WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN24 z najlepszym wynikiem w historii, rosną Nick Jr i Super Polsat (top 25 tematycznych)

Gorący temat

TVP zawiesza współpracę z redakcją "Faktu" po publikacji o Kurskim

0

Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

2017-08-07 A A A KOMENTARZE: 15 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Zygmunt Solorz-Żak Zygmunt Solorz-Żak

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2016 roku jednak spadł o 2,02 proc. i wyniósł 11,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugą lokatę spadła TVP1 (jej udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,66 proc. do 10,14 proc.), a trzecie miejsce zajął TVN (9,79 proc. udziału; w dół o 6,41 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,84 proc. udziału; w dół o 7,22 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,29 proc., po wzroście o 18,18 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,49 proc. (wzrost o 4,20 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 42,50 proc. do 1,14 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,43 proc. do 0,76 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 8,54 proc. do 0,75 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,35 proc. do 0,66 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 25 proc. do 0,65 proc.).

24. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,72 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w pierwszym półroczu ub.r. to 0,47 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 63. do 102. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,20 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,18 proc.), Zoom TV (0,17 proc.) i WP (0,10 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,83 proc., po wzroście o 0,23 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu 2017 roku zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,69 proc.

Trzecia była TVP2 (6,73 proc udziału; w dół o 7,30 proc.), która jednak wyprzedziła TVP1 (6,49 proc., spadek o 16,47 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 4,33 proc. do 2,41 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 3,53 proc. do 1,64 proc.), muzycznych - Polo TV (- 12,78 proc. do 1,16 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 47,37 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 6,52 proc. do 0,98 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 15,79 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 39,29 proc. do 0,39 proc.).

Dane oglądalności w czerwcu 2017 roku.

 

Autor: mk

Wiecej informacji: Polsat, TVN, TVN24, TVP Seriale, kanał telewizyjny

Komentarze (15) Dodaj komentarz

  1. Słupki oglądalności pokazują to, co najważniejsze - co ludzie chcą oglądać.

    Trudno się nie zgodzić, że słupki oglądalności pokazują preferencje ludzi. Nie zmienia to jednak faktu, że nie wszystko, co ludzie chcą oglądać, jest dobre pod względem merytorycznym, intelektualnym itp. Banał, kicz i tandeta na ogół lepiej się sprzedają od rzeczy bardziej ambitnych i wymagających...

    Czy słupki są najważniejsze? Dla nadawców komercyjnych na pewno tak!
    Dla telewizji publicznej - oby kiedyś (po poprawieniu ściągalności abonamentu) stały się zupełnie bez znaczenia i TVP przez 24 godziny na dobę na wszystkich swoich kanałach zaczęła nadawać wyłącznie programy misyjne (programy z założenia dla wymagającej elity, a nie dla masówki).

    Poziom merytoryczny programów TVP jest równie zły co na kanałach komercyjnych. Nikogo nie przekonasz, że jest inaczej. Kłamstwa w serwisach informacyjnych to wg ciebie prawda? Programy w których dominuje religia są wartościowe? Wymyślenie religii i modły do nieistniejącej rzeczy to największe zło jakie spotkało człowieka!
    Wmawianie kłamstw przez polityków jako prawda są wartościowe? Promowanie nienawiści i szczucie do drugiego człowieka są wartościowe? Nienawiść do kobiet to wartość? Promowanie braku edukacji to wartość? Dążenie do konfliktów z sąsiadami to wartość? Masz poprzestawiane klepki w swojej głupiej, pustej i konserwatywnej głowie. No, ale PiS ceni sobie ludzi którymi może sterować, wmawiać co mają robić i myśleć. Żal.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia