SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam

Średnia oglądalność piątej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,43 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 200 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem w rynku telewizyjnym w 4+, a wpływy z reklam wyniosły 32,07 mln zł.

Anna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvnAnna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvn

Piąta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 4 września do 4 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 14,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 16,41 proc. w grupie 16-59.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,08 mln osób.

Dane dzięki uprzejmości TVN

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

AMR

SHR%

04-09-2016

20:00:52

21:27:51

2 095 467

13,20%

1 028 477

15,71%

11-09-2016

20:00:10

21:27:52

1 908 076

12,30%

957 539

14,65%

18-09-2016

19:59:47

21:29:06

2 250 702

13,71%

1 119 107

16,90%

25-09-2016

20:01:09

21:28:19

2 327 666

14,32%

1 247 466

18,53%

02-10-2016

20:00:11

21:28:40

2 331 511

13,85%

1 224 984

17,58%

09-10-2016

19:59:59

21:28:34

2 528 174

14,87%

1 367 573

19,67%

16-10-2016

20:00:44

21:28:32

2 507 612

14,54%

1 373 239

19,66%

23-10-2016

19:59:51

21:27:16

2 575 677

14,74%

1 458 505

20,55%

30-10-2016

20:00:55

21:28:04

2 542 061

14,63%

1 334 244

18,66%

06-11-2016

19:59:52

21:27:38

2 366 352

13,51%

1 337 685

18,62%

13-11-2016

19:59:50

21:27:22

2 479 821

14,00%

1 372 299

18,71%

20-11-2016

19:59:52

21:28:30

2 468 579

14,45%

1 306 366

18,45%

27-11-2016

20:00:44

21:27:58

2 498 644

14,18%

1 335 996

18,39%

04-12-2016

19:59:31

21:27:20

3 079 591

17,78%

1 602 619

22,07%

Średnio:

2 425 911

14,31%

1 290 559

18,49%

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format zyskał 200 tys. widzów, choć minimalnie spadły jego udziały w rynku. Czwartą serię „MasterChefa” śledziło 2,23 mln osób, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w grupie 4+ i 19,19 proc. w grupie 16-49. Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był głównie o godz. 21.30 (tylko trzy odcinki pokazano o 20.00).

Jesienią ub.r. w obecnym paśmie „MasterChefa” TVN pokazywał głównie pierwszą serię muzycznego show „Aplauz, aplauz”, które przyciągało przed ekrany średnio 2,29 mln widzów, co zapewniło stacji odpowiednio 13,40 proc. i 12,64 proc. udziału.

TVN w trakcie emisji „MasterChefa 5” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. serwis sportowy, kroniki piłkarskie, prognozę pogody i serial „Ranczo”, co dało jej 24,41 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat (gł. „Kabaret na żywo” i inne kabaretowe programy; 12,94 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,09 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Wszyscy 16-59

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1

4 136 928

24,41%

1 211 665

17,36%

2 133 346

20,86%

TVN - MasterChef 5

2 425 911

14,31%

1 290 559

18,49%

1 678 149

16,41%

Polsat

2 192 696

12,94%

922 410

13,21%

1 418 262

13,87%

TVP2

692 728

4,09%

360 009

5,16%

485 830

4,75%

Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 5” wyniosły 32,07 mln zł. Dla porównania, czwarta edycja z reklam przyniosła 35,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wiosną 2017 roku na antenę TVN trafi druga seria dziecięcego talent-show „MasterChef Junior”, do której w zeszłym miesiącu odbyły się castingi. Średnia widownia pierwszej edycji tego programu, pokazywanego wiosną br., wyniosła 2,85 mln osób, co przełożyło się na 17,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 10,86 proc.

Dołącz do dyskusji: „MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jak mógł zyskać widzów skoro w tym samym czasie było Ranczo emitowane???
odpowiedź
User
BARNABA
To była dziwna edycja, pierwsze odcinki nudnawe i sztampowe, ale cztery ostatnie brawurowe i fajna zwyciężczyni :)
odpowiedź
User
Misiek
Ja mam uczucia dokładnie odwrotne. Pierwsze odcinki fajne. Potem skandaliczny czyściec i coraz gorzej...
odpowiedź