SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Men’s Health” na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, „Esquire” z największym spadkiem

W I półroczu 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 46 312 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 11,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,95 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 119 egz.

Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 5,16 proc. do 23 632 egz.

Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 19,57 proc. do 20 783 egz.

Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 7 263 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 40,71 proc.

Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu br. stopniał o 10,64 proc. do poziomu 23 133 egz.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Men's Health Edycja Polska

92 757

46 312

46 312

98 175

52 087

52 087

-11,09%

Playboy

63 487

29 119

29 119

70 000

35 925

35 925

-18,95%

Logo

56 092

26 577

23 632

60 299

27 205

24 919

-5,16%

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

46 404

20 949

20 783

60 000

26 012

25 839

-19,57%

Esquire MAN AT HIS BEST

28 579

7 329

7 263

60 000

17 099

12 249

-40,71%

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

46 664

23 639

23 133

51 304

28 122

25 886

-10,64%

W czerwcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 5,49 proc. do 42 002 egz.

Drugi był „Playboy” (29 082 egz.; spadek o 14,66 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo”, które awansowało z miejsca czwartego (23 775 egz.; wzrost o 1,22 proc. - jedyny w zestawieniu).

Z kolei najwięcej stracił tutaj majowo-czerwcowy numer „Esquire” - było to 51,32 proc. do 6 180 egz.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Men's Health Edycja Polska

90 500

42 002

42 002

98 000

44 442

44 442

-5,49%

Playboy

57 998

29 082

29 082

70 000

34 079

34 079

-14,66%

Logo

55 000

32 437

23 775

58 000

26 540

23 488

1,22%

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

41 482

20 774

19 774

60 000

24 956

24 956

-20,76%

Esquire MAN AT HIS BEST*

26 000

6 180

6 180

50 000

16 996

12 696

-51,32%

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

39 998

21 684

21 477

43 000

25 005

22 918

-6,29%

*dane dla wydania majowo-czerwcowego

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, „Esquire” z największym spadkiem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rt
te infantylizmy jeszcze wychodzą ?
dziwne
odpowiedź
User
wiki
Esquire miałby szansę, gdyby trafił na innego wydawcę. Marquard nie poradził sobie z tym tytułem i położył pismo. Wielka szkoda.
odpowiedź
User
Analityk1
Już nawet nikomu nie chce się komentować tej katastrofy... To najgorszy prognostyk dla tych pisemek
odpowiedź