SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Red Carpet Media Group przeniesie krajowe stacje do nowej spółki

Zorganizowana część działalności Red Carpet Media Group ma zostać przeniesiona do działającej od jesieni ub.r. jej spółki zależnej Red Carpet TV, która niedawno dostała koncesję na emisję kanału CTV9 w naziemnej telewizji cyfrowej.

O wydzieleniu zorganizowanej części działalności Red Carpet Media Group i przeniesieniu jej do spółki Red Carpet TV zdecyduje walne zgromadzenie akcjonariuszy tej pierwszej zaplanowane na 6 marca.

Firma w komunikacie giełdowym zwróciła uwagę, że przez ostatnie 12 miesięcy rozwinęła działalność telewizyjną, m.in. poprzez wejście na rynki zagraniczne. W efekcie nastąpiło zróżnicowanie form współpracy z kontrahentami i przygotowywania treści.

Red Carpet TV ma zajmować się zarządzaniem stacjami telewizyjnymi w kraju, natomiast Red Carpet Media Group będzie odpowiadać za kanały tematyczne typu FAST, platformę VOD oraz dystrybucję treści.

- Kwestią istotną, z punktu widzenia zachowania spójności w obrębie grupy kapitałowej co do sposobów zarządzania poszczególnymi liniami biznesowymi, a także w celu zapewnienia najwyższej efektywności finansowej, staje się koordynacja wszystkich kluczowych działań i podporządkowanie ich jednemu centrum decyzyjnemu w zakresie kluczowych decyzji o skutkach biznesowych i finansowych - zaznaczono w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: TVN24 nowym liderem w styczniu z historycznym rekordem, Telewizja Republika tuż za Polsatem

Kilka dni temu Red Carpet TV otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie kanału CTV9 na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8). Przez 10 lat zapłaci za to 17,85 mln zł.

Do Red Carpet Media Group należą już kanały Red Carpet TV i Red TOP TV oraz działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma osiągnęła wzrost przychodów z 6,63 do 8,63 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 4,45 mln zł i zysku netto z 2,43 do 2,99 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem Red Carpet Media Group jest szef jej rady nadzorczej Leszek Kułak (ma 64,95 proc. walorów). Od jesieni 2022 roku spółka jest notowana na warszawskim rynku giełdowym, w piątek rano przy kursie 60 zł jej wycena wynosiła 27,9 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Red Carpet Media Group przeniesie krajowe stacje do nowej spółki

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Dzisiaj zaprezentowano samochód F1 na sezon 2024 zespołu Visa Cash App RB. Zespołu który sponsoruje Orlen. Czy WM mogłyby sprawdzić, dowiedzieć się (teraz po zmianie władzy powinno być łatwiej), ile w ostatnich latach Orlen przeznaczył na sponsoring w F1? I to nie tylko w zespoły w F1 ale i w transmisje. F1 to jeden z najdroższych sportów więc i pieniądze w sponsoring musiały być tam duże. Studio F1 w Eleve/Viaplay mocno się rozrosło, transmisje wzbogaciły o przekazy z toru i ekspertów w studiu. Pieniądze wydane przez Orlen na F1 i otoczkę mógłby być rekordowymi w historii polskiego sponsoringu. Ciekawe jakiego rzędu były to kwoty?
6 5
odpowiedź
User
DX+
red, niech sobie robi co chce, bo płacą za koncesję i wara, Wam.
7 1
odpowiedź