„MasterChef” w nowym paśmie miał mniej widzów. TVN zarobił 35,7 mln zł z reklam

Średnia oglądalność czwartej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,23 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 650 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 35,72 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„MasterChef” w nowym paśmie miał mniej widzów. TVN zarobił 35,7 mln zł z reklam
Anna Starmach, Michel Moran, Magda Gessler - fot. tvn

Czwarta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 6 września do 13 grudnia br., z tym że ostatnie trzy odcinki pokazano o 20.00. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,23 mln widzów, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 19,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,22 mln osób.

W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. program stracił 650 tys. widzów. Trzecią serię „MasterChefa” śledziło bowiem 2,88 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 16,94 proc. i 21,64 proc. udziału (więcej na ten temat). Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był cały czas o godz. 20.00.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mateusz-gessler-anna-starmach-i-michel-moran-jurorami-masterchef-junior ##

TVN w trakcie emisji „MasterChefa 4” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. program „Rolnik szuka żony” i filmy fabularne, co dało jej 18,32 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat („Tylko muzyka” oraz filmy; 9,47 proc.) i TVP2 (filmy i „Paranienormalni Tonight”; 6,33 proc.).

Natomiast w grupie komercyjnej TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.

Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa” wyniosły 35,72 mln zł. Dla porównania, trzecia edycja z reklam przyniosła 25,85 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zwycięzcą czwartej edycji „MasterChefa” został Damian Kordas, który w finale pokonał Adama Kozaneckiego. Kolejny sezon programu powinien trafić na antenę jesienią przyszłego roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,72 proc. (więcej na ten temat).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce