SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Konopskyy opisuje seks aferę wśród youtuberów. Kolejne ofiary Stuu, ostra krytyka Spotlight Agency

Mikołaj Tylko, działający w sieci jako Konopskyy, w niedzielny wieczór opublikował pond godzinny film na temat seks afery polskich youtuberów. Przedstawił nowe relacje młodych dziewcząt mających kontakty ze Stuartem "Stuu" Kluz-Bartonem oraz informacje na temat innych influencerów takich jak Boxdel, Dubiel, DJ Pallaside, Vertez, Vojtaz czy Dissowskyy. Skrytykował także agencję Spotlight, stojącą za projektem Team X. Materiał od pierwszych minut zgromadził ogromną widownię - milion wyświetleń w zaledwie 10 minut.

fot. YouTube/Konopskyyfot. YouTube/Konopskyy

W niedzielę wieczorem na YouTube pojawiło się nagranie "MROCZNA PRZESZŁOŚĆ POLSKIEGO YOUTUBA". Konopskyy publikuje w nim kolejne opisy młodych kobiet, które relacjonują, iż jako nastolatki miały niewłaściwe kontakty z youtuberem Stuu.

Pojawiają się tam też informacje o kilku innych znanych twórcach, m.in. Danielu Pawlaku, znanym jako DeeJayPallaside. Twórca filmu ostro skrytykował także Spotlight Agency, której udziałowcem kilka lat temu był Stuart "Stuu" Kluz-Burton.

"Jestem zawiedziony nie tylko Stuu, ale także całym polskim YouTubem. W ciągu 14 dni straciłem jakieś 80 procent idoli z dzieciństwa" - powiedział na wstępie Konopskyy. Uspokoił też fanów, że "nikt go nie zastraszył, nikt mu nie zabrał komputera i nikt go nie pobił" - takie pogłoski pojawiały się wobec informacji o opóźnionej premierze wideo.

 

Kolejne relacje nastolatek o Stuu

Pierwszą opisaną historią jest relacja Martyny (imię zmienione), która w wieku 12 lat miała kontakty z 22-letnim wtedy Stuu. Konopskyy w tej relacji zamieszcza skriny obleśnych wiadomości znanych już z filmu Sylwestra Wardęgi o erotycznych snach Stuu i zarzucił przy tym bierną postawę Marcinowi Dubielowi. Miał on według Konopskyy'ego wiedzieć o tym, ile lat miała ta fanka Stuu, a nawet przekomarzać się na temat tej relacji. "To co czuje teraz do ciebie w tej chwili przerosło wszystkie ludzkie wymyślenia" - miał pisać do małoletniej fanki Stuu.

Konopskyy w filmie podziękował Justynie Sukanek, która już kilka lat temu próbowała nagłośnić sprawę, jedna była przez Stuu i środowisko dyskredytowana m.in. z uwagi na problemy natury psychicznej.  

Z kolejnej historii Agnieszki (imię zmienione) dowiadujemy się, że Stuu miał wysyłać do niej swoje intymne zdjęcia, kiedy miała zaledwie 13 lat. Nastolatka zachowała fotografie w aplikacji Snapchat.

Maja (imię zmienione), wtedy 15-lenia, pomieszkiwała u Stuu, proponował jej wtedy wspólne spanie w łóżku, dopytywał czy będzie jej "przeszkadzać, że on śpi nago". Krytykował ją w komunikatorze za zbyt skromny ubiór. "Dresy związane jak na klucz, (…) żeby nawet paluszek mój się nie zmieścił gdzieś gdzie nie powinien" - pisał do nastolatki Stuu.

Konopskyy zaatakował też Michała Barona “Boxdela”, zarzucając mu, że wiedział o zachowaniach Stuu. "Do ciebie Boxdel ludzie mają problem o to, że przez tyle lat o wszystkim wiedziałeś i nic nie mówiłeś, bo zwyczajnie ci się to nie opłacało". (…) Tuszowałeś to od lat" - mówi Konopskyy. Kwituje jednak: "Czyny Boxdela i Stuu nie są na tym samym poziomie. Boxdel nigdy nie doprowadził do spotkania w realnym życiu, Stuu robił to wielokrotnie"

"Pallaside miał regularnie otrzymywać zdjęcia fanek w bieliźnie, z jego nickiem na dekolcie i zamiast (...) je zablokować, atencjonował się nimi na odcinkach" - słyszymy z filmu o Danielu Pawlaku, znanym jako DeeJayPallaside. W kolejnych częściach filmu pojawiają się relacje dotyczące innych twórców - Verteza, Vojtaza czy Dissowskyy'ego

Konopskyy atakuje Spotlight Agency

Konopskyy nie szczędził też słów krytyki pod adresem Spotlight Agency, stojącej za projektem Team X i której udziałowcem był Stuartem "Stuu" Kluz-Burton. Youtuber mówi, że agencja celowała w najmłodszą widownię, co znajdowało odzwierciedlenie w jej e-commerce'owej ofercie (artykuły szkolne, gumki do włosów, koszulki). "Wiem, że ten film obejrzy sporo rodziców chcę, żeby mieli świadomość, co ich dzieci oglądają w internecie" - mówi Konopskyy, wyliczając, że treści od Teamu X nieraz ociekają "półnagimi zdjęciami na miniaturkach", sugestywnymi nawiązaniami do seksu. "Dobrze się zaczyna jak na content dla 10-latków, co nie"? - pyta retorycznie twórca.

