„MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam

Średnia oglądalność piątej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,43 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 200 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem w rynku telewizyjnym w 4+, a wpływy z reklam wyniosły 32,07 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„MasterChef 5” zyskał  200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam
Anna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvn

Piąta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 4 września do 4 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 14,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 16,41 proc. w grupie 16-59.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,08 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format zyskał 200 tys. widzów, choć minimalnie spadły jego udziały w rynku. Czwartą serię „MasterChefa” śledziło 2,23 mln osób, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w grupie 4+ i 19,19 proc. w grupie 16-49. Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był głównie o godz. 21.30 (tylko trzy odcinki pokazano o 20.00).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/top-chef-gwiazdy-od-kuchni-ogladalo-1-38-mln-osob-18-mln-zl-z-reklam ##

Jesienią ub.r. w obecnym paśmie „MasterChefa” TVN pokazywał głównie pierwszą serię muzycznego show „Aplauz, aplauz”, które przyciągało przed ekrany średnio 2,29 mln widzów, co zapewniło stacji odpowiednio 13,40 proc. i 12,64 proc. udziału.

TVN w trakcie emisji „MasterChefa 5” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. serwis sportowy, kroniki piłkarskie, prognozę pogody i serial „Ranczo”, co dało jej 24,41 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat (gł. „Kabaret na żywo” i inne kabaretowe programy; 12,94 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,09 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.

Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 5” wyniosły 32,07 mln zł. Dla porównania, czwarta edycja z reklam przyniosła 35,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style