„#jesiennezmiany” - zbliżające się narodziny dziecka w reklamie IKEA (wideo)

Sieć sklepów IKEA rozpoczęła nową kampanię #jesiennezmiany. Bohaterami reklam jest para młodych ludzi oczekująca narodzin dziecka i ich kilkunastomiesięczna córka Helenka. Kampanię przygotowały i realizują firmy Grey Group Poland, Fog Content Agency, K2, Kalicińscy.com, Performance Media, Hash.fm i MEC.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„#jesiennezmiany” - zbliżające się narodziny dziecka w reklamie IKEA (wideo)

W internecie oraz wybranych stacjach telewizyjnych emitowany jest pierwszy z cyklu spotów, które powstały na potrzeby obecnej kampanii. Film zatytułowany „Anastazja” pokazuje życie młodych kobiety i mężczyzny oczekujących narodzin dziecka i ich córki Helenki. Tytułowa bohaterka opowiada w nim jak poznała swojego partnera Kubę, czym ją urzekł, jak się czuje w ciąży, co robi, czym zajmuje całe dnie itp.

Tłem do tych opowieści jest codzienne, zwykłe życie tej rodziny: poranna toaleta, skręcanie nowych dziecięcych mebli, zabawy z dzieckiem, domowe porządki itp. Wszystko dzieje się w niewielkim mieszkaniu, które urządzone jest meblami i dodatkami dostępnymi w ofercie IKEA. Ale nie ma o nich mowy wprost.

Spot jest niezwykle naturalny i daleki od wymuskanych produkcji reklamowych - bohaterowie w wygniecionych ciuchach, kobieta bez makijażu, w mieszkaniu bałagan.

W internecie emitowany jest film, który trwa blisko cztery minuty. Jego reżyserem jest Michał Marczak, a w rolę tytułowej bohaterki wciela się Anastazja Bernard.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Grey Group Poland, a produkcją spotów zajęła się Fog Content Agency. Komunikację w internecie realizują agencje: K2, Kalicińscy.com, Performance Media i Hash.fm, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.

IKEA od pewnego czasu odchodzi od typowo sprzedażowych kampanii reklamowych na rzecz działań bardziej wizerunkowych. W ostatnich międzynarodowych kampaniach np. pokazywała skutki rozwodu rodziców dla dziecka czy historię chłopca, który wyprowadza się z rodzinnego domu. Produkty marki stanowią w tych reklamach jedynie tło do opowiadanych w nich historii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online