McDonald's zniknął z Białorusi, zastąpi go rosyjska sieć Wkusno i Toczka

Białoruś żegna się z McDonald's, od wtorku zastąpi go rosyjska sieć Wkusno i Toczka, czyli „Smacznie i kropka”. Internauci mówią o „pożegnaniu z epoką", ale Alaksandr Łukaszenka za odejście amerykańskiej sieci „dziękował bogu".

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
McDonald's zniknął z Białorusi, zastąpi go rosyjska sieć Wkusno i Toczka

O nadchodzących zmianach poinformowano 11 listopada. Już 22 restauracje otworzą się pod nowym, rosyjskim szyldem – Wkusno i Toczka.

To sieć, która zastąpiła McDonalda w Rosji, po tym, jak firma wycofała się z tego kraju z powodu inwazji na Ukrainę. Sieć w Rosji przejął miejscowy operator i otworzył restauracje pod szyldem Wkusno i Toczka (Smacznie i kropka).

Przyczyną zmian na Białorusi mają być problemy z łańcuchem dostaw. Według mediów niezależnych to z powodu problemów logistycznych strona białoruska miała zrezygnować z franczyzy. Niektóre pozycje menu już wcześniej zniknęły z białoruskiej sieci.

Łukaszenka: chwała bogu, że  odchodzi

„Chwała bogu, że odchodzi! Ale miejsce McDonald's, gdzie pracują nasi ludzie, nasi specjaliści, gdzie sprzedawane są nasze towary, powinni zająć Białorusini" - skomentował sytuację Alaksandr Łukaszenka.

Łukaszenka skrytykował również nieuzasadnioną jego zdaniem fascynację „zamorskim" i wyraził opinię, że Białorusini też mogą „przekroić bułkę na pół i włożyć tam kawałek mięsa, ziemniaka i sałaty". „Boże, ja nie wiem, kto to je" - powiedział polityk, który niedawno publicznie oświadczył, że ani on, ani jego synowie, nigdy nie jedli hamburgera ani cheeseburgera.

Wielu białoruskich klientów McDonald's, który działa w tym kraju od blisko 26 lat, nie kryje nostalgii. W sieciach społecznościowych piszą oni o „odejściu epoki", publikując zdjęcia pożegnalnych posiłków i wspominając podróże do Mińska w czasach, gdy restauracje McDonald's znajdowały się tylko w stolicy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS