Średnia oglądalność wiosennej serii “Linii życia”, emitowanej w dni powszednie o 19.30, wyniosła niemal 2 mln widzów. Udział serialu w grupie 4+ to 14,86 proc., zaś w grupie komercyjnej 16-49 był niższy i wyniósł 13,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Najpopularniejszy był premierowy epizod z 7 marca, który obejrzało niemal 3 mln widzów.
W analogicznym okresie ub.r. Polsat w paśmie emisji “Linii” notował trochę lepsze wyniki. Kanał, emitujący wówczas serial “Samo życie”, śledziło wtedy 2,06 mln osób, a jego udział wynosił odpowiednio 15,66 proc. i 14,38 proc.
Polsat w czasie nadawania nowego serialu był trzeci w rynku, zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Liderem z udziałem w 4+ na poziomie 31,52 proc. była TVP 1 nadająca wtedy “Wiadomości” i “Sport”. Drugie miejsce zajął TVN (18,49 proc.; “Pogoda”, “Sport”, “Uwaga!”). Gorzej od Polsatu wypadła natomiast TVP 2 (5,94 proc., gł. seriale “Sąsiedzi”, “October Road” i “Zaklinacz dusz”).

Wpływy z reklam nadawanych przed, w trakcie i po odcinkach “Linii” wyniosły 36,2 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Serial śledziły najchętniej kobiety, osoby po 50. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.
“Linia życia” została wprowadzona na antenę po badaniu fokusowym, któremu poddano jej pilotowe odcinki oraz pilotowe odcinki serialu “Pasaż”. Widzowie zdecydowali, że bardziej przypadła im do gustu “Linia”, czyli opowieść o czterech rodzinach, mieszkających w Trójmieście i borykających się z codziennymi problemami, jakie stwarza życie. Za jej produkcję odpowiada Akson Studio. Nowe odcinki serialu Polsat ma pokazać jesienią br.
Widownia “Linii życia” tydzień po tygodniu
Najpopularniejsze odcinki serialu
Oglądalność “Linii życia” na tle konkurencji

Profil widowni produkcji











