Nowy spot kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, prowadzonej od 2012 roku przez Narodowe Centrum Kultury, ma przyczynić się do ugruntowania przekonania, że polszczyzna jest tworzona przez każdego użytkownika i że każdy z nas jest za nią odpowiedzialny. Jest także wyrazem przekonania, że wobec zmieniającego się języka warto przyjąć postawę otwartą i akceptującą jego rozwój.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ojczysty-dodaj-do-ulubionych-kampania-z-nowym-spotem-nie-zabijaj-polskich-znakow ##
„Ojczysty – dodaj do ulubionych" od 2012 roku
Za produkcję spotu odpowiada studio "Oko i Ucho", a jego narratorką jest Krystyna Czubówna, dziennikarka i prezenterka, laureatka tytułu specjalnego „Mistrz wymowy". Spoty z jej udziałem zainaugurowały bowiem kampanię w 2012 roku.

Celem kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych" jest kształtowanie twórczych, odpowiedzialnych i świadomych postaw wobec języka polskiego, doskonalenie kompetencji językowych, popularyzowanie poprawnego posługiwania się językiem polskim oraz kultury słowa. W ramach kampanii tworzone są i publikowane w sieci porady i ciekawostki językowe, spoty, filmy, animacje, wideoblogi, słuchowiska czy lubiany kalendarz - zrywak.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mow-do-mnie-ladnie-namawiaja-bisz-i-radex-wideo ##
W efekcie kampanii została również wydana gra planszowa „Ojczysty”. Pod auspicjami kampanii odbywają się ponadto debaty eksperckie, powstają piosenki i teledyski promujące cele projektu.










