SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LTTM w 2021 roku wypłaciła 63 mln zł twórcom internetowym. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej

W 2021 roku grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) wypłaciła współpracującym twórcom 63 miliony złotych. To o połowę więcej niż w 2020 roku. Dywersyfikacji uległy działania influencer marketingowe, a sieć partnerska utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube'a w Polsce.

Jak podaje LTTM w podsumowaniu rocznym, w 2021 roku agencja zrealizowała 2505 współprac na linii marka-influencer dla 506 różnych podmiotów. Oznacza to, że (w przeliczeniu na dni robocze) średnio realizowano 10 współprac influencerskich dziennie. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 807 złotych.

Marki stawiają na multiplatformowość

Klienci grupy postawili w ubiegłym roku na multiplatformowość: kampanie były realizowane zarówno na YouTube, jak i na Facebooku, Instagramie, TikToku i Twichu. Wzrósł również udział projektów niestandardowych - wykorzystania wizerunku, udziału w spotach reklamowych, wspólnych co-brandingowych projektów.

Zobacz: Lidija Vukić odchodzi z LTTM

- W ubiegłym roku postawiliśmy m.in. na działania niestandardowe, produkty opracowywane wspólnie z influencerami i przede wszystkim strategie cross-platformowe obejmujące wszystkie platformy social media. Udało nam się z sukcesem zrealizować pierwsze większe kampanie na TikToku, nadal rozwijamy kanały YouTube naszych klientów, zrealizowaliśmy nawet gamingową kampanię employer brandingową z udziałem influencerów z wykorzystaniem metaverse. Pandemia sprawiła, że coraz więcej klientów otwiera się na nowe digitalowe rozwiązania - komentuje Magdalena Talma, Sales Director w grupie LTTM.

63 mln dla twórców LTTM

W 2021 roku LTTM wypłacił Twórcom aż 63 miliony złotych, czyli o 50 proc. więcej niż w 2020 roku. W ubiegłym roku twórcy współpracujący z firmą opublikowali ponad 60 tysięcy filmów, przy których YouTube wyemitował łącznie 9,8 miliardów reklam.

Wzrosły również zarobki influencerów (RPM) - na 1000 wyświetleń na YouTube twórcy zarobili średnio o 80 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączny czas oglądania (watchtime) wszystkich ich filmów wyniósł ponad 97 tysięcy lat.

Zobacz: Kanał "Beksy" reprezentowany przez Lifetube

- W minionym roku intensywnie pracowaliśmy nad optymalizacją kanałów naszych Twórców pod algorytmy YouTube’a i ich lepszą monetyzację. W niektórych przypadkach, przy tej samej liczbie wyświetleń wideo, zwiększyliśmy zarobki naszych twórców nawet kilkukrotnie. W 2022 będziemy się również skupiać na pomocy naszym partnerom w monetyzacji pozostałych platform - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management LTTM-u.

Zobacz: Grupa LTTM wzmacnia obsługi klienta i sprzedaży

LTTM reprezentuje 1320 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych. 842 kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 207 milionów subskrypcji i odpowiadają za ponad 12 proc. całej oglądalności YouTube w Polsce.

Dołącz do dyskusji: LTTM w 2021 roku wypłaciła 63 mln zł twórcom internetowym. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gemius
Dzien dobry, czy można wiedzieć w jaki sposób firma LTTM policzyła swoje udziały w oglądalności całkowitej Youtube w Polsce? :) Bo śmiem twierdzić że wyssała te 12% z palca. Dlaczego? Youtube ma w Polsce liczbe użytkowników realnych SZACOWANĄ i wg mediapanelu w grudniu 2021 wynosiła ona 26 milionów real users z Polski (nie liczy się widowni polskojęzycznej z zagranicy w tym badaniu), ale jednoczesnie jako witryna Google ani zaden jego serwis, w tym Youtube, nie jest objęty audytem mediapanelu, wiec nie znamy faktycznej ilości odsłon/wyświetleń, ani taka cyfra nie jest przez YT podawana publicznie, a bez audytu tych wyświeltń po prostu nie ma. Osobna sprawa to skąd pewność, że LTTM w swojej analityce zestawiając ją z YT akurat uwzględniło tylko wyświetlenia z Polski? Jeśli już pan prezes miał na myśli pozycję swojej firmy na tle subskrybentów to nie wnikam, bo sie na tym nie znam, ale jeśli tak pewnie podaje parametry udziałów w oglądalności całkowitej YT w Polsce to po prostu kłamie i myśli, że nikt tego nie sprawdzi :) no właśnie nie każdy jest pelikanem.
odpowiedź
User
Andrzej Strugala
Dzien dobry, czy można wiedzieć w jaki sposób firma LTTM policzyła swoje udziały w oglądalności całkowitej Youtube w Polsce? Bo śmiem twierdzić że wyssała te 12% z palca. Dlaczego? Youtube ma w Polsce liczbe użytkowników realnych SZACOWANĄ i wg mediapanelu w grudniu 2021 wynosiła ona 26 milionów real users z Polski (nie liczy się widowni polskojęzycznej z zagranicy w tym badaniu), ale jednoczesnie jako witryna Google ani zaden jego serwis, w tym Youtube, nie jest objęty audytem mediapanelu, wiec nie znamy faktycznej ilości odsłon/wyświetleń, ani taka cyfra nie jest przez YT podawana publicznie, a bez audytu tych wyświeltń po prostu nie ma. Osobna sprawa to skąd pewność, że LTTM w swojej analityce zestawiając ją z YT akurat uwzględniło tylko wyświetlenia z Polski? Jeśli już pan prezes miał na myśli pozycję swojej firmy na tle subskrybentów to nie wnikam, bo sie na tym nie znam, ale jeśli tak pewnie podaje parametry udziałów w oglądalności całkowitej YT w Polsce to po prostu kłamie i myśli, że nikt tego nie sprawdzi no właśnie nie każdy jest pelikanem.
Zgadzam się z przedmówcą i ubolewam, że redaktorzy WM przedrukowali w ciemno notke prasowa bez głębszych zapytań. Te dane są pozbawione źródła i przytaczane bez faktycznego pokrycia. W Polsce nie można obecnie podać tych udziałów, bo Google ich nie ujawnia, również swoim partnerom. Dotyczy to również innych usług i serwisów koncernu Alphabet. Mamy z tym problem na rynku odkąd powstało PBI. Ten tekst to prostu stek bzdur.
odpowiedź
User
Buba z Jutuba
Moi kochani Lajftiubowicze! Nie omieszkam dopytać bom w cholerę ciekawa:

1) YT posiada jeden algorytm. Jakie są inne, o których nie wiemy?

2) Tak rekordowy wzrost RPM/CPM to nawet najwyższa mateczka YT nie widziała, czemu o tym tak cicho? Przecież to genialny PR-case.

3) Skąd dane o udziale w PL widowni - co to są za liczby ludzie, kto to audytował?
odpowiedź