"Jak Oni śpiewają" i taniec TVN popularniejsze od Eurowizji

W minionych dniach mogliśmy obejrzeć finał i półfinał Eurowizji, muzyczną majówkę Polsatu w Toruniu oraz najpiękniejsze 'Tańce z gwiazdami'. Co najbardziej zainteresowało widzów?

pp - AGB Nielsen Media Research
pp - AGB Nielsen Media Research
Udostępnij artykuł:

Nadany w sobotę 12 maja finał konkursu Eurowizji oglądało 2,33 mln widzów, zaś udział nadającej go Jedynki wyniósł w tym czasie prawie 21 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Program miał dwa razy mniejszą oglądalność niż kolejny odcinek emitowanego w Polsacie show „Jak Oni śpiewają”, który obejrzało 4,77 mln widzów, zaś udziały stacji w godz. 20.00 – 22.30 wyniosły 29,92 proc. (w grupie 16-49 lat – 28,77 proc.) i dały jej pozycję lidera pasma.

Większą popularnością niż finał Eurowizji cieszył się półfinał, który miał miejsce w czwartek 10 maja. Obejrzało go 3,5 mln osób. Finał i półfinał Eurowizji przyciągnęły przed telewizory głównie kobiety (58,7 proc.), a także widzów powyżej 30 roku życia. Większość z nich pochodziła z małych miasteczek i średnich miast (do 200 tysięcy mieszkańców).

Tegoroczne 2,3 mln widzów to najniższa oglądalność Eurowizji w ciągu ostatnich ośmiu lat. W zeszłym roku konkurs ten oglądało 3,6 mln osób. Największą widownię Eurowizja miała w 2003, kiedy przyciągnęła przed ekrany prawie 8,4 mln widzów.

OpisStacjaDataOglądalnośćEUROWIZJA 2000 TVP113-05-20003 221 466EUROWIZJA 2001TVP112-05-20014 120 891EUROWIZJA 2002TVP125-05-20022 568 848EUROWIZJA 2003TVP124-05-20038 366 888EUROWIZJA 2005TVP121-05-20053 111 708EUROWIZJA 2006TVP120-05-20063 669 694EUROWIZJA 2007TVP112-05-20072 334 112Średnia3 914 353

Finał Eurowizji przegrał także z  nadanym w piątek 11 maja na antenie słonecznej stacji koncertem „Zakochaj się w Toruniu, czyli muzyczna majówka Polsatu”, który obejrzało 2,57 mln osób przy udziałach w rynku wynoszących 18,73 proc. w całej populacji i 22,68 proc. w komercyjnej grupie docelowej.

W czasie emisji koncertu Polsat był drugi pod względem udziałów w rynku telewizyjnym, wyprzedzając Dwójkę i TVN, zdecydowanym liderem była jednak Jedynka.

Wszyscy 4+StacjaAMRAMR %SHR %Zakochaj się w Toruniu - Polsat2 567 6857,14%18,73%TVP14 192 17911,65%30,46%TVP22 129 5615,92%15,47%TVN2 048 7645,69%14,89%

Jeszcze lepsze wyniki osiągnęło natomiast wyemitowane w niedzielę 13 maja specjalne wydania „Tańca z gwiazdami”, w którym na parkiecie zaprezentowały się pary wyróżnione największą ilością punktów, a także jurorzy. Program obejrzało 4,78 mln widzów. To mniej niż finał piątej edycji, który tydzień wcześniej przyciągnął przed telewizory 5,6 mln osób, ale udziały w rynku specjalnego wydania wyniosły aż 31,46 proc. i były tylko o 1,08 proc. niższe od udziałów finału.

Warto dodać, że TVN był w czasie emisji specjalnego odcinka liderem oglądalności, wyprzedzając minimalnie drugą w zestawieniu Jedynkę i zostawiając daleko w tyle Polsat i Dwójkę.

Wszyscy 4+StacjaAMRAMR %SHR %Taniec z gwiazdami - TVN4 783 40813,29%31,46%TVP14 735 57613,16%31,18%Polsat2 513 8586,99%16,55%TVP21 326 8983,69%8,74%

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Operatorzy IPTV dodają nowe kanały pokazujące na żywo polskie kurorty i miasta

Operatorzy IPTV dodają nowe kanały pokazujące na żywo polskie kurorty i miasta

PR Calling z własną marką Nagrywki

PR Calling z własną marką Nagrywki

Instagram uruchamia Reels na telewizorach. Nowa aplikacja na Amazon Fire TV

Instagram uruchamia Reels na telewizorach. Nowa aplikacja na Amazon Fire TV

Polska Press Grupa w projekcie Obywatel Bielik. Udostępni dane

Polska Press Grupa w projekcie Obywatel Bielik. Udostępni dane

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?