SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Za „Sokiem z buraka” stoi Andrzej Szuliński z Wolnego Radia Opornik. „Nie zabierzecie nam wolności w sieci”

Treści stronę „Sok z buraka” tworzy redakcja internetowego Wolnego Radia Opornik. - Nic więcej na razie nie zdradzimy - mówi dla Wirtualnemedia.pl Andrzej Szuliński z Radia Opornik.

Article

„Sok z buraka” to działająca od 2013 roku społeczność, zgromadzona wokół facebookowego fanpage’a i strony internetowej o tej samej nazwie. W tej chwili na Facebooku lubi i obserwuje ją ponad 630 tys. osób. Pojawiają się na niej codziennie memy, ostro i prześmiewczo krytykujące rząd. Kto tworzy treści na stronę - do tej pory byłą to pilnie strzeżona tajemnica.

Twórcy strzegli swojej anonimowości, a dziennikarze gubili się w domysłach. W październiku 2016 roku tygodnik „Do Rzeczy” spekulował, że za „Sokiem…” stoi agencja marketingowa, powiązana z dużą partią opozycyjną. Publicysta tygodnika, Marcin Makowski, pisał: - Szef agencji oraz jego pracownicy nadzorowali powstawanie Soku z Buraka - wszystko w biurowcu, gdzie partia oraz jej think-tank ma siedzibę. Moje informacje o genezie Soku z Buraka potwierdziło dwóch świadków, jeden z think-tanku partii, drugi z redakcji, która promuje memy.

Powodem takich dociekań była krótkotrwała współpraca z „Gazetą Wyborczą” i (trwająca nadal) z portalem Koduj24.pl, a także głośna sprawa, gdy „Sok z buraka” puścił w obieg mema, z którego wynikało, że Małgorzata Terlikowska oraz Małgorzata Wassermann dokonały aborcji. Wówczas też na serwisie Natemat.pl ukazała się rozmowa Kamila Sikory z nie wymienionym z nazwiska twórcą „Soku z buraka”, w której odniósł się on do informacji tygodnika „Do Rzeczy” o agencji marketingowej przygotowującej treści: - Nie wiem, o co im chodzi. To klasyczne dopisywanie jakichś historii do białej kartki, jaką jest Sok z Buraka. I pewnie dopóki się nie ujawnię, nie pokażę twarzy, nie powiem kim jestem, jestem narażony na to, co może zrobić PiS. Mogą wymyślić każdą historię i do mnie przyszyć. Są mistrzami propagandy.

Teraz jednak twórcy zdecydowali się ujawnić. - Zespół twórców i redaktorów „Soku z buraka” działa w Londynie, przy redakcji Wolnego radia Opornik - piszą na Facebooku. Dlaczego się ujawnili? Aby - jak dowodzą - nikt już nie szukał ich siedziby w Polsce, a szczególnie nikt z polskich władz. Sugerują też, że od miesięcy „reżimowe władze” próbuje dowiedzieć się, kim są. „Wolności w sieci nie zabierzecie nam nigdy” - piszą. I dalej: - Nie zastraszycie nas. Polska nie będzie policyjnym państwem pis. Będzie wolnym i demokratycznym krajem, w którym nowy Prezydent i nowy Rząd nie będą łamali prawa, i Konstytucji.

Nadal jednak nie ujawniają swoich nazwisk ani nic więcej ponad to, że Wolne Radio Opornik i słynny już fanpage’a tworzą te same osoby. Kto więc stoi za „Sokiem z buraka”? Wiadomo, że menadżerem, twórcą i dziennikarzem Wolnego Radia Opornik jest Andrzej Szuliński, aktywny członek płockiego KOD-u, biorący udział w ostatnich wyborach do płockich władz KOD. On też odbiera telefon podany na stronie radia i udziela informacji o „Soku z buraka”. On także odpisuje na maila wysłanego z redakcji Wirtualnemedia.pl w sprawie fanpage’a - chociaż nie podpisuje się pod nim. -  Redakcje Radia i Soku działają razem - potwierdza w nim.

Internetowe Wolne Radio Opornik działa od 2015 roku. Siedzibę ma w Londynie – ale londyński telefon stacji milczy, wyłączony. Niedawno otwarto też siedzibę redakcji w Płocku. Jako członek zespołu figuruje jedna osoba: Andrzej Szuliński.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Za „Sokiem z buraka” stoi Andrzej Szuliński z Wolnego Radia Opornik. „Nie zabierzecie nam wolności w sieci”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dustman
"Sok z buraka" to zdecydowanie ciemna strona internetów. "Propagandę" próbuje zniszczyć drugą "propagandą". Ani to śmieszne, ani żałosne, a na pewno pełne żalu i frustracji, "bo rządzą oni, a nie my".
odpowiedź
User
wolny rozum obłędu
ciekawe ciekawe,bardzo ciekawe, myślę w sam raz na stronę...NO to sok z buraka i samburak będą głosować rozumiem na obecną władzę...żeby im ta poprzednia albo przyszła kulturalna rewolucja niepodległej demolewicy i lewokracji nie zabrała wolności w sieci.NO powodzenia.Jest jeszcze zmiana ruska i kilka innych partii,np.wolność franza,demokracja won entomologa,etc...powstaną być może...coś trza robić,jak poparcia nie ma.
26 13
odpowiedź
User
szok i niedowierzanie
Na serio neoesbecja ich namierza?
14 46
odpowiedź
User
Ja
Nie dziwię się, że PiS ich chce wytropić. Sok z buraka to jedna z najlepszych i najśmieszniejszych stron, która obnaża głupotę reżimu
odpowiedź
User
wlad
takie tam lamenty lemingów.
62 18
odpowiedź
User
jak
Namierzają i nie mogą namierzyć. Bredzenie kodziarstwa. Każdego można jak się chce.Szczególnie gdy ma się stronę i dwa konta na dużych serwisach. Nikt ich nie traktuje poważnie. A pod londyńskim adresem jest domek na przedmieściu.
57 9
odpowiedź
User
jak
Do tego śmieszne twierdzenie, że chcą zabronić publikowania memów w serwisie nieposiadającym w Polsce ani serwerów ani przedstawicielstwa nawet. To nie Chiny.
39 3
odpowiedź
User
to ja
Nie ma takiego miasta Londyn, jest Lądek, Lądek Zdrój
25 1
odpowiedź
User
Sok z cytryny
Sok to totalne dno, co drugi mem zawiera nie prawdziwe informacje, celowo wprowadzają ludzi w błąd, gdyby weszła jakakolwiek ustawa o fake newsach, zbanowali by im konto na zawsze. Montaże zdjęć z 2012 roku z Kanady i przedstawianie ich jako wycinkę drzew z puszczy czy też nie prawdziwe informacje o pracownikach "miśkach" w poszczególnych departamentach rządowych to tylko cześć ich żałosnych wypocin. Lemingi to łykają i udostępniają na swoich aktualnościach i maja zajebiste zasięgi, co nie zmienia faktu e to stek kłamstw i dziwie się bardzo że ktokolwiek się pod tym ściekiem podpisał.
73 10
odpowiedź
User
rolnik
wolne radio obornik
46 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing