SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel za marzec: Gazeta.pl przed NK.pl, Onet.pl z 14 mln RU

W marcu br. serwisy Gazeta.pl odwiedziło więcej użytkowników niż NK.pl. Natomiast strony Onet.pl zanotowały prawie 14 mln real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w marcu br. serwisy Onet.pl zyskały w porównaniu z lutym ponad 650 tys. użytkowników, osiągając niemalże poziom 14 mln real users. Natomiast strony Wirtualnej Polski / Orange odwiedziło prawie 13 mln RU – ok. 750 tys. więcej niż w lutym.

Z kolei witryny Gazeta.pl zyskały w porównaniu z lutym ponad 300 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły w zestawieniu NK.pl (zapewniającą prawie cały ruch Grupie NK.pl), którą odwiedziło minimalnie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Kolejny miesiąc z rzędu na zasięgu zyskał Facebook – tym razem o ok. 700 tys. RU, dzięki czemu wskoczył na wyższe miejsce, spychając w dół strony Grupy o2.pl.

>>> Megapanel z lutego: WP przed NK.pl, Facebook z 10 mln RU

Więcej użytkowników niż w lutym odwiedziło też serwisy dużych wydawców prasowych: Inforu (o ponad 250 tys.), Ringier Axel Springer (o prawie 150 tys.) i Polskapresse (o ponad 200 tys.). Warto zauważyć, że Groupon.pl zyskał ok. 2 mln real users, czyli w ciągu miesiąca prawie podwoił swój zasięg.

>>> Megapanel ze stycznia: Facebook zyskał 300 tys. RU, Gazeta.pl przed Allegro.pl

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-
centric
1Grupa Google17 036 36691,19% 
2Grupa Onet.pl13 999 49374,93%tak
3Grupa WP - Orange12 967 95669,41%tak
4Grupa Gazeta.pl12 169 94965,14%tak
5Grupa Nk.pl12 014 30164,31% 
6youtube.com11 969 47964,07% 
7Grupa Allegro.pl11 765 69462,98%tak
8Grupa Interia.pl11 617 10762,18%tak
9facebook.com10 726 85557,42% 
10Grupa O2.pl10 378 33255,55%tak
11Grupa Wikipedia9 262 41549,58% 
12Grupa Mozilla7 922 71742,41% 
13Grupa GG Network5 863 35331,38%tak
14Grupa Next Infor5 320 18328,48%tak
15Grupa Microsoft5 243 34828,07% 
16Grupa Ringier Axel Springer5 194 74027,81%tak
17Grupa Money.pl5 115 77127,38%tak
18Grupa Polskapresse5 095 63827,27%tak
19groupon.pl5 054 09827,05% 
20Grupa Murator4 835 91925,88%tak

 

Wśród stron objętych audytem site-centric duże wzrosty odwiedzalności zanotowały strony Muratora i Grupy TVN - odpowiednio o ok. 600 tys. i o ponad 750 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl74,93%13 999 493
2Grupa WP - Orange69,41%12 967 956
3Grupa Gazeta.pl65,14%12 169 949
4Grupa Allegro.pl62,98%11 765 694
5Grupa Interia.pl62,18%11 617 107
6Grupa O2.pl55,55%10 378 332
7Grupa GG Network31,38%5 863 353
8Grupa Next Infor28,48%5 320 183
9Grupa Ringier Axel Springer27,81%5 194 740
10Grupa Money.pl27,38%5 115 771
11Grupa Polskapresse27,27%5 095 638
12Grupa Murator25,88%4 835 919
13Grupa Spolecznosci.pl22,76%4 252 200
14dobreprogramy.pl22,48%4 200 620
15Grupa Pf.pl21,79%4 071 490
16filmweb.pl18,25%3 408 862
17Grupa Pkt.pl17,01%3 178 453
18Grupa Edipresse.pl16,22%3 029 431
19Grupa TVN15,97%2 983 608
20Grupa Spilgames15,69%2 932 190

 

W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych domen osiem zanotowało wzrosty odwiedzalności przekraczające 100 tys. real users. Natomiast adres nk.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co w lutym, a wp.pl - ponad 50 tys. więcej.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-
centric
1google.pl             16 211 558    86,77% 
2onet.pl             12 513 608    66,98%tak
3nk.pl             12 007 364    64,27% 
4youtube.com             11 969 479    64,07% 
5google.com             11 925 178    63,83% 
6allegro.pl             11 199 083    59,94%tak
7wp.pl             11 158 795    59,73%tak
8facebook.com             10 726 855    57,42% 
9wikipedia.org                9 175 091    49,11% 
10gazeta.pl                8 526 749    45,64%tak
11interia.pl                8 183 822    43,80%tak
12mozilla.com                7 807 610    41,79% 
13chomikuj.pl                5 481 180    29,34%tak
14zumi.pl                5 105 052    27,33%tak
15groupon.pl                5 054 098    27,05% 
16wrzuta.pl                4 728 720    25,31%tak
17blogspot.com                4 701 378    25,16% 
18blox.pl                4 515 629    24,17%tak
19adobe.com                4 509 547    24,14% 
20o2.pl                4 432 717    23,73%tak


Strony Allegro zanotowały prawie 300 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej, witryny Onet.pl - ponad 250 tys. więcej, a strony Wirtualnej Polski / Orange - ponad 200 tys. więcej. Kolejne serwisy w zestawieniu osiągnęły mniejsze wzrosty pod tym względem.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy
(real users)
1Grupa Allegro.pl5 776 303 08111 765 694
2Grupa Onet.pl3 249 855 31413 999 493
3Grupa WP - Orange2 642 895 09512 967 956
4Grupa Interia.pl1 252 820 25411 617 107
5Grupa Gazeta.pl1 244 481 78212 169 949
6Grupa O2.pl1 148 003 25510 378 332
7Grupa Spolecznosci.pl797 629 4314 252 200
8Grupa Spilgames291 158 3122 932 190
9filmweb.pl182 349 4303 408 862
10Grupa GG Network174 053 3235 863 353


Cztery czołowe serwisy co do średniego czasu miesięcznego spędzanego w nich przez użytkowników zanotowały pod tym względem wzrosty. Najbardziej przeciętny czas przypadający na real usera zwiększył się w przypadku Onetu - o ponad 20 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl             83 894 849    05:59:3413 999 493
2Grupa WP - Orange             80 165 644    06:10:5512 967 956
3Grupa Allegro.pl             62 155 774    05:16:5811 765 694
4Grupa Interia.pl             44 389 444    03:49:1611 617 107
5Grupa O2.pl             32 310 755    03:06:4810 378 332
6Grupa Gazeta.pl             29 369 274    02:24:4812 169 949
7Grupa Spolecznosci.pl             10 094 785    02:22:264 252 200
8Grupa GG Network                9 754 246    01:39:495 863 353
9Grupa Spilgames                7 397 663    02:31:222 932 190
10Grupa Murator                7 257 243    01:30:034 835 919
11wyspagier.pl                3 756 350    02:04:511 805 103
12Grupa TVN                2 885 984    00:58:022 983 608
13Grupa Eurozet                2 809 622    03:56:30712 782
14joemonster.org                2 292 094    01:29:371 534 530
15Grupa Polskapresse                1 908 787    00:22:295 095 638
16filmweb.pl                1 732 186    00:30:293 408 862
17Grupa Targeo.pl                1 669 171    01:12:231 383 595
18jakdojade.pl                1 469 213    03:10:47462 057
19nokaut.pl                1 399 502    00:29:222 859 009
20Grupa Money.pl                1 315 398    00:15:265 115 771


Z Gadu-Gadu korzystało ponad 300 tys. użytkowników mniej niż w miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał w porównaniu z lutym prawie 100 tys. użytkowników i wyprzedził Skype’a, który zanotowało spadek zasięgu wynoszący ok. 250 tys. użytkowników. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne
programy*
audyt site-
centric
1Komunikator Gadu-Gadu35,36%6 605 772tak
2Windows Media Player23,60%4 409 976 
3Komunikator Skype23,38%4 368 448 
4Winamp12,52%2 338 211 
5Ipla11,60%2 166 919 
6OpenFM5,45%1 018 967 
7RealPlayer3,24%604 884 
8Windows Live Messenger2,09%390 906 
9VLC media player2,07%387 116 
10Komunikator Tlen.pl1,91%357 587tak
11Aplikacja Google Desktop1,83%342 436 
12QuickTime1,14%212 773 
13Komunikator AQQ1,01%188 271 
14Google Earth0,90%168 868 
15iTunes0,81%151 873 
16BestPlayer0,74%137 473 
17AIMP0,72%135 399 
18KMplayer0,54%100 799 
19GOM Player0,39%72 933 
20Czytnik RSS Paseczek0,39%72 098 

 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 14 012. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel za marzec: Gazeta.pl przed NK.pl, Onet.pl z 14 mln RU

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Husky
Oj, gwarantuję że Gemius to sobie może badać aplikacje najczęściej używane ;). Że niby procesy aplikacji uruchomione? Z tego co wiem to raczej nie legalne ;) a na Linuxie, Unixie czy innym X-ie mogą sobie badać ;).
odpowiedź