Jak wymierzyć ROI? To największe wyzwanie dla social marketerów

Marketerzy zajmujących się social media za największy problem w swojej pracy uważają wymierzenie wskaźnika ROI (zwrot z inwestycji).

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez Simply Measured w kwietniu 2016 r. wynika, że ponad 61 proc. social marketerów z Ameryki Północnej postrzega wymierzenie ROI jako swoje największe zawodowe wyzwanie.

Znacznie mniejszy odsetek wskazań odnotowano w przypadku takich problemów jak zapewnienie budżetu, opracowanie strategii w social media, czy monitoring poczynań konkurencji.

grafika

Biorąc pod uwagę ROI i portale społecznościowe zapewniające social marketerom najlepsze wyniki, zdecydowanym liderem jest Facebook. W globalnym badaniu przeprowadzonym w marcu 2016 r. przez Social Fresh, Firebrand Group i Simply Measured, 95,8 proc. marketerów zajmujących się mediami społecznościowymi wskazało właśnie portal Marka Zuckerberga jako platformę społecznościową cechującą się ich zdaniem najwyższym ROI. Tymczasem zaledwie 2,1 proc. stwierdziło, że najwyższy zwrot z inwestycji daje Snapchat.

grafika

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana