SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Łódź wytknęła Maździe na FB wielkoformatowy billboard w centrum miasta. Firma podkreśla, że reklama jest legalna

Na facebookowym fanpage’u Łodzi zarzucono firmie Mazda Polska, że jej wielkoformatowa reklama zewnętrzna została umieszczona w centrum miasta nielegalnie i wbrew dobrym obyczajom. Producent tłumaczy, że według wynajmującej go firmy nośnik reklamowy jest legalny, a reklama została tam umieszczona za zgodą wspólnoty mieszkaniowej.

W piątek na oficjalnym fanpage’u facebookowym Łodzi opublikowano zdjęcie wielkoformatowego billboardu instalowanego na elewacji budynku przy ul. Piotrkowskiej. - Ej Mazda Polska właśnie powiedzieliśmy 130 tys. osobom (tylu użytkowników obserwuje ten fanpage - przyp. red.), że psujecie nam Piotrkowską i powiesiliście nielegalną reklamę, a marketingi robicie bardzo źle - stwierdzili administratorzy. -  Dopóki tego nie zdejmiecie, będziemy wrzucać posty, że Toyota Polska są lepsze. Ale jak szybko zareagujecie, to pochwalimy. Czas start! - zapowiedzieli.

W poniedziałek zamieścili fragment regulaminu parku kulturowego, którym półtora roku temu objęto centrum Łodzi, m.in. ul. Piotrkowską. Przepisy stanowią, że na tym terenie nie można umieszczać reklam wielkoformatowych przy budynkach.

Mazda Polska odpowiedziała na te zarzuty we wtorek. Zapewniła, że według uzyskanych przez nią informacji nośnik reklamowy, który wynajęła na najbliższe miesiące, działa legalnie.

- Skontaktowaliśmy się z właścicielem nośnika, który zapewnił nas o legalności reklamy, co zostało potwierdzone bieżącą opinią prawną odnoszącą się do uchwały Nr XXI/483/15 Rady Miejskiej w Łodzi o stworzeniu Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej. Otrzymaliśmy również potwierdzenie, że Wspólnota Mieszkaniowa wyraziła zgodę na umieszczanie reklam na ich budynku. Informację tę chcielibyśmy potwierdzić z oficjalnym stanowiskiem UMŁ, którego nie udało się nam jeszcze uzyskać - opisała Mazda.

- Rozmawialiśmy telefonicznie z Konserwatorem Zabytków, odpowiadającym za „Park Kulturowy ulicy Piotrkowskiej”. Uzyskaliśmy odpowiedź, że w świetle otrzymanych dokumentów od właściciela nośnika reklamowego i opinii prawnej, na którą się powołuje, stanowisko i interpretacja uchwały wymaga konsultacji z biurem prawnym UMŁ (Urzędu Miasta Łodzi - przyp.red.), co najwcześniej może nastąpić w środę - dodała firma. - Jak dotąd nigdzie nie opublikowano jednoznacznego stanowiska UMŁ, czy Konserwatora Zabytków. My również liczymy na wyjaśnienia, a ponieważ korzystamy z usług zewnętrznych agencji, nie jesteśmy stroną w sporze, co utrudnia uzyskanie oficjalnych stanowisk poszczególnych podmiotów - zaznaczyła.

Producent podkreślił, że od piątku stara się wyjaśnić tę sytuację. - Sprawa dotyczy nas pośrednio, a ponieważ związana jest z zakupem reklam również na kolejne miesiące, więc chcemy ją jednoznacznie i jak najszybciej rozwiązać - podkreśliła Mazda.

Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na koniec czerwca br. należące do niej firmy outdoorowe miały w całym kraju 68 245 nośników.

Dołącz do dyskusji: Łódź wytknęła Maździe na FB wielkoformatowy billboard w centrum miasta. Firma podkreśla, że reklama jest legalna

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
internauta
Ej, co za amator prowadzi ten fanpage?
odpowiedź
User
prawnik
Legalny, leeeegalny. Le-gal-ny... Legal...ny...
No i co z tego, że legalny. Kwiatek u kożucha też jest legalny, a nie pasuje!

Na ścianie tego budynku znajduje się od wielu lat mural* z postaciami Łodzian.
Ściągajcie toto!

*wtedy jeszcze nie używano tego słowa
odpowiedź
User
prawnik
* Oczywiście, zakładając, że prawdą jest, jakoby był legalny. Co sobie organy powinny wyjaśnić
odpowiedź