SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak wykorzystać piłkarskie emocje w budowaniu marki? Poradnik Meta

Kibice na całym świecie przygotowują się na sportowe święto, a piłkarskie emocje już wkrótce sięgną zenitu. To samo robią sprytni marketerzy – planują działania, które przekują gorące nastroje i uwagę fanów futbolu na wyniki ich firm. Ale jak robić to skutecznie? Meta przygotowała wyjątkowy przewodnik, który pomaga znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Przewodnik marketingowy pełen wskazówek Meta jest dostępny tutaj.

Sport wyzwala emocje nie tylko u zagorzałych kibiców – przy okazji największych imprez sportowych w znawców futbolu zamieniamy się niemal wszyscy. Z zainteresowaniem śledzimy tabele wyników, z wypiekami na twarzy i wstrzymanym oddechem oglądamy pojedynki rzutów karnych. Która firma nie chciałaby sama budzić takich uczuć? Właśnie dlatego sport to naturalna platforma do budowania przywiązania do marki. Najpopularniejszą dyscypliną jest oczywiście piłka nożna – to właśnie ten sport ogląda online najwięcej ludzi na świecie.

Online czyli gdzie? Okazuje się, że technologie Meta – m.in. Facebook i Instagram – to główne miejsce, gdzie kibice planują obserwować graczy i drużyny podczas nadchodzącego turnieju piłkarskiego. Oznacza to, że to tam najłatwiej dotrzeć do kibiców z marketingowym przekazem. Autorzy przewodnika Meta opisują kilka podstawowych zaleceń składających się na podejście “Połączona marka” – idealne do budowania więzi z odbiorcami w kluczowych momentach, takich jak imprezy sportowe.

Pierwsza wskazówka to “Połączone dostarczanie”. Eksperci Meta przekonują, że zamiast wybierać wąską grupę osób, które naszym zdaniem mogą być zainteresowane marką, warto zaufać silnikowi sztucznej inteligencji Mety i skierować przekaz do szerokiej grup odbiorców. Najlepiej robić to przez długi czas, ufając, że algorytmy same skierują reklamę do osób najbardziej zainteresowanych. Jak wynika z danych Meta, targetowanie szerokich grup odbiorców zwiększa zwrot z inwestycji nawet 2,5-krotnie.

Drugim elementem jest “Połączona narracja”. Jak wynika z badań, najlepsze efekty przynoszą kampanie prowadzone równocześnie za pomocą wielu różnych formatów, które umożliwiają większą głębię przekazu. Warto wykorzystać jednocześnie relacje, rolki, reklamy in-stream, współpracę z twórcami, a może nawet rzeczywistość rozszerzoną. Szczególnie warto zwrócić uwagę na rolki – format, który jest dźwignią najszybszego rozwoju na Instagramie. Ponad 80% rolek jest oglądanych z dźwiękiem!

Żadna kampania nie może być uznana za udaną bez efektywnego pomiaru jej wyników. Dlatego hat trick strategii opisywanej w przewodniku Meta zamykają “Połączone statystyki”. Wyjątkowość technologii reklamowych Meta wynika m.in. z możliwości bieżącego pomiaru i kontrolowania efektów prowadzonej kampanii, a także szybkiego reagowania na podstawie wyciąganych wniosków. Narzędzia pomiarowe Mety umożliwiają dokładne znalezienie odpowiedzi na takie pytania jak to, czy nasza kreacja spotyka się z pozytywnym odbiorem grupy docelowej, czy osiągamy zamierzone wyniki oraz jaki efekt nasza kampania może mieć na długofalowy wizerunek marki.

Wydarzenia sportowe to doskonały czas, by zintensyfikować działania reklamowe i wpisać się w gorączkę kibicowania. Warto jednak podejść do tematu metodycznie – rozłożyć działania na dłuższy czas i szeroką grupę docelową oraz kilka różnych formatów reklamowych. Jednocześnie należy mierzyć rezultaty prowadzonych działań i wzmacniać działania w miejscach, gdzie widzimy najlepszy zwrot z inwestycji. Umiejętne połączenie wszystkich elementów to gwarancja zbudowania więzi z konsumentami, która trwa znacznie dłużej niż dowolny turniej.  

Więcej o działaniach marki i planowaniu kampanii nawiązującej do wydarzeń sportowych można przeczytać w pozostałych artykułach serii [Link #1 i Link #2] Pełen przewodnik po tym procesie, zawierający wiele więcej konkretnych rad i danych można znaleźć tutaj.

  • Więcej informacji:
  • Meta