcz go kontynuuje. Działania z tym związane prowadzi zarówno na swoim fanpage’u jak i udziela się w miejscach, gdzie się o niej wspomina. Zobaczcie, w jaki sposób odpowiedziała na wpis Ceneo:

Jednak to nie wszystko. Obecnie na fanpage’u DecoMorreno trwa konkurs związany z książką „Najwyższa jakość” – trzeba wymyślić o czym faktycznie mogłaby opowiadać jej fabuła. Tylko spójrzcie na grafikę w tym poście! To niesamowite jak marka idzie za ciosem i wykorzystuje nadarzającą się okazję – spotyka się to z bardzo pozytywną reakcją jej fanów. 2 200 reakcji, ponad 100 udostępnień i przeszło 250 komentarzy pod postem konkursowym mówi samo za siebie. Zaznaczę tylko, że w chwili, kiedy to piszę do końca konkursu pozostało aż 11 godzin.

Real Time Marketing

Inne marki nie przegapiły okazji i wykazały się refleksem wykorzystując olbrzymie zamieszanie wokół DecoMorreno. Poprzez adekwatną reakcję na to wydarzenie swoją obecność w mediach społecznościowych podkreślił np. Tymbark oraz delikatesy Piotr i Paweł. Spontanicznym i błyskotliwym działaniem zaskarbili sobie serca wielu klientów. Oto opinia jednego z nich „Piotr i Paweł – fajnie, że ktoś umie jeszcze robić kreatywny i niesztampowy marketing. 😀 Powiem, że kupiliście mnie tym, a co najlepsze, nie potrzebowaliście do tego żadnych „pseudo jutuberów”. :p„


Wróćmy do źródła

Serwis Lubimyczytać.pl nie wpadłby na swój genialny pomysł gdyby nie to, co pojawiło się na początku tej historii, czyli dzięki jednemu wyróżniającemu się wpisowi i szybkiej reakcji internautów. Niektórzy dopatrują się w całej akcji teorii spiskowych, twierdząc, że żart nie był przepadkiem – jednak według mnie właśnie tak było i chcę wierzyć w taką spontaniczność Internetu. Zatem w lubimyczytac.pl przygotowali fantastyczny trolling, na którym skorzystało samo kakao DecoMorreno i inne marki, ale pamiętajmy, że wszystko zaczęło się od grupy na Facebooku i ona jest kolejnym wygranym tej akcji. Grupa zdobyła niebywały rozgłos, a to sprawiło, że w ciągu dwóch dni od publikacji tego słynnego już wpisu dołączyło do niej ponad 2 tysiące osób – a ta liczba wciąż rośnie.

Nie dowiemy się, dlaczego akurat wpis na tej grupie przykuł uwagę internautów i napędził całą machinę. Żarty o autorze DecoMorreno pojawiały się już wcześniej, np. na Wykopie.

Autor: bg

Wiecej informacji: DecoMorreno, viral, mem, Tymbark, Piotr i Paweł

Komentarze (12) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia