SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Discovery za 19 mln zł kupi od Agory pozostałe udziały nadawcy Metro

Discovery Polska poinformowało Agorę, że skorzysta z opcji zakupu pozostałych 51,06 proc. udziałów spółki Green Content nadającej kanał Metro. Tym samym zostanie jej jedynym właścicielem.

Dorota Żurkowska-Bytner, fot. Discovery Networks Article

Pod koniec ub.r. Discovery Polska kupiło od Agory za 14 mln zł udziały stanowiące 48,94 proc. podwyższonego kapitału zakładowego Green Content. Zgodnie z umową koncern do końca br. mógł skorzystać z opcji kupna pozostałych udziałów Green Content, a Agora - sprzedaż ich.

W poniedziałek Agora podała, że otrzymała od Discovery Polska informację o skorzystaniu z przysługującej mu opcji. Koncern zamierza kupić 51,06 proc. udziałów Green Content 1 września.

- Realizacja opcji będzie skuteczna w momencie zaksięgowania na koncie bankowym Agory S.A. kwoty 19 mln zł jako ceny nabycia 51,06 proc. udziałów w Green Content - podała Agora w komunikacie giełdowym.

Należąca do Green Content stacja Metro jest nadawana od 2 grudnia ub.r., m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. kanał miał 0,2 proc. udziału w rynku oglądalności, najwięcej spośród czterech stacji uruchomionych pod koniec ub.r. na MUX-8.

Discovery Polska złożyło oferty w konkursach na trzy miejsca na MUX-8, ale w żadnym nie wygrało.

W zeszłym tygodniu prezes Agory Bartosz Hojka narzekał na niewystarczająco szeroki zasięg techniczny ósmego multipleksu (odpowiada za to firma Emitel).

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty brutto. Mocno wzrosły przychody firmy w segmencie filmowym, a mocno zmalały w pionach prasy i druku.

Discovery Networks w Polsce jest właścicielem kilkunastu stacji m.in. Animal Planet, Eurosport, Discovery Channel, Discovery Historia i TLC.

Agora jest m.in. właścicielem sieci kin Helios, firmy AMS, firmy Next Film oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i magazynów. Grupa jest też właścicielem Radia Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda i Tok FM.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery za 19 mln zł kupi od Agory pozostałe udziały nadawcy Metro

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kozak
Niech kupi ktoś jeszcze Wyborczą i ją zamknie.
43 54
odpowiedź
User
konserw ci u nas dostatek
Niech kupi ktoś jeszcze Wyborczą i ją zamknie.

Takie rzeczy tylko Jarozbaw Kłamaczyński potrafi. Dostać "Express Wieczorny" z milionową sprzedażą i sprzedać go szwajcarskiemu koncernowi prasowemu Marquard. Do dziś się z tej kasy zresztą nie rozliczył.
Ale to w końcu są niepokorne pieniądze.
46 23
odpowiedź
User
Luix
Kończy się tv niestety kończy. . .
Za 3 lata ani budżetów reklamowych nie będzie ani wpływów z gniazdek. Na internet dla stacji tv też już za późno. HBO Online nie zrobiło w USA nawet 5 % tego co zrobił NETFLIX. SZKODA jednak TV to już trochę jak telefon stacjonarny.
16 18
odpowiedź
User
elka
Myślałam że Agora chce mieć telewizję a oni chcieli po prostu koncesję, żeby ją sprzedać? I jak to się ma do zakupu TVN przez Discovery, po co im tyle kanałów naziemnych ? (TVN, TVN7, TTV i teraz Metro...)
21 8
odpowiedź
User
ani grosza
Kończy się tv niestety kończy. . .
Za 3 lata ani budżetów reklamowych nie będzie ani wpływów z gniazdek. Na internet dla stacji tv też już za późno. HBO Online nie zrobiło w USA nawet 5 % tego co zrobił NETFLIX. SZKODA jednak TV to już trochę jak telefon stacjonarny.
Uważaj, żeby net Ci się nie skończył - zawsze można jego wyłączyć. O radiu po wprowadzeniu tv dokładnie tak samo mówiono. Wszystko zależy od treści i jakości tego co jest pokazywane ambitne programy zawsze znajdą widzów, ponadto 4k nie uciągnie żaden net - przyszłością są koncerny medialne, gdzie tv jest jednym z elementów , ale niestety zakute łby myślące o jakiś patologicznych repolonizacjach nie są w stanie tego zrozumieć. Dla muxa 8 to dobrze, że jedną ze stacji przejmie ktoś kto ma duże zasoby produkcji do pokazania. W normalnym kraju każda myśląca władza po tym co wyprawia na mux8 tvp rozpisałaby konkurs dla komercji na te miejsca i zastanowiła się nad przekształceniem mux4 na płatny multipleks i nad kolejnymi już płatnymi , i oczywiście nad sprzedażą państwowego nadawcy z którego nic nie ma - nie płaci podatków, nie płaci za koncesję nie płaci za nadawanie , bo ciężko nazwać płaceniem za cokolwiek kiedy się dostaje na to kasę , generalnie same koszty i defraudacje.
21 7
odpowiedź
User
widz555
Ruch rozsądku, dla Discovery to jak drobne na cukierki i stać ich na czekanie, aż MUX8 zacznie mieć jakiś mierzalny zasięg. Dla Agory istotne są teraz realne przychody, a nie czekanie na Godota.
16 3
odpowiedź
User
Mała uwaga
Za zasięg mux 8 nie odpowiada Emitel - tylko urząd udostępniający dane częstotliwości. Emitel tylko jest wykonawcą.
15 0
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Najpierw rozdano koncesje głównym graczom na rynku, TVP (to oczywiste, kiedyś to była tv publiczna) Polsat, TVN, nawet Puls dostał oba kanały. Jako różnorodną ofertę dodano do tego pasztetu kanały ZPR i Trwam. W końcu KRRiT na mux8 wprowadziła jakąś różnorodność (to jak właściciele nie potrafią zrobić interesujących tv to inna sprawa) właścicielską. Teraz zacznie się odsprzedaż licencji największym graczom. Dobre jest przynajmniej to, że Metro przejmuje korporacja z prawdziwą ofertą.

PS nie obawiają się ustawy dekoncentracyjnej? Czują ścieme czy liczą na obronę przez rząd USA? Ewentualnie szykują zamianę Metro dla Discovery, tvn24 dla "polskiego kapitału".
15 5
odpowiedź
User
finka
Niech kupi ktoś jeszcze Wyborczą i ją zamknie.
Będzie Pan mógł wreszcie przestać ja kupować i czytać?
16 3
odpowiedź
User
set
niezła wycena kanału, ciekaw jestem ile skasują za Stopklatkę?
11 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing