„Łódź kreuje” - nowe hasło i logo Łodzi

„Łódź kreuje” - to nowe hasło promocyjne Łodzi. Wczoraj oficjalnie zaprezentowano też nowe logo miasta, które w swej warstwie graficznej odnosi się do alfabetu wybitnego twórcy polskiej awangardy Władysława Strzemińskiego.

tw / pap / pr
tw / pap / pr
Udostępnij artykuł:

Zdaniem prezydenta Łodzi, Hanny Zdanowskiej, nowe logo symbolizuje nowy, kreatywny etap rozwoju miasta.

"Nowe logo ma wymiar symboliczny jako początek nowej drogi, ale też historyczny, bo wpisuje się w cykl przemian miasta w tak ważnym dla niego momencie rozwoju. To jest znak nowej, łódzkiej, kreatywnej epoki, który musi połączyć wszystkich łodzian. Nasze logo ma integrować i wyzwalać pozytywne emocje" - powiedziała wczoraj Zdanowska.

Projekt nowego logo Łodzi odnosi się do łódzkiej awangardy lat 20. i 30. ubiegłego wieku na czele z Władysławem Strzemińskim i Katarzyną Kobro, współtwórcami kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi.

Według autorki logotypu, Justyny Żychalskiej, inspiracją do jego opracowania był alfabet Władysława Strzemińskiego z 1932 roku, wykorzystujący podstawowe kształty geometryczne. "Bazą logotypu jest przede wszystkim geometria, konkret formy, czytelność, prostota" - mówiła Żychalska.

Kolorystyka czterech liter nazwy miasta zawarta jest w czterech kolorach - magenta, żółty, cyjan i czerń. Logotyp funkcjonuje w dwóch wersjach: podstawowej - wertykalnej i horyzontalnej. "Siłą tego logotypu jest fakt, że może on być czytany oraz może być postrzegany na poziomie formy abstrakcyjnej" - powiedziała autorka nowego logo Łodzi.

Znak graficzny wraz z hasłem jest jednym z elementów strategii "Łódź - centrum przemysłów kreatywnych" na lata 2010-2016, przyjętej przez radnych w lutym tego roku (więcej na ten temat). W jej ramach w sierpniu br. przeprowadzono kampanię pod hasłem „Czy wiesz, że w Łodzi...” (szczegóły tej akcji).

grafika

Łódź była ostatnim dużym miastem w Polsce, które nie miało swojego logotypu. Na ogłoszony w lipcu konkurs na nowe logo miasta napłynęło 75 prac. Komisja, w której zasiadali m.in. wykładowcy łódzkiej ASP, radni oraz specjaliści ds. komunikacji społecznej, jednogłośnie wybrała zwycięski projekt. Kapituła uznała, że jest on najbardziej oryginalny z prac biorących udział w konkursie i daje ogromne możliwości zastosowania. "Znak nie zamyka się w swojej formie, ale otwiera. Jako kapituła jesteśmy dumni, że dokonaliśmy takiego wyboru i mamy nadzieję, że łodzianie pokochają ten znak" - mówił członek kapituły, radny PO Jacek Borkowski. Twórcy projektu przygotowali także tzw. księgę znaku i system identyfikacji wizualnej, czyli dokumenty, których Łódź dotąd nie miała. Kosztowało to miasto 50 tys. zł.

"Księga znaku to dokument, który mówi, jak korzystać z logo. Natomiast system identyfikacji wizualnej to instrukcja obsługi, jak to logo umieszczać, np. na długopisach, koszulkach, wizytówkach czy prezentacjach" - wyjaśnił szef wydziału promocji, turystyki i współpracy z zagranicą łódzkiego magistratu Bartłomiej Wojdak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]