Litewscy dziennikarze apelami zachęcili internautów do rezygnacji z adblockerów

Litewski portal internetowy 15Min.lt znalazł skuteczny sposób na walkę z adblockerami. Dziennikarze serwisu w osobistym przekazie wideo proszą użytkowników blokujących reklamy by przestali to robić. W efekcie liczba miesięcznych odsłon z wykorzystaniem adblockerów spadła z 500 do 130 tys.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Nowy sposób na walkę ze zjawiskiem blokowania reklam opisał podczas konferencji w Wilnie Tomas Balžekas, szef 15Min.lt - jednego z największych i najbardziej popularnych portali na Litwie mającego miesięcznie ponad milion unikalnych użytkowników.

Balžekas przyznał, że wcześniej portal starał się stosować znane już i używane przez wielu wydawców metody walki z adblockerami: wyświetlał użytkownikom blokującym reklamy prośby o wyłączenie pozwalającej na to wtyczki, czasowo wprowadził też blokowanie niektórych treści dla użytkowników adblockerów.

Tradycyjne metody ograniczania adblockerów okazały się jednak mało skuteczne, dlatego szefostwo 15Min.lt wpadło na inny, bardziej oryginalny pomysł. We współpracy z agencją interaktywną redakcja serwisu nagrała 12 klipów wideo, które pojawiają się na portalu internautom blokującym reklamy.

W każdym z filmików występuje jeden z dziennikarzy serwisu i własnymi słowami przekonuje internautów, by wyłączyli adblockera, wpisali 15Min.lt na białą listę lub zapłacili miesięczną subskrypcję w wysokości 1 euro.

Balžekas wyjaśnił, że klipy były reżyserowane jedynie w ograniczonym stopniu, chodziło bowiem o nawiązanie swoistej więzi emocjonalnej pomiędzy występującym przed kamerą dziennikarzem a adresatem apelu.

Metoda zastosowana przez 15Min.lt okazuje się skuteczna. Według ujawnionych danych miesięczna liczba odsłon w serwisie dokonana z użyciem adblockerów spadł z 500 tys. do 130 tys. Zanotowano też znaczący wzrost użytkowników decydujących się na zakup subskrypcji.

Obecnie liczbę internautów na Litwie szacuje się na ponad 1,8 mln, a 20 proc. z nich blokuje reklamy w sieci. Balžekas zapowiada, że oprócz apeli do użytkowników nie ustanie wraz z innymi największymi wydawcami w tym kraju w naciskach na litewski rząd, by ten wprowadził przepisy utrudniające internautom korzystanie z aplikacji do blokowania reklam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?