WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Orange i T-Mobile z darmowym pakietami internetu mobilnego z okazji Euro 2016

Gorący temat

Elżbieta Kruk: dekoncentracja mediów na razie odłożona, polskojęzyczne gazety niemieckie nie bronią naszego interesu

0

Mecz Szwajcaria-Polska z rekordowym udziałem, obejrzało go 11,9 mln widzów

2016-06-27 A A A KOMENTARZE: 24 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Transmisja sobotniego meczu Polski ze Szwajcarią w polskich kanałach telewizyjnych zgromadziła 11,93 mln widzów, aż 85,8 proc. osób oglądających wtedy telewizję. 6,58 mln ludzi oglądało spotkanie w TVP1, a 5,35 mln w Polsacie i Polsacie Sport - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. Łaczynaspiłka / PZPN fot. Łaczynaspiłka / PZPN

Średnia widownia spotkania Szwajcaria-Polska - wygranego przez naszą reprezentację po rzutach karnych 5:4 - w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport wyniosła łącznie 11,93 mln osób. Przełożyło się to na 85,85 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 88,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że tylko 14,15 proc. osób oglądających wtedy telewizję miało włączone inne kanały.

Mecz był pokazywany w TVP1 (komentowali go Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak) oraz Polsacie i Polsacie Sport (z komentarzem Mateusza Borka i Tomasza Hajty). W pierwszej stacji transmisja przyciągnęła 6,58 mln widzów (co dało 47,29 proc. udziału), w drugiej - 4,54 mln (32,96 proc. udziału), a w trzeciej - 816 tys. (5,87 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 oglądalność w TVP1 wyniosła 2,63 mln widzów (45,4 proc. udziału), w Polsacie - 2,2 mln (38,06 proc. udziału), a w Polsacie Sport - 292 tys. (5,06 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Oglądalność meczu Szwajcaria-Polska

Stacja

Start

Koniec

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVP1

14:50:54

17:46:12

6 577 201

47,29%

2 628 379

45,40%

Polsat

14:50:08

17:45:45

4 540 004

32,69%

2 199 219

38,06%

Polsat Sport

14:50:08

17:45:45

815 797

5,87%

292 170

5,06%

Łącznie:

11 933 002

85,85%

5 119 768

88,52%

 

Cały mecz oglądało 6,10 mln mężczyzn (stanowiło to 51,14 proc. wszystkich widzów) i 5,83 mln kobiet (48,86 proc.).

W TVP1 spotkanie śledziło 3,31 mln kobiet i 3,27 mln mężczyzn. W Polsacie nieco większą część widowni stanowiła płeć męska - 2,39 mln wobec 2,15 mln kobiet. W Polsacie Sport transmisję śledziło 448 tys. panów i 368 tys. pań.

Wirtualnemedia.pl

Oglądalność meczu Szwajcaria-Polska - podział na płeć

Stacja

Start

Koniec

Wszyscy 4+

Kobiety

Mężczyźni

AMR (w tys.)

SHR%

AMR (w tys.)

SHR%

TVP1

14:50:54

17:46:12

3 310

46,44%

3 267

48,17%

Polsat

14:50:08

17:45:45

2 153

30,26%

2 387

35,25%

Polsat Sport

14:50:08

17:45:45

368

5,17%

448

6,61%

Łącznie:

5 831

81,87%

6 102

90,03%


Przypomnijmy, że mecz Polska-Ukraina z wtorku, 21 czerwca miał 12,64 mln widzów (z czego 6,74 mln w TVP1,  5,17 mln w Polsacie, a 735 tys. w Polsacie Sport) i 81,67 proc. udziału w widowni telewizyjnej. Mecz z reprezentacją Niemiec rozegrany w czwartek, 16 czerwca br. śledziło 14,35 mln osób (7,93 mln w TVP1, 5,48 mln w Polsacie, a 937 tys. w Polsacie Sport) przy udziale wynoszącym 80,89 proc., a spotkanie z Irlandią Północną rozegrane w niedzielę, 12 czerwca br. - 12 mln osób (7,02 mln w TVP1, 4,12 mln w Polsacie, a 870 tys. w Polsacie Sport), co dało 77,59 proc. udziału. Warto dodać, że mecze grupowe naszej reprezentacji rozgrywane były w późniejszych godzinach (18.00 bądź 21.00), w którym ogólnie więcej osób ogląda telewizję niż o godz. 15.00.

Telewizja Polska w ramach sublicencji kupionej od Polsatu będzie transmitować jeszcze m.in. ćwierćfinałowy mecz Polski z Portugalią, który odbędzie się w czwartek, 30 czerwca br. o 21.00.

Telewizja Polsat wszystkie 51 meczów turnieju pokazuje w Polsat Sport 2 HD i w Polsat Sport 3 HD, natomiast w otwartym Polsacie zaplanowano transmisje 24 spotkań w tym wszystkie mecze Polaków.

Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement.

 

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: euro 2016, polska na euro 2016

Komentarze (24) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia