Megapanel za kwiecień: Google - 16 mln, Onet.pl - 13 mln

Ponad 12 mln Polaków korzysta z serwisu Nasza-klasa, a ponad 5,5 mln używa Facebooka. – wynika z kwietniowego badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast najwięcej czasu polscy internauci spędzają na stronach Onetu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce pozostały strony Google – wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak w kwietniu odwiedziło je minimalnie mniej użytkowników niż w marcu, wskutek czego straciły 0,5 proc. zasięgu. Natomiast zajmujące drugie miejsce witryny Onetu zanotowały wzrost popularności o prawie 200 tys. real users.

W kwietniu zasięg zwiększyła również Nasza-klasa.pl – o ponad 350 tys. użytkowników. Z kolei kreowany na jej największego konkurenta Facebook odwiedziło ponad 550 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Serwis szybko zyskuje na popularności i zbliża się do zajmujących kolejne miejsce witryn GG Network. 

Wśród witryn objętych audytem site-centric najpopularniejsze są strony Onetu. Serwisy Wirtualnej Polski zyskały w porównaniu z marcem ponad 300 tys. real users i zbliżyły się do witryn Gazeta.pl, które zanotowały mniejszy wzrost popularności. Z kolei strony Mediów Regionalnych odwiedziło w kwietniu aż 1,2 mln użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu awansowały one o sześć pozycji. 

Domeny google.pl i google.com odwiedziło w kwietniu mniej więcej tyle samo internautów co w marcu. Po ponad 300 użytkowników zyskały onet.pl i nasza-klasa.pl, za to allegro.pl straciło ok. 200 tys. real users i spadło o dwie pozycje. 

Spadek liczby użytkowników serwisów Allegro.pl przełożył się na niższą o ponad 900 mln liczbę ich odsłon. Natomiast mimo zwiększenia zasięgu minimalne spadki liczby odsłon zanotowały witryny Onetu i Wirtualnej Polski. 

Najdłużej – tak średnio, jak i całościowo – swoich użytkowników przyciągały w kwietniu, podobnie jak w marcu, serwisy Onetu. Natomiast przeciętny użytkownik witryn WP korzystał z nich ponad 20 minut krócej, a w przypadku Allegro.pl ten spadek wyniósł 35 minut. 

Cztery czołowe aplikacje zanotowały spadki popularności w porównaniu z marcem. Najwięcej użytkowników – ponad 350 tys. – stracił Skype. Natomiast zasięg ipli przekroczył 2,5 mln real users, a popularność Google Earth zwiększyła o ponad 100 proc., dzięki czemu aplikacja awansowała do pierwszej dziesiątki zestawienia.

 

Liczebność próby: N= 15 934. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"