Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w marcu br. serwisy Onet.pl zyskały w porównaniu z lutym ponad 650 tys. użytkowników, osiągając niemalże poziom 14 mln real users. Natomiast strony Wirtualnej Polski / Orange odwiedziło prawie 13 mln RU – ok. 750 tys. więcej niż w lutym.
Z kolei witryny Gazeta.pl zyskały w porównaniu z lutym ponad 300 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły w zestawieniu NK.pl (zapewniającą prawie cały ruch Grupie NK.pl), którą odwiedziło minimalnie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Kolejny miesiąc z rzędu na zasięgu zyskał Facebook – tym razem o ok. 700 tys. RU, dzięki czemu wskoczył na wyższe miejsce, spychając w dół strony Grupy o2.pl.
Więcej użytkowników niż w lutym odwiedziło też serwisy dużych wydawców prasowych: Inforu (o ponad 250 tys.), Ringier Axel Springer (o prawie 150 tys.) i Polskapresse (o ponad 200 tys.). Warto zauważyć, że Groupon.pl zyskał ok. 2 mln real users, czyli w ciągu miesiąca prawie podwoił swój zasięg.

Wśród stron objętych audytem site-centric duże wzrosty odwiedzalności zanotowały strony Muratora i Grupy TVN - odpowiednio o ok. 600 tys. i o ponad 750 tys.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych domen osiem zanotowało wzrosty odwiedzalności przekraczające 100 tys. real users. Natomiast adres nk.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co w lutym, a wp.pl - ponad 50 tys. więcej.
Strony Allegro zanotowały prawie 300 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej, witryny Onet.pl - ponad 250 tys. więcej, a strony Wirtualnej Polski / Orange - ponad 200 tys. więcej. Kolejne serwisy w zestawieniu osiągnęły mniejsze wzrosty pod tym względem.
Cztery czołowe serwisy co do średniego czasu miesięcznego spędzanego w nich przez użytkowników zanotowały pod tym względem wzrosty. Najbardziej przeciętny czas przypadający na real usera zwiększył się w przypadku Onetu - o ponad 20 minut.

Z Gadu-Gadu korzystało ponad 300 tys. użytkowników mniej niż w miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w porównaniu z lutym prawie 100 tys. użytkowników i wyprzedził Skype’a, który zanotowało spadek zasięgu wynoszący ok. 250 tys. użytkowników.
* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 14 012. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