Dalej analizuje m.in. teksty piosenek Natsu czy Moniki Kociołek z podtekstami seksualnymi. Konopskyy zwrócił też uwagę, że w sieci są półnagie zdjęcia Weroniki Bielik, influencerki  i współzałożycielki Spotlight Agency.

"Spotlight Agency do randkowego odcinka zatrudniło panią, która występowała w filmach dla dorosłych" - powiedział Konopskyy. "Jeśli weźmiemy pod uwagę grupę docelową, to naprawdę gratuluję markom, które podjęły współpracę z tą agencją  zdecydowały się na promowanie produktów dla dzieci, jak soczki, musy, chipsy itd" - ocenił Konopskyy. "Dlaczego nikt nigdy tego wcześniej nie widział?" - pyta twórca.

"Od kilku lat influencer marketing to biznes, który przyciąga dziesiątki milionów złotych budżetów reklamodawców (…) I te miliony zamiast trafić do rzeczywiście wartościowych twórców, trafiają do Moniki Kociołek, Fagaty, Marcina Dubiela. I te miliony pozwalały latami finansować  jeden z najbardziej obrzydliwych procederów, o których w życiu słyszałem, który jest po prostu szkodliwy społecznie i sieje spustoszenie w głowach młodych i dzieci, które są bardzo podatne na wzorce z internetu, (…), które myślą, że tak wygląda prawdziwe życie" - mówi Konopskyy.  

 Konopskyy: rekordy wyświetleń filmu o Pandora Gate

Film Konopskyy'ego szybko stał się hitem na polskim YouTube. Jak poinformował twórca, w zaledwie 10 minut wideo odtworzono milion razy.

 Po godzinie 8. rano w poniedziałek film miał już blisko 6 milionów wyświetleń.

"Pandora Gate" wstrząsnęła polskim internetem

To kolejny materiał odsłaniający kulisy "Pandora Gate", czyli afery grupy youtuberów, którym zarzuca się niestosowne kontakty z nieletnimi fankami. Jako pierwszy swój materiał na ten temat wypuścił Sylwester Wardęga. W nagraniu "MROCZNA TAJEMNICA STUU I YOUTUBERÓW: PANDORA GATE (Boxdel, Dubiel, Fagata)" ujawnił, że youtuber Stuart Kluz-Burton (Stuu) utrzymywał prywatne relacje ze swoimi nastoletnimi fankami. Na potwierdzenie pokazał relacje nastolatek i screeny wiadomości, które wymieniał z nim Stuu. Chwilę wcześniej w internecie znalazł się wywiad wideo dziennikarza Jakuba Wątora z Aleksandrą Adamczyk (Olciak93), która opisała, jak Stuu zachęcał ją jako nastolatkę (dziewczyna miała wtedy 13-14 lat), żeby wysłała mu swoje „miłe zdjęcia” i robił aluzje seksualne.

Wobec afery oburzenie wyraził premier, a wiceminister sprawiedliwości złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstw pedofilskich.

- Poleciłem wszystkim służbom natychmiast zająć się tą sprawą. Oczekuję szybkich i stanowczych działań w tym temacie - poinformował w ubiegłą środę przed południem premier Mateusz Morawiecki. Zapewnił, że władze traktują to bardzo poważnie.   

- Nie zostawimy tej sprawy. Jako rodzic i jako premier uważam, że państwo polskie musi tutaj również zrobić wszystko, żeby respektując prywatność, jednak chronić przede wszystkim dzieci i młodych ludzi przed traumą - podkreślił. 

Późnej wiceminister sprawiedliwości Piotr Cieplucha poinformował, że zawiadomił Prokuraturę Krajową o możliwości popełnienia czynów zabronionych o charakterze pedofilskich przez niektórych youtuberów i celebrytów związanych ze środowiskiem twórców internetowych. - Rzecz dotyczy między innymi youtubera znanego jako Stuu, ale proszę prokuraturę, aby zweryfikowała, czy nie doszło do większej liczby takich zabronionych zachowań - zaznaczył.   

Na przełomie ub. i br. Stuu sprzedał 16,7 proc. udziałów zajmujące się influencer marketingiem Spotlight Agency. Nadal jest natomiast współwłaścicielem firmy Game Desk produkującej fotele gamingowe, sklepu internetowego Exyt z koszulkami oraz siłowni Forma i Siła. Według informacji z jego profilu na Linkedin obecnie mieszka w Londynia i od półtora roku rozwija firmę Niftables oferująca technologię dla platform NFT.  

Dołącz do dyskusji: Konopskyy opisuje seks aferę wśród youtuberów. Kolejne ofiary Stuu, ostra krytyka Spotlight Agency

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D
Sieci partnerskie, agencje rekalmowe, federacje mma oraz ludzie pracujacy w youtube. Wszyscy musieli cos wiedziec. Nie ma opcji, aby to rozplotkowane srodowisko dostalo teraz amnezji. Wszyscy wiedzieli co sie dzialo. Spanikowani sponsorzy tych bestii rowniez.
odpowiedź
User
Anna
Juz bym się zaczął martwic na miejscu ludzi ze Spotlight Agency...
odpowiedź
User
gość
A pamiętacie taki konkurs 2 lata temu (listopad 2021).
W biedronce były płatki sniadaniowe i konkurs. A do wygrania były bilety (golden ticket) do tego domu team X i spędzić w nim 24 godziny.

Możecie odszukać ten artykuł. Szukajcie pod tagiem: Team X
odpowiedź