Mark Zuckerberg: informacje o politycznych reklamach na Facebooku będą jawne

Mark Zuckerberg zapowiedział większą przejrzystość dotyczącą politycznych reklam zamieszczanych na Facebooku. Ogólnie dostępne mają być dane dotyczące podmiotów zlecających zamieszczenie w serwisie tego typu przekazów. Zuckerberg obiecał też pełną współpracę z amerykańskimi władzami odnośnie wpływania zewnętrznych sił na wynik wyborów w USA.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Mark Zuckerberg: informacje o politycznych reklamach na Facebooku będą jawne

Informacje na temat nowej polityki Facebooka odnośnie politycznych reklam zamieszczanych w serwisie Mark Zuckerberg przekazał w transmisji na żywo, a później w obszernym wpisie na swoim koncie.

Zuckerberg zapewnił, że Facebook w pełni współpracuje z rządem USA w sprawie wyjaśnienia potencjalnego wpływu Rosjan na wyniki amerykańskich wyborów za pośrednictwem reklam zamieszczanych w serwisie. Tego typu informacje pojawiły się na początku września br., gdy ujawniono że w trakcie ostatniej kampanii prezydenckiej w USA Rosjanie wykupili na Facebooku reklamy na łączną kwotę 100 tys. dol. Za ich pomocą promowali treści mogące mieć wpływ na zwycięstwo Donalda Trumpa.

Za najważniejszy element walki z polityczną dezinformacją na Facebooku Zuckerberg uznał planowane przez serwis nowe rozwiązania, które zostaną wprowadzone w nadchodzących miesiącach.

Szef Facebooka przypomniał, że na rynku tradycyjnych mediów istnieje prawny obowiązek podawania informacji o tym, kto płaci za polityczne reklamy publikowane w telewizji czy w prasie. Tymczasem podobne regulacje nie dotyczą segmentu elektronicznego, w tym także mediów społecznościowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-snooze-blokowanie-wpisow-od-znajomych-ma-byc-dostepne-czasowo ##

Dlatego Facebook postanowił na własną rękę wprowadzić nowe zasady zmierzające do większej transparentności w segmencie reklamowym. Zgodnie z zapowiedziami wkrótce każdy użytkownik Facebooka będzie mógł bez trudu sprawdzić, który podmiot zapłacił za zamieszczenie w serwisie konkretnej reklamy o wydźwięku politycznym. Dostępne będą także dane, jakie inne reklamy wybrany reklamodawca zamieścił ostatnio na Facebooku.

Zuckerberg ujawnił też wzmocnienie i powiększenie zespołu pracowników kontrolujących rodzaj i źródła politycznych reklam na Facebooku oraz ściślejszą współpracę z komisjami wyborczymi w poszczególnych krajach w okresach gdy trwają tam ważne głosowania, a polityczna aktywność w lokalnych wersjach Facebooka znacząco wzrasta.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ze sprawą umów z TVP na prawa sportowe?

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ze sprawą umów z TVP na prawa sportowe?

Czy TV Republika zostanie w Polsat Media?

Czy TV Republika zostanie w Polsat Media?

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Taka "prasa" od samorządu. Wywiad rzeczniczki z prezydentem miasta

Taka "prasa" od samorządu. Wywiad rzeczniczki z prezydentem miasta