SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Klocki i podarunki kreatywne najczęściej kupowanymi przez Polaków zabawkami (infografika)

62 proc. Polaków kupujących zabawki decyduje się na klocki, a 61 proc. na upominki pobudzające kreatywność najmłodszych. Najchętniej nabywają je w hipermarketach, e-commerce oraz sieci sklepów Smyk - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Flickr.com Article

Zaletą hipermarketów, supermarketów, dyskontów i sklepów online jako miejsca kupowania zabawek jest głównie cena. Z kolei sklepy Smyk cenione są głównie za duży wybór zabawek. Są one najczęściej jako prezent, jednak co piąty rodzic przyznaje, że kupuje dziecku zabawki bez powodu. Co czwarty kupowany drobiazg ma za zadanie wspierać rozwój dziecka.
 
Dziewczynkom niezależnie od wieku najczęściej kupuje się puzzle, klocki oraz lalki z akcesoriami.  Samochody i kolejki są pierwszym wyborem dla młodszych chłopców, dla starszych zaś klocki. Średnia kwota wydawana jednorazowo na zabawkę to 87 zł.

Cena i jakość zabawki są tak samo ważne i są najistotniejszymi kryteriami wyboru. Marka produktu jest w tej klasyfikacji dopiero na czwartej pozycji.

Głównym źródłem informacji na temat zabawek jest opinia znajomych i rodziny (38 proc.), a także informacje pochodzące ze sklepu lub z reklamy (31 proc.). Trzy na dziesięć osób korzysta też z opinii znalezionych w sieci. Na szczycie listy najczęściej wybieranych podarunków są klocki Lego, zabawki kreatywne i gry planszowe.

94 proc. badanych zna markę Lego, 84 proc. Fisher Price, a 79 proc. Disney.

- Z naszego badania wynika, że zakup większości zabawek odbywa się przy współudziale decyzyjnym dziecka. Rodzice wychodzą z założenia, że to ono będzie korzystało z zabawki i to ono ma być zadowolone. W naszym badaniu wyraźnie widać znaczenie kolekcjonerstwa – wiele zabawek jest kupowanych właśnie do kolekcji. Rodzice podkreślają też ważność wartości edukacyjnej zabawek – wiele z nich jest kupowanych właśnie po to, by stymulować rozwój dziecka – komentuje Dominika Grzyb, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

 

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na epanel.pl. Respondenci w badaniu to rodzice dzieci w wieku 3-10 lat. Część ankiety była wypełniana wspólnie z dziećmi. Łączna próba badana wyniosła 503 osoby. Realizacja badania: październik 2017.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Klocki i podarunki kreatywne najczęściej kupowanymi przez Polaków zabawkami (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing