Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?

Zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn liderem oglądalności jest TVP1. Zestawienie top 15 stacji z podziałem na płeć.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 stycznia do 31 lipca br. udział TVP1 wśród wszystkich kobiet wyniósł 16,36 proc. Jest to o 2,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Tuż za TVP1 znalazła się TVN, której ramówka w szczególności skierowana jest dla kobiet. W analizowanym okresie miała ona 16,22 proc. udziału, czyli o 0,25 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Kolejne miejsca zajmują pozostałe dwie główne stacje naziemne. Z czwartej na trzecią pozycję awansował Polsat, który miał 14,21 proc. udziałów. Jest to jednak o 0,10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z ostatniego miejsca podium, na czwarte miejsce spadła TVP2 - w dół o 0,97 pkt. proc. do 13,88 proc.

W rankingu znalazła się tylko jedna stacja (TVN Style), dla której to właśnie panie są grupą docelową. Znalazła się ona bowiem dopiero na czternastej pozycji z wynikiem 0,68 proc. Kobiety za to chętnie oglądają typowo męską stację - AXN. Znalazła się ona bowiem na dwunastej pozycji z wynikiem na poziomie 0,96 proc. W zestawieniu znalazły się trzy główne stacje informacyjne. Piąte miejsce zajęło TVP Info (3,91 proc. udziału), szóste - TVN24 (2,88 proc.), a trzynaste - Polsat News (0,76 proc.) Miejsca od siódmego do dziewiątego zajmują ogólnorozrywkowe stacje naziemne takie jak TV4 (2,44 proc.), TVN7 (2,16 proc.) i TV Puls (1,93 proc.). W pierwszej piętnastce znajdują się także dwie stacje dziecięce: Disney Channel (1 proc.) oraz Disney Junior (0,66 proc.), a także Polsat2 (1,33 proc.).

Z kolei wśród wszystkich mężczyzn udział liderującej TVP1 wyniósł 16,16 proc. i jest to o 1,58 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który miał 14,21 proc. udziału, czyli o 0,11 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVP2, która miała 11,45 proc. udziału. Jest to jednak o 0,83 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Zaś na czwarte miejsce spadła TVN (10,77 proc.; mniej o 1,51 pkt. proc.). W rankingu piętnastu najchętniej oglądanych stacji przez panów znalazły się dwa kanały sportowe. Trzynaste miejsce zajął Eurosport (1,09 proc. udziałów) a oczko niżej sklasyfikowany został Polsat Sport (1,07 proc.). Mężczyźni chętniej, niż kobiety oglądają stacje informacyjne: (TVP Info; 4,06 proc.), (TVN24; 3,35 proc.) i (Polsat News; 1,13 proc.), a także pozostałe ogólne stacje nadziemne: (TV4; 2,40 proc.), (TVN7; 2,39 proc.) oraz (TV Puls; 2,29 proc.). W pierwszej piętnastce znajduje się jeszcze dziecięca stacja Cartoon Network (1,15 proc. udziału), Polsat2 (1,11 proc.), a  na ostatnim miejscu w zestawieniu znalazł się dokumentalny Discovery (0,96 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"