SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Zygmunt Solorz, główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu Article

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2016 roku jednak spadł o 2,02 proc. i wyniósł 11,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugą lokatę spadła TVP1 (jej udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,66 proc. do 10,14 proc.), a trzecie miejsce zajął TVN (9,79 proc. udziału; w dół o 6,41 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,84 proc. udziału; w dół o 7,22 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,29 proc., po wzroście o 18,18 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,49 proc. (wzrost o 4,20 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 42,50 proc. do 1,14 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,43 proc. do 0,76 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 8,54 proc. do 0,75 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,35 proc. do 0,66 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 25 proc. do 0,65 proc.).

24. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,72 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w pierwszym półroczu ub.r. to 0,47 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 63. do 102. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,20 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,18 proc.), Zoom TV (0,17 proc.) i WP (0,10 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,83 proc., po wzroście o 0,23 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu 2017 roku zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,69 proc.

Trzecia była TVP2 (6,73 proc udziału; w dół o 7,30 proc.), która jednak wyprzedziła TVP1 (6,49 proc., spadek o 16,47 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 4,33 proc. do 2,41 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 3,53 proc. do 1,64 proc.), muzycznych - Polo TV (- 12,78 proc. do 1,16 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 47,37 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 6,52 proc. do 0,98 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 15,79 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 39,29 proc. do 0,39 proc.).

Dane oglądalności w czerwcu 2017 roku.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
koniec tvp
Rok do roku Jedynka straciła 26% udziałów w rynku! Żaden z dotychczasowych prezesów jeszcze tak nie zdemolował TVP. Arogancja i buta zamiast jakichkolwiek kompetencji. Podpowiadaczka z tylnego siedzenia, niestety, równie tępa.
28 9
odpowiedź
User
Atahan1
Martwi mnie oglądalność Romance TV. Szkoda, że SHR spada. Kiedyś trzymało się zawsze w granicach 0,30%-0,40%. Teraz jest to 0,20%. Szkoda.
4 3
odpowiedź
User
Brak danych osobowych
Czekamy na komentarz niejakiego @Ała - największego i niestrudzonego specjalisty od wnikliwego analizowania słupków oglądalności różnych kanałów, bez analizowania ich poziomu merytorycznego...
6 3
odpowiedź
User
Krycha z Korei
Pozdrawiam wszystkich, tutaj dawna Krycha z Wałbrzycha!
Jak już wszyscy czytelnicy wiedzą, przeprowadziłam się do swojej prawdziwej Ojczyzny - Korei, ale z sentymentu jeszcze czasami tutaj zaglądam i interesuję się, co słychać w Polsce i polskich mediach.
Oczywiście wciąż pamiętam, czego mnie uczono na zebraniu partyjnym i chętnie rzucę tymi frazesami: wy lewacy, wy bezbożnicy, wy niepatrioci, wy gorszy sorcie, wy od Sorosa, wy od Lisa, wy z Czerskiej itp. Mam nadzieję, że niczego nie pokręciłam.
Pozdrawiam jeszcze raz i niech konserwatywne wartości będą was miały w swej opiece. Szczęść Boże!
8 4
odpowiedź
User
Ała
Czekamy na komentarz niejakiego @Ała - największego i niestrudzonego specjalisty od wnikliwego analizowania słupków oglądalności różnych kanałów, bez analizowania ich poziomu merytorycznego...


Ale co mam napisać? Że TVP1 znów dała ciała? No dała. Jak od dwóch lat.
6 3
odpowiedź
User
Zjadłem dzisiaj kilo miodu

Ale co mam napisać? Że TVP1 znów dała ciała? No dała. Jak od dwóch lat.

Napisz, że liczą się tylko słupki oglądalności i nic poza tym. Że nawet bardzo badziewny pod względem merytorycznym kanał telewizyjny jest dobry, jeżeli ma dużo widzów.

Przy okazji możesz też napisać, że muzyka disco polo jest najlepsza, bo ma więcej odbiorców niż klasyka, jazz, folk, chillout itd. Hahahahaha!

Lubię się pośmiać z takich ludzi. Zero refleksji na temat poziomu merytorycznego kanałów. Zauważanie tylko słupków oglądalności i wyciąganie na ich podstawie bzdurnych wniosków (wysokie słupki - dobry kanał; niskie słupki - zły kanał).
3 8
odpowiedź
User
Marek
Słupki oglądalności pokazują to, co najważniejsze - co ludzie chcą oglądać. W tym przypadku dominuje Polsat.
8 4
odpowiedź
User
Kółko w trójkącie
Słupki oglądalności pokazują to, co najważniejsze - co ludzie chcą oglądać.

Trudno się nie zgodzić, że słupki oglądalności pokazują preferencje ludzi. Nie zmienia to jednak faktu, że nie wszystko, co ludzie chcą oglądać, jest dobre pod względem merytorycznym, intelektualnym itp. Banał, kicz i tandeta na ogół lepiej się sprzedają od rzeczy bardziej ambitnych i wymagających...

Czy słupki są najważniejsze? Dla nadawców komercyjnych na pewno tak!
Dla telewizji publicznej - oby kiedyś (po poprawieniu ściągalności abonamentu) stały się zupełnie bez znaczenia i TVP przez 24 godziny na dobę na wszystkich swoich kanałach zaczęła nadawać wyłącznie programy misyjne (programy z założenia dla wymagającej elity, a nie dla masówki).
3 7
odpowiedź
User
Ała
Mówisz o jakiś wirtualnych bytach. Ludzie nie odchodzą od TVP z racji jej rzekomo wysokiego poziomu merytorycznego, lecz przez jego zauważalny brak. TVP robi disco polo dla mas, a masy i tak nie chcą oglądać.
9 1
odpowiedź
User
Nie dla TVPiS i radia PiS
Słupki oglądalności pokazują to, co najważniejsze - co ludzie chcą oglądać.

Trudno się nie zgodzić, że słupki oglądalności pokazują preferencje ludzi. Nie zmienia to jednak faktu, że nie wszystko, co ludzie chcą oglądać, jest dobre pod względem merytorycznym, intelektualnym itp. Banał, kicz i tandeta na ogół lepiej się sprzedają od rzeczy bardziej ambitnych i wymagających...

Czy słupki są najważniejsze? Dla nadawców komercyjnych na pewno tak!
Dla telewizji publicznej - oby kiedyś (po poprawieniu ściągalności abonamentu) stały się zupełnie bez znaczenia i TVP przez 24 godziny na dobę na wszystkich swoich kanałach zaczęła nadawać wyłącznie programy misyjne (programy z założenia dla wymagającej elity, a nie dla masówki).

Poziom merytoryczny programów TVP jest równie zły co na kanałach komercyjnych. Nikogo nie przekonasz, że jest inaczej. Kłamstwa w serwisach informacyjnych to wg ciebie prawda? Programy w których dominuje religia są wartościowe? Wymyślenie religii i modły do nieistniejącej rzeczy to największe zło jakie spotkało człowieka!
Wmawianie kłamstw przez polityków jako prawda są wartościowe? Promowanie nienawiści i szczucie do drugiego człowieka są wartościowe? Nienawiść do kobiet to wartość? Promowanie braku edukacji to wartość? Dążenie do konfliktów z sąsiadami to wartość? Masz poprzestawiane klepki w swojej głupiej, pustej i konserwatywnej głowie. No, ale PiS ceni sobie ludzi którymi może sterować, wmawiać co mają robić i myśleć. Żal.
7 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing