Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce pozostały strony Google – wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak w kwietniu odwiedziło je minimalnie mniej użytkowników niż w marcu, wskutek czego straciły 0,5 proc. zasięgu. Natomiast zajmujące drugie miejsce witryny Onetu zanotowały wzrost popularności o prawie 200 tys. real users.
W kwietniu zasięg zwiększyła również Nasza-klasa.pl – o ponad 350 tys. użytkowników. Z kolei kreowany na jej największego konkurenta Facebook odwiedziło ponad 550 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Serwis szybko zyskuje na popularności i zbliża się do zajmujących kolejne miejsce witryn GG Network.
Wśród witryn objętych audytem site-centric najpopularniejsze są strony Onetu. Serwisy Wirtualnej Polski zyskały w porównaniu z marcem ponad 300 tys. real users i zbliżyły się do witryn Gazeta.pl, które zanotowały mniejszy wzrost popularności. Z kolei strony Mediów Regionalnych odwiedziło w kwietniu aż 1,2 mln użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one o sześć pozycji.

Domeny google.pl i google.com odwiedziło w kwietniu mniej więcej tyle samo internautów co w marcu. Po ponad 300 użytkowników zyskały onet.pl i nasza-klasa.pl, za to allegro.pl straciło ok. 200 tys. real users i spadło o dwie pozycje.
Spadek liczby użytkowników serwisów Allegro.pl przełożył się na niższą o ponad 900 mln liczbę ich odsłon. Natomiast mimo zwiększenia zasięgu minimalne spadki liczby odsłon zanotowały witryny Onetu i Wirtualnej Polski.
Najdłużej – tak średnio, jak i całościowo – swoich użytkowników przyciągały w kwietniu, podobnie jak w marcu, serwisy Onetu. Natomiast przeciętny użytkownik witryn WP korzystał z nich ponad 20 minut krócej, a w przypadku Allegro.pl ten spadek wyniósł 35 minut.
Cztery czołowe aplikacje zanotowały spadki popularności w porównaniu z marcem. Najwięcej użytkowników – ponad 350 tys. – stracił Skype. Natomiast zasięg ipli przekroczył 2,5 mln real users, a popularność Google Earth zwiększyła o ponad 100 proc., dzięki czemu aplikacja awansowała do pierwszej dziesiątki zestawienia.

Liczebność próby: N= 15 934. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.











